Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Coneixements per a la realització de mesuraments, càlculs, valoracions, taxacions, peritatges, estudis, informes, plans de labors i altres treballs anàlegs. |
| FB5 |
Capacitat de visió espacial i coneixement de les tècniques de representació gràfica, tant per mètodes tradicionals de geometria mètrica i geometria descriptiva, com mitjançant les aplicacions de disseny assistit per ordinador.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Coneixement en matèries bàsiques i tecnològiques, que els capaciti per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i els doti de versatilitat per adaptar-se a noves situacions. |
| B4 |
Capacitat per al maneig d'especificacions, reglaments i normes d'obligat compliment. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Prediu la representació d’una peça, component o instal·lació i produeix imatges i representacions òptimes de peces, components o instal·lacions.
Produeix imatges i representacions de peces, components o instal·lacions mitjançant ordinador.
Responsabilitza a l’alumne en que el dibuix tècnic és un llenguatge amb tot el seguit de regles que això implica.
| | FB5 |
Coneix i aplica els fonaments dels sistemes de representació i coneix i aplica els seus mecanismes de representació.
Prediu la representació d’una peça, component o instal·lació i produeix imatges i representacions òptimes de peces, components o instal·lacions.
Comprèn els mecanismes i les eines de la representació gràfica per ordinador.
Produeix imatges i representacions de peces, components o instal·lacions mitjançant ordinador.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Coneix i aplica els fonaments dels sistemes de representació i coneix i aplica els seus mecanismes de representació.
Compren els mecanismes i les eines de la representació gràfica per ordinador.
| | B4 |
Prediu la representació d’una peça, component o instal·lació i produeix imatges i representacions òptimes de peces, components o instal·lacions.
Produeix imatges i representacions de peces, components o instal·lacions mitjançant ordinador.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tècniques de representació gràfica. Elements gràfics en projectes d'enginyeria. Geometria mètrica i descriptiva.
Principis generals de la normalització. |
La normalització industrial. El llenguatge comú. Cub de projeccions. Vistes. Seccions. Normes d’acotació. Simbologia d’elements bàsics. |
Dibuix industrial i d’instal·lacions.
|
Sistemes de representació a la industrial. Fonaments i aplicacions. |
Disseny assistit per ordinador. Elements gràfics en projectes d'enginyeria.Tècniques de representació gràfica.
Dibuix assistit per ordinador i aplicacions. |
Dibuixar amb ordinador, programari bàsic:
1 - Representació de peces.
2 - Representació d’instal·lacions.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
0 |
4 |
Sessió Magistral |
|
11 |
12 |
23 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
12 |
18 |
30 |
Pràctiques a laboratoris |
|
25 |
60 |
85 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves pràctiques |
|
7.5 |
0 |
7.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
S’explicarà a l’aula el programa del curs: matèria, temporització, avaluació, mitjans materials, programari, etc. |
Sessió Magistral |
Mitjançant classes magistrals s’explicarà la teoria que figura al programa de l’assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Les pràctiques sobre el que s’ha explicat a les classes magistrals es realitzaran a les hores destinades a problemes. El alumnes han de portar a classe el material de dibuix adequat per portar-les a terme. El lliurament de les pràctiques és voluntari, però les pràctiques són avaluables. |
Pràctiques a laboratoris |
Les pràctiques del laboratori de CAD constaran sobre la matèria explicada a les classes magistrals i d’acord amb el programari explicat i utilitzat a l’aula de CAD. El lliurament de les pràctiques serà avaluable. |
Atenció personalitzada |
L’alumne sempre pot requerir del professor les explicacions i consultes oportunes a les hores de classe i d’atenció a l’alumnat. |
Descripció |
L’alumne sempre pot requerir del professor les explicacions i consultes oportunes a les hores de classe i d’atenció a l’alumnat. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Pràctiques Primer Parcial
