Codi |
|
A3 |
Capacitat de dissenyar un sistema, component o procés de l'àmbit de la Tecnologia de la informació i les Comunicacions per complir les especificacions requerides. |
A4 |
Capacitat per identificar, formular i resoldre problemes d'enginyeria de Telecomunicació. |
A6 |
Capacitat per dissenyar, construir, explotar i gestionar xarxes de telecomunicacions, enteses com sistemes de transport de la informació. |
Objectius |
Competències |
Coneixer els diferents sistemes de telecomunicació industrial |
A3 A4 A6
|
|
|
Tema |
Subtema |
Introducció als Sistemes de Telecomunicació Industrial (STI) |
• Sistemes electrònics de comunicació |
Repàs de modulacions digitals |
• Modulacions angulars i BER |
Busos de comunicació industrial |
• ASi, Profibus, Hart, etc |
STI basats en fibres òptiques |
• Conceptes de comunicacions òptiques |
STI basats en comunicacions inalàmbriques |
• Identificació per Radiofreqüència (RFID) |
L’ús de la banda ampla en comunicacions industrials |
• UWB en comunicacions industrials |
Aplicació de las xarxes de sensors a la indústria |
• Xarxes Zig-bee |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
11.5 |
31 |
42.5 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
7.5 |
25 |
32.5 |
Presentacions / exposicions |
|
5 |
10 |
15 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
30 |
45 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
8 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura i metodologies d’ensenyament i avaluació. |
Sessió Magistral |
Explicació dels conceptes amb presentacions que es lliuraran prèviament per facilitar el seguiment. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de exercicis tant per part del l'alumne com del professor |
Presentacions / exposicions |
Exposició per part de l'alumne del treball de investigació |
Pràctiques a laboratoris |
Desenvolupament de diversos moduladors/desmoduladors digitals
Avaluació del paràmetres dels paràmetres d'un sistema RFID |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes |
|
Descripció |
El professor resoldrà els dubtes dels alumnes durant el seu horari de consultes |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Problemes de l'assignatura desenvolupats per l'alumne |
10% |
Presentacions / exposicions |
Desenvolupament i exposició d'un treball relacionat amb l'assignatura |
10% |
Pràctiques a laboratoris |
Realització de les pràctiques de l'assignatura |
20% |
Proves de desenvolupament |
Dos controls fets durant el curs |
60% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
García Tomas J. Ferrando, S., Redes para procesos distribuidos, Ed. Barcelona. Ed. Marcombo, 0
|
- Wayne Tomasi, “Sistemas de comunicaciones electrónicas”, Ed. Prentice Hall. 4ª edició, 2003.
- Rodríguez Penín A., “Comunicaciones industriales”, Ed. Marcombo, 2008.
- Romeo Rech J.L., “Introducció a la transmissió de dades: Part I i II”, Document intern URV.
- Curs doctorat UPC, “Comunicacions mòbils multimèdia”, 2002
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE COMUNICACIONS/17111014 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|