Codi |
|
A1 |
Capacitat per aplicar coneixements de matemàtiques, ciència i enginyeria. |
A3 |
Capacitat de dissenyar un sistema, component o procés de l'àmbit de la Tecnologia de la informació i les Comunicacions per complir les especificacions requerides. |
A4 |
Capacitat per identificar, formular i resoldre problemes d'enginyeria de Telecomunicació. |
A5 |
Capacitat d'utilitzar les tècniques, habilitats i eines de l'enginyeria moderna necessàries per la pràctica en l'enginyeria de Telecomunicació. |
A7 |
Capacitat per determinar la dimensió dels recursos necessaris i utilitzar-los amb eficàcia, a partir del coneixement de les tecnologies bàsiques de transmissió i per qualsevol mida o àmbit d'aplicació de les xarxes. |
A9 |
Capacitat per realitzar un tractament simbòlic de la informació digitalitzada. |
A10 |
Capacitat per concebre, implementar i explotar els serveis de telecomunicacions en totes les seves formes, definint la seva organització, proposant els elements lògics de que es composen i establint els processos de comunicació necessaris entre els diferents components del sistema. |
B1 |
Capacitat per treballar en equips multidisciplinars. |
B5 |
Capacitat per parlar en una llengua estrangera. |
B6 |
Capacitat per parlar i exposar idees en públic de manera efectiva. |
C1 |
Dominar l'expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
Objectius |
Competències |
Comprendre els diferents sistemes que componen una arquitectura de comerç electrònic (e-commerce) i també les diferents modalitats de comerç electrònic depenent dels participants. |
A7
|
|
|
Conèixer els conceptes de seguretat de la informació i quines tècniques hi ha per assolir-los en els diferents àmbits del comerç electrònic. |
A1 A4 A5
|
|
C1
|
Comprendre la importància de les bases de dades com a dipòsit de tota la informació que gestiona una empresa a l'entorn del comerç electrònic. |
A9
|
|
C1 C2
|
Saber identificar els dos grans tipus d'informació utilitzada en les aplicacions de comerç electrónic: la que fa referència a l'operació de vendes de l'empresa i la que és útil per a la presa de decisions. |
A4 A9
|
B6
|
C1
|
Conèixer els diferents sistemes de pagament que hi ha i saber quines són les seves propietats més importants. |
A1 A3
|
B5 B6
|
C1
|
Conèixer els principis operatius de la protecció del copyright de la informació multimedia tant pel que fa a la técnica de les marques d'aigua com a la de les empremtes digitals. |
A1 A4 A5
|
B5 B6
|
C1
|
Dissenyar i implementar una botiga electrònica per a venda de béns en format digital, combinant tots els coneixements adquirits a l'assignatura |
A1 A4 A5 A10
|
B1
|
C2
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció al comerç electrònic |
Concepte i tipus de comerç electrònic
Aspectes legals
Explotació de les dades
Seguretat en l'àmbit del comerç electrònic |
2. Gestió de la informació |
Base de dades operativa
Base de dades estratègica (Data warehouse)
Introducció a la mineria de dades |
3. Sistemes de pagament electrònic |
Pagament mitjançant entitats bancàries
Pagament mitjançant entitats alternatives
Pagament mitjançant telèfon mòbil
Altres mètodes de pagament |
4. Protecció de la propietat intel·lectual |
Copyright i Copyleft
Digital rights management (DRM)
Esteganografia: watermarking i fingerprinting |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
1 |
5 |
|
Sessió Magistral |
|
36 |
36 |
72 |
Seminaris |
|
10 |
3 |
13 |
Pràctiques a través de TIC |
|
10 |
37 |
47 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es farà una presentació dels objectius i de les aplicacions de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Explicació dels continguts teòrics de l'assignatura. |
Seminaris |
Per grups de 2 o 3, els alumnes preparen fora de classe una presentació d'un tema relacionat amb un dels capítols. Posterioment, fan la presentació a classe. |
Pràctiques a través de TIC |
Per grups de 2 o 3, els alumnes implementen una botiga electrónica per vendre per Internet continguts en format digital. Per fer-ho hauran de combinar tots els coneixements adquirits a l'assignatura (disseny sistema d'informació, implementació mètode pagament, protecció del copyright dels continguts, etc.). |
Atenció personalitzada |
|
|
Sessió Magistral |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
Contestar consultes presencials o per correu electrónic. |
|
|
Descripció |
Pes |
Seminaris |
Presentacions públiques de treballs relacionats amb els continguts de l'assignatura i desenvolupats pels alumnes de manera individual o en grup |
10% |
Pràctiques a través de TIC |
Disseny i implementació d'una botiga electrónica per vendre per Internet continguts en format digital. |
40% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Realització de dos proves per avaluar el grau d'assoliment dels continguts teòrics de l'assignatura. |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació de la segona convocatòria es realitzarà mitjançant un examen de preguntes curtes (50% de la nota final), el disseny i implementació d'una botiga electrónica (40%) i la presentació d'un treball relacionat amb els continguts de l'assignatura (10% de la nota final). |
Bàsica |
O. Alavedra, J. Domingo, J. Herrera, M.A. Rius, F. Sebé i M. Soriano, “Tecnologia per al comerç electrònic”, EdiUOC, 2003
, http://crises-deim.urv.cat, ,
|
|
Complementària |
J. Domingo Ferrer i J. Herrera Joancomartí, "Criptografia per als serveis telemàtics i el comerç electrònic", EdiUOC, 1999
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|