DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) ELECTRÒNICA DIGITAL Codi 17204108
Ensenyament
Grau d'Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica (2010)
Cicle 1r i 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Tercer 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Eng. Electrònica, Elèctrica i Automàtica
Coordinador/a
CAÑELLAS ALBERICH, NICOLAU
Adreça electrònica nicolau.canyellas@urv.cat
esteban.delcastillo@urv.cat
Professors/es
CAÑELLAS ALBERICH, NICOLAU
DEL CASTILLO PÉREZ, ESTEBAN
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant Curs bàsic de disseny electrònic digital. Es fa un especial èmfasi en l'ús de llenguatge VHDL i la implementació de circuits digitals en dispositius programables.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 EI3 Coneixement dels fonaments i les aplicacions de l'electrònica digital i els microprocessadors.
 EI6 Capacitat per dissenyar sistemes electrònics analògics, digitals i de potència.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B2 Coneixement en matèries bàsiques i tecnològiques, que els capaciti per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i els doti de versatilitat per adaptar-se a noves situacions.
 CT5 Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 EI3 Coneix i sap aplicar les tècniques de disseny de la lògica combinacional i seqüencial.
Coneix les portes lògiques bàsics i els paràmetres característics de les famílies lògiques.
 EI6 Aplica adequadament les metodologies de disseny de sistemes digitals
Utilitza el llenguatge VHDL per a descriure circuits lògics digitals per implementar-los en estructures lògiques programables.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B2 Coneix i sap aplicar les tècniques de disseny de la lògica combinacional i seqüencial.
Coneix les portes lògiques bàsics i els paràmetres característics de les famílies lògiques.
 CT5 Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Elabora un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Metodologies de Disseny Introducció.
Nivells d'abstracció i dominis d'especificació.
Llenguatges de descripció de hardware.
Disseny Lògic Sistemes Combinacionals
Sistemes seqüencials
Subsistemes Digitals Alternatives Tecnològiques.
Memòries.
Dispositius lògics programables.
Conversors DAC i ADC.
Computadors

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
EI3
B2
15 15 30
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
EI6
10 20 30
Estudis previs
EI6
CT5
1 4 5
Pràctiques a laboratoris
EI6
B2
CT5
8 2 10
Projecte Integrador Experimental
EI6
CT5
18 18 36
Atenció personalitzada
1 1 2
 
Proves objectives de tipus test
EI3
EI6
B2
3 12 15
Proves pràctiques
EI3
EI6
B2
3 18 21
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Explicació dels objectius, continguts i procés d'avaluació.
Sessió Magistral Explicació dels fonaments teòrics dels diferents blocs de contingut de l’assignatura mitjançant transparències i pissarra.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Durant el curs es plantejaran exercicis relacionats amb el context teòric presentat en les sessions magistrals. D'això se n'extreuen evidències en relació a l'aprenentatge continu de l'alumne.
Estudis previs Per tal d'obtenir un millor aprofitament de les sessions de pràctiques, l'alumne ha de fer les tasques de preparació de les mateixes abans d'anar al laboratori a fer-les.
Pràctiques a laboratoris Aplicació dels coneixements teòrics a situacions concretes, utilitzant ordinadors, simuladors i altres elements pràctics dels laboratoris. Per tal d'obtenir un millor aprofitament de les sessions de pràctiques, l'alumne ha de fer les tasques de preparació de les mateixes abans d'anar al laboratori a fer-les.
Projecte Integrador Experimental Després d'un primer bloc de pràctiques comunes es farà un projecte de disseny digital (la 1a proposta és un rellotge multifunció) en el que cada grup podrà decidir què fer i com fer-ho, adaptant l'objectiu final a les seves pròpies capacitats i motivacions
Atenció personalitzada Inclou l'atenció de l'alumne en horaris de consulta dels professors, en relació a dificultats a l'hora d'entendre els temari o de realitzar les tasques encomanades: problemes, estudis previs i pràctiques.

Atenció personalitzada
Descripció
Inclou l'atenció de l'alumne en horaris de consulta dels professors, en relació a dificultats a l'hora d'entendre els temari o de realitzar les tasques encomanades: problemes, estudis previs i pràctiques.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
EI6
Lliurament d'exercicis realitzats individualment o en grup idemanats periòdicament 5
Estudis previs
EI6
CT5
L'alumne realitza una sèrie d'exercicis previs i de qüestions relatives a la pràctica que farà. Ho ha d'entregar abans de la realització d'aquesta i te incidència en la nota final. 5
Pràctiques a laboratoris
EI6
B2
CT5
Laboratoris. Resolució, en grup, de pràctiques de laboratori: estudi previ, disseny, implementació i documentació. En alguna de les pràctiques: defensa oral individual (entrevista). Per a poder aprovar l'assignatura es demanarà una nota mínima de 4 de la mitjana de tots els ítems relacionals amb la part pràctica de l'assignatura. 5
Projecte Integrador Experimental
EI6
CT5
Laboratoris. Resolució, en grup, de pràctiques de laboratori: estudi previ, disseny, implementació i documentació. En alguna de les pràctiques: defensa oral individual (entrevista). Per a poder aprovar l'assignatura es demanarà una nota mínima de 4 de la mitjana de tots els ítems relacionals amb la part pràctica de l'assignatura 20
Proves objectives de tipus test
EI3
EI6
B2
Al llarg del curs es faran diferents proves per a avaluar l'assoliment de les diferents competències 30
Proves pràctiques
EI3
EI6
B2
Al llarg del curs es faran diferents proves per a avaluar l'assoliment de les diferents competències 35
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Hi ha una prova teòrica de coneixements bàsics qua cal aprovar per a aprovar l'assignatura

Per a poder aprovar l'assignatura es demanarà una nota mínima de 4 de la mitjana de tots els ítems relacionals amb la part pràctica de l'assignatura.

En 2a convocatòria l'avaluació consistirà en un examen de teoria/problemes. En segona convocatòria no es podrà recuperar la part corresponent a les pràctiques.


Fonts d'informació

Bàsica Pong P. Chu, FPGA Prototyping by VHDL Examples: Xilinx Spartan-3 Version, ISBN: 978-1-118-21060-4, Wiley
CECILIO BLANCO VIEJO, FUNDAMENTOS DE ELECTRÓNICA DIGITAL, 84-9732-342-4, Thomson
Nicolau Cañellas, Transparències de classe, ,
Alan Trevennor, Practical AVR Microcontrollers: Games, Gadgets, and Home Automation with the Microcontroller Used in the Arduino, ISBN: 978-1430244462,
Thomas Grace, Programming and Interfacing ATMEL's AVRs, ISBN: 978-1305509993,

Complementària Sunggu Lee, Advenced Digital Logic Design, , Cengage Learning
ALCUBILLA, R.; PONS, J.; BARDES, D., Diseño digital: una perspectiva VLSI-CMOS, , Edicions UPC.
Zainalabedin Navabi, VHDL: Modular Design and Synthesis of Cores and Systems, ISBN: 9780071475457, McGraw-Hill
J.M. Angulo; J.C. Hernández, Electrónica Digital y Microprogramable, 978-84-9732-505-9, Paraninfo

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
MICROCONTROLADORS/17204111


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
FONAMENTS DE COMPUTADORS/17204002
FONAMENTS D'ELECTRÒNICA/17204107
 
Altres comentaris
Although this course is not offered in English, foreign exchange students will receive personalised support in English and will be able to develop the evaluation activities in this language.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent