Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'Enginyeria Industrial, especialitat en Electrònica Industrial. |
| B5 |
Capacitat d'analitzar i valorar l'impacte social i mediambiental de les solucions tècniques. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Conèixer els serveis que ofereix l'Escola i la Universitat, així com l'organització acadèmica de la docència.
Conèixer les diferents sortides, atribucions professionals relacionades amb l'enginyeria i les funcions dels diferents col·legis i associacions professionals.
Conèixer estratègies per accedir al món laboral.
Conèixer les possibilitats de mobilitat acadèmica i professional a nivell estatal i europeu.
Conèixer les estratègies i característiques del treball en equip.
Utilitzar les tècniques d'expressió oral i escrita adequades, adaptant-les a l'audiència o al tipus de treball.
Conèixer com elaborar un currículum vitae i una carta de presentació.
Conèixer com preparar una entrevista de feina
Conèixer com dirigir i organitzar una reunió de treball.
| | B5 |
Conèixer els aspectes de l'Enginyeria relacionats amb l'ètica i la igualtat de gènere.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
| | C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
| | C6 |
Identifica necessitats de formació
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1. SERVICIOS DE LA ESCUELA Y LA UNIVERSIDAD |
|
TEMA 2. MOVILIDAD ACADÈMICA Y PROFESIONAL |
|
TEMA 3. CIUDADANÍA DIGITAL |
|
TEMA 4. ÉTICA E IGUALDAD DE GÉNERO |
|
TEMA 5. SALIDAS PROFESIONALES |
|
TEMA 6. ESTRATEGIAS PARA ACCEDER AL MUNDO LABORAL |
|
TEMA 7. ESTRATEGIAS Y CARACTERÍSTICAS DEL TRABAJO EN EQUIPO. LAS REUNIONES DE TRABAJO |
|
TEMA 8. TÉCNICAS DE EXPRESIÓN ORAL Y ESCRITA. FUENTES DE INFORMACIÓN Y PLAGIO |
|
TEMA 9. CURRICULUM VITAE Y CARTA DE PRESENTACIÓN |
|
TEMA 10. LA ENTREVISTA DE TRABAJO |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
11 |
19 |
30 |
Seminaris |
|
17 |
69 |
86 |
Presentacions / exposicions |
|
9 |
6 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
En la primera clase magistral se explicarán los objetivos y formas de evaluación de la asignatura y se hará una introducción sobre lo que será la temática de las Clases Magistrales, proporcionando información sobre los servicios de la escuela y la universidad en relación con la inserción laboral de los estudiantes. En el primer seminario se comenzarán a desarrollar algunas nociones sobre Gestión de Recursos Humanos desde la perspectiva del profesional que busca su primer empleo. |
Sessió Magistral |
Las sesiones magistrales consistirán en una serie de Conferencias con el objetivo de ofrecer orientación profesional y académica de los estudiantes, dictadas por representantes de los servicios que ofrece la Universidad, docentes de la universidad especializados en las temáticas específicas (igualdad de género y ciudadanía digital), de representantes de empresas que desarrollan su actividad profesional dentro del campo laboral de los grados que cursan los estudiantes, y representantes de los colegios de profesionales. |
Seminaris |
El desarrollo de los seminarios se divide en dos partes: una primera parte de la asignatura en que se desarrollarán algunas nociones sobre Gestión de Recursos Humanos desde la perspectiva del profesional que busca su primer empleo y se expondrán las pautas para el trabajo en equipo, la redacción de trabajos escritos y la presentación de exposiciones orales. En esta primera parte, los estudiantes resolverán diferentes ejercicios y problemas prácticos y realizarán en equipo un trabajo en profundidad de un tema (monográfico). En la segunda parte de la asignatura, todos los grupos harán la presentación y defensa oral de su trabajo escrito. |
Presentacions / exposicions |
Los estudiantes realizarán la exposición oral del trabajo final, en la que se exigirá el cumplimiento de pautas específicas en cuanto a la estructuración del trabajo. A su vez, la exposición del trabajo final incluirá la designación de otro grupo de estudiantes en rol de “Comentaristas”, por lo que se valorará también la capacidad para formular preguntas y adoptar una perspectiva crítica. |
Descripció |
Se atenderán las consultas de los estudiantes personalmente y a través del correo electrónico y foros de discusión en el campus virtual. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
El estudiante deberá responder los cuestionarios correspondientes a cada sesión dentro del plazo establecido. |
15% |
Seminaris |
|
El estudiante resolverá prácticas grupales, presentará como prácticas individuales su CV y Carta de Presentación, y realizará en grupo un trabajo en profundidad que le permita indagar sobre su campo laboral como graduado de ingeniería, relacionando los contenidos expuestos en las sesiones magistrales. |
50% |
Presentacions / exposicions |
|
El estudiante realizará al menos una exposición oral grupal a lo largo del curso, sobre la base del trabajo escrito presentado previamente. |
15% |
Proves mixtes |
|
En un examen que podrá contener preguntas tipo test, preguntas abiertas y ejercicios prácticos se evaluarán los principales conceptos impartidos sobre Gestión de Recursos Humanos, trabajo en equipo, y las pautas expuestas para la correcta redacción del CV y la Carta de Presentación. |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
EXAMEN DE SEGUNDA CONVOCATORIA: se evaluarán de manera extensiva los contenidos teórico-prácticos de la asignatura correspondientes a los seminarios, y se podrán presentar las prácticas y trabajos escritos individuales. No se podrán presentar el trabajo grupal ni la presentación oral, los cuales únicamente se podrán realizar en el período de evaluación continua. |
Bàsica |
|
Simon L. Dolan, Ramón
Valle, Susan E. Jackson, Randall S. Schuler (2007), La Gestión de los Recursos
Humanos, McGraw-Hill: Madrid. Borrell i Carrió, Francesc (2001), Cómo trabajar en equipo,
Barcelona: Gestión 2000. Faust, Bill y Faust Michael
(2004), Un CV más convincente: aprende a elaborar tu
elevator pitch, Madrid: Pearson Educación. Hodgson, Susan
(2005), Brilliant answers to tough interview
questions: smart answers to whatever they can throw at you, New York: Pearson
Prentice Hall. Miguel Ángel Alcalá (coord.) (2001), La Entrevista de selección: manual para el entrevistador y el
entrevistado, Madrid: CIE Dossat. Fernández
Losa, Nicolás (1999), Dirección de equipos de trabajo en las organizaciones, Madrid: Civitas. |
Complementària |
|
Eyle, Jil van
(2007), Teaming: trabajar en equipo
para cambiar el mundo, Barcelona:
RBA Libros. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|