Pràctiques Segon Parcial |
60%
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Avaluació– Activitats per nota 1.Primer parcial: Normalització i Dibuix amb Autocad (60% i selectiu) 1.1. Notes de pràctiques (100%) pes a l'assignatura (60%) 2.Segon parcial: Isomètric i Dibuix d'Instal·lacions i Dibuix amb Inventor (40%) 2.1. Isomètric i dibuix d'instal·lacions (50% i selectiu) 2.1.1.Notes de pràctiques (100%) pesa l'assignatura (20%) 2.2. Dibuix amb Inventor (50% i selectiu) 2.2.1Pràctica-Examen 3D (100%) pesa l'assignatura (20%) “Selectiu” significa que aquesta part ha d'estar forçosament aprovada per superar l'assignatura. Els alumnes que no hagin aprovat a la primera convocatòria restaran obligats a presentar-se a la segona convocatòria (només de les parts suspeses). Aquesta constarà d'un examen dividit en tres parts (corresponent cada una d'elles a cada una de les col·leccions de pràctiques avaluades o de la Pràctica-Examen d'Inventor). AVÍS IMPORTANT: Pel que fa a l'avaluació, la que resta penjada en aquesta guia és la que inicialment està prevista i pot servir de guia orientativa. Sent que a hores d'ara no se sap amb seguretat la modalitat definitiva del curs degut a les circumstàncies que vivim, o si la situació canviarà durant el desenvolupament del curs, resulta difícil plantejar distints sistemes i ponderacions d'avaluació de l'assignatura sense conèixer les limitacions amb què es desenvoluparà. Així doncs, el professorat de l'assignatura es compromet a que els criteris d'avaluació i ponderació s'adaptin a les situacions esdevingudes i siguin comunicats amb prou anterioritat a l'alumnat. |
Bàsica |
Corbella Barrios, David, Dibujo técnico 3 -ELEMENTOS DE NORMALIZACIÓN-, , 1983
Auria Apilluelo, José M.; Ibáñez Carabantes, Pedro; Ubieto Artur, Pedro, Dibujo industrial: conjuntos y despieces , 2ª, 2005
Rodríguez de Abajo. F. Javier; Álvarez Bengoa, Víctor, Geometría descriptiva. Tomo III. Sistema de Perspectiva Axonométrica., 6ª, 1991
Rodríguez de Abajo, F. Javier; Revilla Blanco, Alberto, Geometría descriptiva.Tomo IV. Sistema de Perspectiva Caballera., 5ª, 1997
|
|
Complementària |
Asociación Española de Normalización y Certificación -AENOR- , Dibujo Técnico , 4ª, 2009
Rodríguez de Abajo, Francisco Javier; Galarraga Astibia, Roberto, Normalización del dibujo industrial , , 1993
Álvarez Bengoa, Víctor, Perspectiva (Axonométrica y Caballera) - Prácticas de dibujo técnico 4, , 1990
|
|
|
Altres comentaris |
AVIS IMPORTANT SOBRE LES CLASSES DE TEORIA: Degut a que en el grup de tarda no s'ha contemplat horari de classes de teoria (això no és culpa ni dels professors d'expressió gràfica ni dels responsables dels ensenyaments si no de la normativa interna de la universitat que té a veure amb el número d'alumnes matriculats), les classes de teoria sobre Normalització, Dibuix Isomètric i Dibuix d’Instal·lacions quedaran penjades al moodle perquè es puguin seguir i revisar les vegades que l'alumne ho consideri oportú. No seran classes "on line" amb presència del professor o dels alumnes, ni tindran un horari preestablert. Així tothom estarà en les mateixes condicions per poder seguir l'assignatura. Aquestes classes podran quedar complementades en les hores de problemes.
ALTRES:
És molt recomanable treballar els continguts teòrics exposats a classe durant les hores assignades de problemes i de laboratori de CAD, ja que els dubtes que apareixen poden ser immediatament solucionats i també es pot treure un major rendiment del temps de dedicació a l’assignatura.
Així mateix es considera que l'assistència a classe és obligatòria.
S’activaran el nombre de grups de problemes i de laboratori en funció del nombre d’alumnes matriculats en aquell curs, i amb criteris d'optimització i eficàcia docent segons el nombre d'alumnes.
Es prohibeix la utilització de càmeres, mòbils, ordinadors portàtils o aparells de gravació durant les classes de teoria i a les proves avaluatives.
Si es detecta una pràctica de laboratori copiada, la sanció afectarà tant a l’alumne que l’ha copiat com l’alumne del qual s’ha copiat i comportarà els suspens en aquesta pràctica i la impossibilitat de presentar-la en la vigent convocatòria.
No es permet arribar tard a les proves avaluatives. L'alumne que arribi un cop començada la prova es considerarà no presentat.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|