Type A
|
Code |
Competences Specific | | A2 |
Have knowledge of taking measurements, calculations, evaluations, valuations, surveys, studies, reports, work plans and other similar studies. |
| FB5 |
Have abilities in spatial vision and knowledge of the techniques of graphic representation, by both traditional methods of metric geometry and descriptive geometry, and through computer assisted design applications. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B2 |
Have knowledge in basic and technological subjects, which gives them the ability to learn new methods and theories, and the versatility to adapt to new situations. |
| B4 |
Be able to handle specifications, regulations and standards that must be fulfilled. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A2 |
Predict the representation of a part, component or installation and produce images and optimal representations of parts, components or installations.
Produce images and representations of parts, components or installations using computers.
Assume the responsibility that technical drawing is a language with the series of rules that this entails.
| | FB5 |
Know and apply the fundamentals of representation systems and know and apply their representation mechanisms.
Predict the representation of a part, component or installation and produce images and optimal representations of parts, components or installations.
Understand the mechanisms and tools for graphing computer.
Produce images and representations of parts, components or installations using computers.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B2 |
Know and apply the fundamentals of representation systems and know and apply their representation mechanisms.
Understand the mechanisms and tools for graphic representation using computers.
| | B4 |
Predict the representation of a part, component or installation and produce images and optimal representations of parts, components or installations.
Produce images and representations of parts, components or installations using computers.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Tècniques de representació gràfica. Elements gràfics en projectes d'enginyeria. Geometria mètrica i descriptiva.
Principis generals de la normalització. |
La normalització industrial. El llenguatge comú. Cub de projeccions. Vistes. Seccions. Normes d’acotació. Simbologia d’elements bàsics. |
Dibuix industrial i d’instal·lacions.
|
Sistemes de representació a la industrial. Fonaments i aplicacions. |
Disseny assistit per ordinador. Elements gràfics en projectes d'enginyeria.Tècniques de representació gràfica.
Dibuix assistit per ordinador i aplicacions. |
Dibuixar amb ordinador, programari bàsic:
1 - Representació de peces.
2 - Representació d’instal·lacions.
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
4 |
0 |
4 |
Lecture |
|
11 |
12 |
23 |
Problem solving, exercises in the classroom |
|
12 |
18 |
30 |
Laboratory practicals |
|
25 |
60 |
85 |
Personal attention |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
S’explicarà a l’aula el programa del curs: matèria, temporització, avaluació, mitjans materials, programari, etc. |
Lecture |
Mitjançant classes magistrals s’explicarà la teoria que figura al programa de l’assignatura. |
Problem solving, exercises in the classroom |
Les pràctiques sobre el que s’ha explicat a les classes magistrals es realitzaran a les hores destinades a problemes. El alumnes han de portar a classe el material de dibuix adequat per portar-les a terme. El lliurament de les pràctiques és voluntari, però les pràctiques són avaluables. |
Laboratory practicals |
Les pràctiques del laboratori de CAD constaran sobre la matèria explicada a les classes magistrals i d’acord amb el programari explicat i utilitzat a l’aula de CAD. El lliurament de les pràctiques serà avaluable. |
Personal attention |
L’alumne sempre pot requerir del professor les explicacions i consultes oportunes a les hores de classe i d’atenció a l’alumnat. |
Description |
L’alumne sempre pot requerir del professor les explicacions i consultes oportunes a les hores de classe i d’atenció a l’alumnat. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Problem solving, exercises in the classroom |
|
Pràctiques parcial núm. 1
Pràctiques parcial núm. 2 |
15% 7.5% |
Laboratory practicals |
|
Pràctiques Segon Parcial
Exercici CAD 2D
Exercici CAD 3D |
7.5%
15%
20% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
|
Basic |
Rodríguez de Abajo, F. Javier; Revilla Blanco, Alberto, Geometría descriptiva.Tomo IV. Sistema de Perspectiva Caballera., 5ª, 1997
Rodríguez de Abajo. F. Javier; Álvarez Bengoa, Víctor, Geometría descriptiva. Tomo III. Sistema de Perspectiva Axonométrica., 6ª, 1991
Auria Apilluelo, José M.; Ibáñez Carabantes, Pedro; Ubieto Artur, Pedro, Dibujo industrial: conjuntos y despieces , 2ª, 2005
Corbella Barrios, David, Dibujo técnico 3 -ELEMENTOS DE NORMALIZACIÓN-, , 1983
|
|
Complementary |
Asociación Española de Normalización y Certificación -AENOR- , Dibujo Técnico , 4ª, 2009
Rodríguez de Abajo, Francisco Javier; Galarraga Astibia, Roberto, Normalización del dibujo industrial , , 1993
Álvarez Bengoa, Víctor, Perspectiva (Axonométrica y Caballera) - Prácticas de dibujo técnico 4, , 1990
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|