DADES IDENTIFICATIVES 2022_23
Assignatura (*) ANGLÈS TÈCNIC Codi 17204102
Ensenyament
Grau en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica (2010)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Primer 2Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
LÓPEZ CARRERAS, MARINA
BIAU GIL, JOSÉ RAMÓN
PUIG GARCIA, SILVIA
RUEDA RAMOS, MARIA DEL CARMEN
Adreça electrònica joseramon.biau@urv.cat
carmen.rueda@urv.cat
silvia.puig@urv.cat
marina.lopez@urv.cat
Professors/es
BIAU GIL, JOSÉ RAMÓN
RUEDA RAMOS, MARIA DEL CARMEN
PUIG GARCIA, SILVIA
LÓPEZ CARRERAS, MARINA
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant <div><p class="MsoNormal">OBJECTIVES</p><p class="MsoNormal">This course aims to introduce students to the main characteristics of technical English in the different fields of engineering. The objectives of the course are to help students improve their linguistic competence in English and to provide them with the necessary resources for effective communication in an academic setting. Throughout the course, students will practice reading technical texts and writing academic email messages, as well as listening to and speaking about different aspects of their discipline. They will also have to express their opinion in online debates (in both written and oral form) on relevant topics related to engineering. This course also seeks to foster critical thinking by presenting engineering students with ethical issues related to the use of new technologies and how they can affect society. The course will cover the following areas:</p><p class="MsoNormal">·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Practice on all four skills through a variety of engineering topics and activities.</p><p class="MsoNormal">·&nbsp; &nbsp; &nbsp;Practice on the rhetoric of professional and academic documents in engineering.</p><p class="MsoNormal">·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Practice on the most common functions, notions and grammar structures found in engineering texts.</p><p class="MsoNormal">·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Practice on debates on different topics related to engineering.</p></div><style class="WebKit-mso-list-quirks-style"> <p class="MsoListParagraph"><i>Degut a la situació actual d’emergència sanitària, durant el curs acadèmic de 2020-21 la docència d’aquesta assignatura es farà exclusivament online. Els continguts habituals, les competències i els resultats d’aprenentatge seran els mateixos i es trobaran disponibles a la secció corresponent d’aquesta guia docent. Els mètodes docents, el programa de l’assignatura i els criteris d’avalaució seran tan semblants com sigui possible als que apareixen descrits en el mode presencial. S’informarà a l’espai Moodle de l’assignatura de qualsevol canvi en l’avaluació o el calendari.</i></p><div><br /></div><div>This course aims to introduce students to the main characteristics of technical English in the different fields of engineering. The objectives of the course are to help students improve their linguistic competence in English and to provide them with the necessary resources for effective oral and written communication in an academic setting. Throughout the course, students will practise reading and writing technical texts, as well as listening to and speaking about different aspects of their discipline. They will also practise oral presentation skills in English by presenting a project related to their specific field of engineering. This project, called course project, will be part of a collaborative effort in which students will first have to find information about a topic of their choice and then deliver a group oral presentation at the end of the course. The course will cover the following areas: • Practice on all four skills through a variety of engineering topics. • Practice on the rhetoric of professional and academic documents in engineering. • Practice on the most common functions, notions and grammar structures found in engineering texts. • Practice on the oral presentation of topics related to engineering. Course level: • In order to pass the course successfully, students should have at least B 1.2 of the Common European Framework of Reference for languages (CEFR). • At the beginning of the course, students will take an “Online Placement Test” to test their English level. </div> </body> </html> </style>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
 B8 Capacitat de treballar en un entorn multilingüe i multidisciplinari.
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d’una manera eficaç.
 CT4 Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa
 CT5 Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B8 Coneix el llenguatge utilitzat en l’àmbit industrial i de la tecnologia de la informació i comunicació.
És capaç de llegir i comprendre textos en anglès de l’àmbit de l’enginyeria.
És capaç de redactar documents tècnics en anglès.
Comprèn instruccions tècniques expressades oralment en anglès.
És capaç de comunicar-se en àmbit laboral de caràcter internacional.
 CT1 Utiliza información en lengua extranjera de una manera clara y eficaz.
 CT4 Identifica el propi rol dins del grup i coneix els objectius i tasques del grup
Comunica i actua dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Es compromet amb les tasques i l’agenda del grup
Col·labora dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes
 CT5 Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Elabora un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu
Utilitza els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Produeix un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactua de manera efectiva amb l’auditori
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
UNIT 1: HISTORICAL FACTS IN ENGINEERING 1.1 Chronological description: narrative texts
1.2 Review of verb tenses: ways to express time sequence. Expressing opinion.
1.3 Texts: History of Engineering, Energy Supply, Electronics in the Home, Electromagnetism, History of Computers, History of Electricity, The Greatest Scientist and Engineers of the 21st Century / Podcasts & Videos: The World of Engineering (history), Global Workers. Genres: Encyclopedias
UNIT 2: A COMPUTERIZED WORLD 2.1 Physical and function description: ways to describe the physical properties, function and parts of a device, as well as how something works.
2.2 Review of prepositions and Phrasal verbs.
2.3 Genres: focus on audience and purpose.
2.4 Texts: The IPad, How Zombie Computers Work, Spam Distribution, Describing a Computer and How it Works, IDE Cables, The Dangers of Hacking and What a Hacker Can Do to Your Computer / Podcasts: The Story Behind the World's First Computer Programmer, Engineering projects, The History of Computers
UNIT 3: ELECTRONIC & ELECTRICAL DEVICES 3.1 Making definitions: relative clauses and relative pronouns. Reduced relative clauses. Defining and non-defining relative clauses.
3.2 Structure and use of compound nouns.
3.3 Common genres in engineering. Magazine article and Research Article.
3.4 Texts: The Transistor, Graphene Electronics, Home Automation, What is a LED screen? Flexible Home Automation / Podcasts and Videos: Transistors: The Invention that Changed the World, Effective websites.
UNIT 4: A GREENER WORLD: RENEWABLE ENERGIES 4.1 Expressing cause and effect.
4.2 Process description and sequence markers.
4.3 Review of comparison and contrast.
4.4 Visual information and in-text reference. Conditional sentences to express a hypothesis.
4.5 Genres and text layout: headings in texts.
4.6 Texts: Alternative Sources of Energy, Electricity Generation, Sources of Electricity, Why Electric Vehicles Are the Future, Nuclear Power, Nuclear Accidents, How Does a Nuclear Power Plant Work? How a Solar Cell Works / Podcasts: Climate Change; Hybrid Cars; Fuel from Garbage.
UNIT 5: AN INTERCONNECTED CITY: MOBILE TECHNOLOGIES 5.1 Making Predictions in English.
5.2 E-mail writing and Netiquette in electronic communication.
5.3 Email writing on common academic situations
5.4 Texts: Smart Cities, The History and Future of Mobile Phone Technology
5.5 Podcasts and videos: What Will Happen to Us by 2025, Why 5G Will Change the World
UNIT 6: ROBOTICS AND AUTOMATION 6.1 Expressions used in classifications. Ways of expressing criteria and giving examples.
6.2 Review of modal verbs expressing obligation, probability, deduction.
6.3 Linking words: coordination, subordination, and sentence adverbials.
6.4 Genres: textbooks, newspaper articles.
6.5 Texts: Robotics, Types of Robots, Social Robots, The Three Laws of Robotics, Benefits and Risks of AI, Robots and AI, What is the Difference Between AI and Robotics, Miniature Robotics. / Podcasts and Videos: Creators of Famous Sophia Robot Reveal AI Robotics, How China is Using AI in Classrooms.
UNIT 7: BIOTECHNOLOGY AND BIOENGINEERING 7.1 Focus on all four skills: intensive reading, paragraph writing, expressing your opinion on ethical issues related to the use of technology, and listening for specific information.
7.2 Fostering critical thinking skills using bioethical issues and related topics.
7.3 Texts: What is Biotechnology? Biotechnology Innovation Organization (BIO), What is Bioethics? The Ethical Implications of Disruptive Technologies, Gene Editing: God's Will or God's Won't.
7.4 Podcasts and Videos: Biotechnology, Introduction to Bioethics, What Happens to Society if We Live Beyond 130 years? 7 Times Science Played God.
UNIT 8: BIOMEDICINE AND TRANSHUMANISM 8.1 Use of the definite and indefinite article in technical English.
8.2 Review of linking words: coordination, subordination, sentence adverbials.
8.3 Texts: What is Biomedical Engineering, Wearable and Implantable Technologies (biosensors), Biorobotics,
Micro- and Nanotechnologies, Tissue Engineering and Regenerative Medicine, Biomedical Responsibility in Transhumanism?
8.4 Videos: Biomedical and Industrial Engineering, What Does a Biomedical Engineer Do? Biomaterials, Smart Tattoos and Tiny Robots, Transhumanism: Could We Live Forever?

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
CT1
2 4 6
Seminaris
CT1
25 26 51
Debats
CT4
CT5
0 14 14
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
B8
CT1
CT4
CT5
10 22 32
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
B8
CT1
CT5
8 22 30
Atenció personalitzada
B8
CT1
3 0 3
 
Proves objectives de tipus test
B8
CT1
2 12 14
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries A començament de curs, l'estudiant haurà de realitzar una prova de nivell d'Anglès online per tal de saber quin és el seu nivell actual d'Anglès (Online Test 1).
Seminaris Al llarg dels diferents seminaris i/o vídeos online, el professor explicarà les característiques principals de l'Anglès Tècnic dins l'àmbit de l'enginyeria. Es posarà especial èmfasi en la millora del nivell de competència lingüística en anglès de l'estudiant en contextos tècnics. A l'estudiant se li proporcionaran els recursos necessaris per llegir i redactar textos de caire tècnic sobre temes relacionats amb l'enginyeria, així com per escoltar i parlar sobre diferents temes de la seva disciplina.
Debats Els estudiants hauran de veure 4 vídeos online sobre diferents aspectes de l'enginyeria actual i hauran de penjar les seves contribucions a cada fòrum de debat proposat: 2 contribucions seran de forma escrita i dues contribucions més seran de forma oral en vídeos individuals. En aquests contribucions els estudiants expressaran les seves opinions sobre el tema, i també hauran de fer comentaris específics sobre la contribució d'un altre estudiant al debat.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Al llarg del curs, els estudiants hauran de completar diferents activitats que inclouen la pràctica de les 4 destreses: reading, writing, listening and speaking. Aquestes activitats proporcionaran la pràctica sobre els aspectes teòrics or gramaticals presentats a classe.
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Al llarg del curs, els estudiants hauran de llegir diferents tipus de textos tècnics (enciclopèdies, articles de revistes de divulgació, articles de revistes especialitzades, seccions de ciència i tecnologia dels diaris, etc) relacionats amb diferents temes de l'enginyeria i hauran de completar les activitats corresponents. Algunes d'aquestes activitats tractaran la comprensió lectora, el gènere d'un text, el format específic del text, aspectes gramaticals rellevants dels textos tècnics, o aspectes relacionats amb la forma en què apareix la informació visual en un text tècnic (gràfiques, taules diverses, etc.).
Atenció personalitzada Durant el curs, els estudiants podran contactar amb els professors de l'assignatura a través de videoconferències a Teams durant les hores d'atenció per tal de resoldre dubtes o fer consultes sobre algun aspecte del curs.

Atenció personalitzada
Descripció

Els estudiants podran for preguntes o parlar amb els seus professors sobre qüestions relacionades amb l'assignatura de forma individual per videoconferència a través de Teams. Els estudiants rebran un calendari d'horaris d'atenció a començament del curs.


