DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) ANGLÈS TÈCNIC Codi 17204102
Ensenyament
Grau d'Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica (2010)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Primer 2Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
RUEDA RAMOS, MARIA DEL CARMEN
PUIG GARCIA, SILVIA
QUESADA VAZQUEZ, LETICIA
DOLS RODRÍGUEZ, IRENE
Adreça electrònica carmen.rueda@urv.cat
irene.dols@urv.cat
leticia.quesada@urv.cat
silvia.puig@urv.cat
Professors/es
RUEDA RAMOS, MARIA DEL CARMEN
DOLS RODRÍGUEZ, IRENE
QUESADA VAZQUEZ, LETICIA
PUIG GARCIA, SILVIA
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant This course aims to introduce students to the main characteristics of technical English in the different fields of engineering. The objectives of the course are to help students improve their linguistic competence in English and to provide them with the necessary resources for effective oral and written communication in an academic setting. Throughout the course, students will practise reading and writing technical texts, as well as listening to and speaking about different aspects of their discipline. They will also practise oral presentation skills in English by presenting a project related to their specific field of engineering. This project, called course project, will be part of a collaborative effort in which students will first have to find information about a topic of their choice and then deliver a group oral presentation at the end of the course. The course will cover the following areas: • Practice on all four skills through a variety of engineering topics. • Practice on the rhetoric of professional and academic documents in engineering. • Practice on the most common functions, notions and grammar structures found in engineering texts. • Practice on the oral presentation of topics related to engineering. Course level: • In order to pass the course successfully, students should have at least B 1.2 of the Common European Framework of Reference for languages (CEFR). • At the beginning of the course, students will take an “Online Placement Test” to test their English level.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
 B8 Capacitat de treballar en un entorn multilingüe i multidisciplinari.
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d’una manera eficaç.
 CT4 Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa
 CT5 Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B8 Coneix el llenguatge utilitzat en l’àmbit industrial i de la tecnologia de la informació i comunicació.
És capaç de llegir i comprendre textos en anglès de l’àmbit de l’enginyeria.
És capaç de redactar documents tècnics en anglès.
Comprèn instruccions tècniques expressades oralment en anglès.
És capaç de comunicar-se en àmbit laboral de caràcter internacional.
 CT1 Utiliza información en lengua extranjera de una manera clara y eficaz.
 CT4 Identifica el propi rol dins del grup i coneix els objectius i tasques del grup
Comunica i actua dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Es compromet amb les tasques i l’agenda del grup
Col·labora dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes
 CT5 Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Elabora un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu
Utilitza els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Produeix un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactua de manera efectiva amb l’auditori
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
UNIT 1: HISTORICAL FACTS IN ENGINEERING 1.1 Chronological description: narrative texts
1.2 Review of verb tenses: ways to express time sequence
1.3 Texts: History of Engineering, Energy Supply, Electronics in the Home, Electromagnetism, History of Computers, History of Electricity / Podcasts: Studying in the UK, Global Workers. Genres: Encyclopedias
UNIT 2: A COMPUTERIZED WORLD 2.1 Physical and function description: ways to describe the physical properties, function and parts of a device, as well as how something works.
2.2 Review of prepositions and the position of adjectives (color, origin, material, purpose).
2.3 Phrasal verbs.
2.4 Texts: The IPad, Cloud Computing, Describing a Computer and How it Works, What is a Tablet PC? Tech Habits That Need to Stop / Podcasts: Engineering projects, Finding Information.
UNIT 3: ELECTRONIC & ELECTRICAL DEVICES 3.1 Making definitions: relative clauses and relative pronouns. Reduced relative clauses. Defining and non-defining relative clauses.
3.2 Structure and use of compound nouns.
3.3 Common genres in engineering. Magazine article and Research Article.
3.4 Texts: The Transistor, Graphene Electronics, Home Automation, What is a LED screen? Flexible Home Automation / Podcasts: Nanotechnology (video), Effective websites, The Future of English.
UNIT 4: A GREENER WORLD: RENEWABLE ENERGIES 4.1 Expressing cause and effect.
4.2 Process description and sequence markers.
4.3 Comparison and contrast.
4.4 Visual information and in-text reference. Conditional sentences to express a hypothesis.
4.5 Genres and text layout: headings in texts.
4.6 Texts: Alternative Sources of Energy, Electricity Generation, Sources of Electricity, Nuclear Power, Nuclear Accidents, How Does a Nuclear Power Plant Work? How a Solar Cell Works / Podcasts: A Greener World; Climate Change; Hybrid Cars; Fuel from Garbage.
UNIT 5: AN INTERCONNECTED CITY: MOBILE TECHNOLOGIES 5.1 Making Predictions in English.
5.2 E-mail writing and Netiquette in electronic communication.
5.3 Formal and informal language in electronic communication. Writing appropriate messages and avoiding flaming
5.4 Writing Practice on common academic situations (email writing)
5.5 Podcasts: ESL Business Writing Video - Email Tune-up (video), Lifelong Learning.
UNIT 6: ROBOTICS AND AUTOMATION 6.1 Expressions used in classifications. Ways of expressing criteria and giving examples.
6.2 Review of modal verbs expressing obligation, probability, deduction.
6.3 Review of linking words: coordination, subordination, and sentence adverbials.
6.4 Texts: Robotics, Types of Robots, The Three Laws of Robotics, Robots: The Future is Now, Miniature Robotics. / Podcasts: Biologically-inspired robots (video). Genres: textbooks, newspaper article.
UNIT 7: BIOTECHNOLOGY AND BIOENGINEERING 7.1 Focus on all four skills: intensive reading, paragraph writing, expressing your opinion on ethical issues related to the use of technology, and listening for specific information.
7.2 Fostering critical thinking skills using bioethical issues and related topics.
7.3 Texts: What is Biotechnology? Biotechnology Innovation Organization (BIO), What is Bioethics? The Ethical Implications of Disruptive Technologies, Gene Editing: God's Will or God's Won't.
7.4 Online Videos: Introduction to Bioethics, What Happens to Society if We Live Beyond 130 years? 7 Times Science Played God.
UNIT 8: ENGINEERING PROJECTS: ORAL PRESENTATIONS 8.1 Designing technical presentations.
8.2 Stages for the design of an oral presentation: planning, delivery, evaluation
8.3 Online Videocasts. Extensive practice on oral presentations through activities and videos.
8.4 Vocabulary and expressions used the the different parts of an oral presentation.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
CT1
1 4 5
Seminaris
CT1
25 20 45
Presentacions / exposicions
B8
CT1
CT4
CT5
10 18 28
Treballs
B8
CT1
CT4
CT5
10 20 30
Pràctiques a través de TIC
B8
CT1
1 6 7
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes
B8
CT1
CT4
6 10 16
Atenció personalitzada
B8
CT1
3 0 3
 
Proves pràctiques
B8
CT1
2 6 8
Proves objectives de tipus test
B8
CT1
2 6 8
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries A començament de curs, l'estudiant haurà de realitzar una prova de nivell online ("online placement test") i enviar els resultats de la prova al professor, indicant-hi el nivell d'anglès obtingut.
Seminaris Al llarg dels diferents seminaris, el professor explicarà les característiques principals de l'Anglès Tècnic dins l'àmbit de l'enginyeria. Es posarà especial èmfasi en la millora del nivell de competència lingüística en anglès de l'estudiant, i se li proporcionaran els recursos necessaris per llegir i redactar textos de caire tècnic, així com per escoltar i parlar sobre diferens temes de la seva disciplina.
Presentacions / exposicions Al llarg de la Unit 8 del curs, es treballaran tots els aspectes que intervenen per fer una presentació oral efectiva en anglès i per respondre a les possibles preguntes de l'audiència. Es familiaritzarà l'estudiant amb les expressions habituals a les presentacions. L'estudiant haurà de posar en pràctica aquestes estratègies i expressions quan faci la seva presentacio oral en grup a final de curs.
Treballs Al llarg de les diferents unitats del curs, l'estudiant aprendrà les característiques i estuctures gramaticals més habituals del discurs tècnic dins l'àmbit de l'enginyeria i les posarà en pràctica al seu "course project". Per fer el "course project", l'estudant aprendrà a buscar informació sobre un tema de la seva disciplina, redactarà en grup i en format powerpoint el document que després utilizarà per la seva presentació oral a classe a final de curs.
Pràctiques a través de TIC Es penjaràn "Tasks" (textos, arxius mp3, i /o videocasts) sobre algun tema d'enginyeria que serviran per practicar els diferents aspectes i destreçes tractats a classe. Aquestes tasques son activitats que l'estudian ha de realitzar de forma individual.
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes Aquest curs planteja metodològicament el treball en grup, la redacció de documents i la presentació oral d'un tema propi de l'enginyeria com un problema a resoldre en el que els estudiants discuteixen la millor forma d'enfocar un tema i de presentar-ho.
Atenció personalitzada Els estudiants podràn fer consultes sobre algun aspecte del curs dins els horaris de consulta establerts.

Atenció personalitzada
Descripció
Al llarg del curs, els estudiants podran consultar amb el professor sobre possibles dubtes de la matèria del curs. També podran consultar sobre com planificar i desenvolupar el document escrit en format powerpoint ("course project") que utilitzaran per la seva presentació oral. Els professors de l'assignatura faran públic el seu horari d'atenció a Moodle la primera setmana del curs.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentacions / exposicions
B8
CT1
CT4
CT5
Les últimes dues setmanes del curs, els estudiants de cada grup de treball hauran de fer una presentació oral de 20 minuts sobre el seu "course project". Cada membre del grup haurà de realitzar una part de la presentació i respondre a possibles preguntes. Aquesta activitat avalua les destresses orals de cada estudiant dins el camp de l'Enginyeria. 20 %
Treballs
B8
CT1
CT4
CT5
Abans de fer les presentacions orals al final de curs, cada grup penjarà el seu "course project" (en format powerpoint) sobre un tema de d’enginyeria. Aquest document collaboratiu servirà per avaluar la capacitat dels estudiants de treballar en group i d'escriure en anglès. 10 %
Pràctiques a través de TIC
B8
CT1
Al llarg del curs l'estudiant haurà de realitzar diverses "tasks" que s'hauran de penjar a Moodle dins els plaços establerts per fer-ho. Aquestes tasques serveixen per la pràctica dels diferents aspectes i destreçes que es tractaran a classe.
10 %
Proves pràctiques
B8
CT1
L'examen final inclourà activitats i preguntes en les què l'estudiant haurà de plasmar de manera pràctica que ha adquirit els coneixements gramaticals i discursius dels textos tècnics tractats al llarg de l'assignatura. 30 %
Proves objectives de tipus test
B8
CT1
L'examen final també inclourà preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta ("multiple choice"). 20 %
Altres  

L'assistència a classe i la participació activa a l'aula també es tindràn en compte a l'hora de l'avaluació. Caldrà assistir com a mínim a la meitat de les classes.

10 %
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Ús i tinença de dispositius de comunicació i transmissió durant les proves avaluatives

(art. 21 NAM Grau i art. 20 NAM Màster). A l'inici dels exàmens els estudiants apagaran completament els seus dispositius de comunicació (mòbil, tableta, portàtil o dispositius wearables) i el/s deixaran a la motxilla o a la taula del professor si no porten bossa o motxilla. Durant la realització de les proves està totalment prohibit tenir algun d'aquests dispositius encesos, així com contestar missatges o trucades. El no compliment d'aquestes mesures comportarà la immediata retirada del full d'examen i la qualificació de 0 en l'examen.

L'avaluació del curs de la 1ª CONVOCATÒRIA serà de la següent forma:

- 1 prova escrita (que inclou proves pràctiques i proves de tipus test) = 50 % de la nota final.

- El “course Project” o treball de curs (que inclou el document escrit en format ppt i la seva presentació oral) = 30 % de la nota final

- La realització de "Tasks" al llarg del curs a través de TIC = 10 % de la nota final.

- L'assistència a classe i la participació activa = 10 % de la nota final.

La nota final serà el resultat de sumar els diferents percentatges de les activitats mencionades: 50 + 30 + 10 +10= 100 %. Per tal de poder fer mitja, caldrà però obtenir com a mínim un 4.5 a la prova escrita. Només els estudiants que hagin assistit a la meitat de les classes i que hagin seguit l'avaluació continuada (fent les tasques, el course project i la presentació oral) podran fer l'examen final.

SEGONA CONVOCATÒRIA: En el cas que l'estudiant no superi l'avaluació continuada de l'assignatura en la primera convocatòria, la segona convocatòria correspondrà a una única prova d'avaluació (amb proves pràctiques i proves de tipus test sobre el temari del curs) que determinarà la nota final de l'assignatura.


Fonts d'informació

Bàsica Rueda, Carmen, Workbook of Technical English., 2018, URV
Dummett, Paul , Energy English - For the Gas and Electricity Industries, 2011, Heinle ELT
Brieger, Nick and Allison Pohl, Technical English - Vocabulary and Grammar, 2008, Heinle Elt



 

Complementària Williams, Ivor, English for Science and Engineering, 2008, Heinle ELT
Ibbotson, Mark, Cambridge English for Engineering, 2008, Cambridge University Press
Ibbotson, Mark, Professional English in USe. Engineering with Answers: Technical English for Professionals, 2009, Cambridge University Press
Raman, Meenakshi and Sangeeta Sharm, Technical Communication: English Skills for Engineers, 2ª edició, 2011, Oxford University Press
Cox, Martin R., What Every Student Should Know About Preparing Effective Oral Presentations, 1a edició, 2006, Allyn & Bacon
Powell, M., , Presenting in English. How to Give Successful Presentations, 1996, Language Teaching Publications
Bombardó, C. and M. Aguilar and C. Barahona, Technical Writing: A Guide for Effective Communication, 2007 (2ª edició 2008), Edicions UPC (Politext)

 

Recomanacions


 
Altres comentaris
Academic Plagiarism: You must do your own work throughout the course. If it is determined that you have plagiarized a task from the Internet or from another student, you will receive a zero for the assignment. If you do it again, you will fail the whole course. If the instructor finds that your course project has been plagiarized in part or in its entirety, you will receive a zero for the project and will fail the course. Besides, the Dean of Academic Affairs for our College of Engineering will also be notified. Remember that academic plagiarism is a serious academic offense.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent