DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura SISTEMES ELECTRÒNICS DE COMUNICACIÓ Codi 17111101
Ensenyament
Enginyeria Tècnica en Telecomunicacions, Especialitat en Telemàtica (2003)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Obligatòria Segon Segon
Llengua d'impartició
Castellà
Català
Departament Eng. Electronica, Electrica i Automatica
Coordinador/a
BREZMES LLECHA, JESUS JORGE
Adreça electrònica antonioramon.lazaro@urv.cat
Professors/es
LAZARO GUILLEN, ANTONIO RAMON
Web http://rdeeea50.etse.urv.es/moodle/
Descripció general i informació rellevant En aquesta assignatura s’estudien amb detall cada un dels blocs electrònics que conformen un sistema de telecomunicació. S’aprèn a dissenyar-los, a parametritzar-los i a dissenyar sistemes complerts en base a les seves especificacions

Competències
Codi  
A
A
A
A
A
A
A
A
B

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Aprendre a caracteritzar i quantificar els fenòmens de soroll i distorsió A1
A4
A7
B3
Conèixer i atendre a determinar els paràmetres fonamentals de les diferents arquitectures de circuits receptors i emissors A2
A3
A4
A6
A7
B3
Saber caracteritzar e interpretar els paràmetres característics dels amplificadors de RF i potencia A2
A3
A4
A6
A7
B3
Saber caracteritzar e interpretar els paràmetres característics dels mescladors d'RF A2
A3
A4
A6
A7
B3
Saber dissenyar oscil·ladors PLL A1
A2
A3
A4
A6
A7
A8
B3
Saber dissenyar sintetitzadors de freqüència amb PLL A1
A2
A3
A4
A6
A7
A8
B3
Saber caracteritzar e interpretar els paràmetres característics dels filtres passius A1
A2
A3
A4
A6
A7
A8
B3
Simular sistemes de comunicacions amb matlab-simulink A1
A2
A3
A4
A6
A7
A8
A11
B3

Continguts
Tema Subtema
Processos de distorsió i soroll -Distorsió lineal
-Distorsió no lineal
-Soroll
Receptors -Tipus
-Freqüències interferents
-Selecció de la freqüència intermitja
-Selectivitat
-Marge dinàmic
-Control automàtic de guany
Transmissors -Tipus
-Paràmetres característics
-Nivells de potència. Control automàtic de guany
Oscil.ladors -Principi de funcionament
-Paràmetres característics
-Tipus d’oscil·ladors
-Oscil·ladors controlats per tensió (VCO)
Phase Lock Loops -Estudi del PLL ideal
-Especificacions
-Detectors de fase
-Sintetitzadors de freqüència
Amplificadors -Paràmetres
-Amplificadors sintonitzats
-Amplificadors de banda ample
-Amplificadors de potencia
-Amplificadors no lineals
Mescladors -Estudi del mesclador bàsic
-Especificacions
-Dispositius mescladors
-Circuits mescladors

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
35 35 70
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
13 13 26
Estudis previs
0 8 8
Pràctiques a laboratoris
3 3 6
Pràctiques a través de TIC
5 5 10
Treballs
5 5 10
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves objectives de tipus test
3 6 9
Proves pràctiques
2 4 6
Proves de Desenvolupament
1 3 4
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Per guiar al alumne
Sessió Magistral Exposició de temes de l'assignatura per part del professor
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Resolució de problemes per part del professor o dels alumnes
Estudis previs Resolució per part de l'alumne de les qüestions plantejades a l'estudi previ que s'han de lliurar al professor abans de començar les pràctiques
Pràctiques a laboratoris Realització d'exercicis pràctics al laboratori
Pràctiques a través de TIC Realització d'exercicis pràctics al laboratori utilitzant eines TIC
Treballs Realització i/o presentació de treballs realitzats per part dels alumnes

Atenció personalitzada
 
Estudis previs
Pràctiques a laboratoris
Pràctiques a través de TIC
Treballs
Atenció personalitzada
Descripció
Es determinaran durant el curs

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Es valorarà la assistència i participació en classe en la resolució dels problemes 10
Estudis previs Seran imprescindibles per poder avaluar la pràctica 5
Pràctiques a laboratoris S’avaluarà la realització de la pràctica i l’informe final 15
Pràctiques a través de TIC S’avaluarà l’informe final 15
Treballs S’avaluarà el seu contingut, la originalitat i l’aportació personal al treball 10
Proves objectives de tipus test Per comprovar el nivell de coneixement 10
Proves pràctiques Per comprovar el que s’ha après al laboratori 10
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Bruce Carlson, Communication systems. An introduction to signals and noise in Electrical Communication, Mc Graw Hill, 0
Manuel Sierra Pérez et al, Electrónica de comunicaciones, Prentice Hall, 0

Complementària R.C. Dixon, Radio Receiver Design, Marcel Dekker, Inc, 0

Recomanacions