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Debats
CT4
CT5
Els estudiants hauran de penjar les seves contribucions a 4 fòrums de debat: 2 de forma escrita i 2 de forma oral en videos individuals. Aquestes contribucions als fòrums tindran un requeriment mínim de paraules i de minuts per tal d'obtenir una valoració positiva. 40%
Proves objectives de tipus test
B8
CT1
Els tests online tindran diferents seccions que inclouran activitats de lectura, textos amb tipus de respostes incrustades, activitats de VERTADER/FALS, activitats de gramàtica i vocabulari, dues activitats de comprensió oral, així com preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta (multiple choice) sobre expressions habitualmente utilitzades als textos d'enginyeria.
50 %
Altres  

La participació activa a l'aula i l'asistència a classe al llarg del curs també es tindrà en compte.

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Ús i tinença de dispositius de comunicació i transmissió durant les proves avaluatives

(art. 21 NAM Grau i art. 20 NAM Màster). A l'inici dels exàmens online, els estudiants només podran tenir la tableta o el portàtil amb el que faran el test. Hauran d'apagar completament la resta de dispositius de comunicació (mòbil o dispositius wearables) i els hauran de deixar a la motxilla o a la taula del professor si no porten bossa o motxilla. Durant la realització de les proves, està totalment prohibit tenir algun d'aquests dispositius encesos, així com contestar missatges o trucades. El no compliment d'aquestes mesures comportarà la immediata retirada de l'examen i la qualificació de 0 en l'examen.


Els exàmens (online tests) seran sempre presencials. Si un estudiant no s'identifica correctament segons les instruccions donades, el seu test es declararà INVÀLID.

L'avaluació del curs de la 1ª CONVOCATÒRIA serà de la següent forma:

1) 4 tests online a Moodle (multiple-choice tests) = 50% de la nota final

2) La participació en 4 fòrums de debat online (2 contribucions de forma escrita i 2 contribucions orals en forma de video) = 40% de la nota final

3) L'assistència i participació activa a l'aula = 10 % de la nota final


La nota final del curs serà el resultat dels diferents percentatges de les activitats mencionades a dalt: 50 + 40 + 10 = 100 %. Tot i així, per tal de poder fer la nota mitja de les diferents notes del curs, els estudiants hauran de

-aprovar al menys 3 tests online

-participar en algun dels 4 fòrums de debat (2 de forma escrita + 2 de forma oral)


SEGONA CONVOCATÒRIA:

En el cas de que l'estudiant no superi l'avaluació continuada de l'assignatura en la primera convocatòria, haurà de fer un sol examen online (amb proves práctiques i proves de tipus test exercicis sobre els continguts del curs) per la segona convocatòria. El resultat d'aquest examen determinarà la nota final de l'assignatura.


Fonts d'informació

Bàsica Rueda, Carmen, Workbook of Technical English., 2023, URV
Dummett, Paul , Energy English - For the Gas and Electricity Industries, 2011, Heinle ELT
Brieger, Nick and Allison Pohl, Technical English - Vocabulary and Grammar, 2008, Heinle Elt



 

Complementària Williams, Ivor, English for Science and Engineering, 2008, Heinle ELT
Ibbotson, Mark, Cambridge English for Engineering, 2008, Cambridge University Press
Ibbotson, Mark, Professional English in Use. Engineering with Answers: Technical English for Professionals, 2009, Cambridge University Press
Raman, Meenakshi and Sangeeta Sharm, Technical Communication: English Skills for Engineers, 2ª edició, 2011, Oxford University Press
Bombardó, C. and M. Aguilar and C. Barahona, Technical Writing: A Guide for Effective Communication, 2007 (2ª edició 2008), Edicions UPC (Politext)

 

Recomanacions


 
Altres comentaris
Academic Plagiarism: If it is determined that you have plagiarized your contribution to online debates from the Internet or from another student, you will receive a zero for the assignment. If you do it again, you will fail the whole course. Besides, the Dean of Academic Affairs for our College of Engineering will also be notified. Remember that academic plagiarism is a serious academic offense.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent