Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | EI3 |
Coneixement dels fonaments i les aplicacions de l'electrònica digital i els microprocessadors.
|
| EI6 |
Capacitat per dissenyar sistemes electrònics analògics, digitals i de potència.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Coneixement en matèries bàsiques i tecnològiques, que els capaciti per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i els doti de versatilitat per adaptar-se a noves situacions. |
| CT5 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| EI3 |
Coneix i sap aplicar les tècniques de disseny de la lògica combinacional i seqüencial.
Coneix les portes lògiques bàsics i els paràmetres característics de les famílies lògiques.
| | EI6 |
Aplica adequadament les metodologies de disseny de sistemes digitals
Utilitza el llenguatge VHDL per a descriure circuits lògics digitals per implementar-los en estructures lògiques programables.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Coneix i sap aplicar les tècniques de disseny de la lògica combinacional i seqüencial.
Coneix les portes lògiques bàsics i els paràmetres característics de les famílies lògiques.
| | CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Elabora un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Metodologies de Disseny |
Introducció.
Nivells d'abstracció i dominis d'especificació.
Llenguatges de descripció de hardware. |
Disseny Lògic |
Sistemes Combinacionals
Sistemes seqüencials |
Subsistemes Digitals |
Alternatives Tecnològiques.
Memòries.
Dispositius lògics programables.
Conversors DAC i ADC.
Computadors |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
20 |
30 |
Estudis previs |
|
1 |
4 |
5 |
Pràctiques a laboratoris |
|
8 |
2 |
10 |
Projecte Integrador Experimental |
|
18 |
18 |
36 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
3 |
12 |
15 |
Proves mixtes |
|
3 |
18 |
21 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació dels objectius, continguts i procés d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Explicació dels fonaments teòrics dels diferents blocs de contingut de l’assignatura mitjançant transparències i pissarra. A causa de l'emergència sanitàriaCOVID-19, les sessions de transparències s'aniran gravant i posant a disposició dels estudiants a l'espai Moodle; els conceptes es reforçaran amb classes per videoconferència que tambés s'aprofitaran per a resoldre dubtes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Durant el curs es plantejaran exercicis relacionats amb el context teòric presentat en les sessions magistrals. D'això se n'extreuen evidències en relació a l'aprenentatge continu de l'alumne.
A causa de l'emergència sanitària COVID-19, les sessions de problemes es faran majoritariament de manera no presencial; oportunament s'anirà informant a l'espai Moodle de les sessions que es faran de manera presencial a l'aula |
Estudis previs |
Per tal d'obtenir un millor aprofitament de les sessions de pràctiques, l'alumne ha de fer les tasques de preparació de les mateixes abans d'anar al laboratori a fer-les.
A causa de l'emergència sanitària COVID-19, aquesta part aagafa una importància especial per la possible reducció de la presencialitat als laboratoris. |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicació dels coneixements teòrics a situacions concretes, utilitzant ordinadors, simuladors i altres elements pràctics dels laboratoris. Per tal d'obtenir un millor aprofitament de les sessions de pràctiques, l'alumne ha de fer les tasques de preparació de les mateixes abans d'anar al laboratori a fer-les.
|
Projecte Integrador Experimental |
Després d'un primer bloc de pràctiques comunes es farà un projecte de disseny digital (la 1a proposta és un rellotge multifunció) en el que cada grup podrà decidir què fer i com fer-ho, adaptant l'objectiu final a les seves pròpies capacitats i motivacions |
Atenció personalitzada |
Inclou l'atenció de l'alumne en horaris de consulta dels professors, en relació a dificultats a l'hora d'entendre els temari o de realitzar les tasques encomanades: problemes, estudis previs i pràctiques. |
Descripció |
Inclou l'atenció de l'alumne en horaris de consulta dels professors, en relació a dificultats a l'hora d'entendre els temari o de realitzar les tasques encomanades: problemes, estudis previs i pràctiques. A
causa de l'emergència sanitària COVID-19, les sessions d'atenció personalitzada es faran
majoritariament de manera no presencial;
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Lliurament d'exercicis demanats periòdicament. També inclou la participació no presencial als fòrums de l'aula virtual Moodle |
5 |
Estudis previs |
|
L'alumne realitza una sèrie d'exercicis previs i de qüestions relatives a la pràctica que farà. Ho ha d'entregar abans de la realització d'aquesta i te incidència en la nota final. |
5 |
Pràctiques a laboratoris |
|
Laboratoris. Resolució, en grup, de pràctiques de laboratori: estudi previ, disseny, implementació i documentació. En alguna de les pràctiques: defensa oral individual (entrevista). Per a poder aprovar l'assignatura es demanarà una nota mínima de 4 de la mitjana de tots els ítems relacionals amb la part pràctica de l'assignatura. |
5 |
Projecte Integrador Experimental |
|
Laboratoris. Resolució, en grup, de pràctiques de laboratori: estudi previ, disseny, implementació i documentació. En alguna de les pràctiques: defensa oral individual (entrevista). Per a poder aprovar l'assignatura es demanarà una nota mínima de 4 de la mitjana de tots els ítems relacionals amb la part pràctica de l'assignatura |
20 |
Proves objectives de tipus test |
|
Al llarg del curs es faran diferents proves per a avaluar l'assoliment de les diferents competències. Inclou seguiment per Moodle de la realització de tasques que permetin l'avaluació continuada |
30 |
Proves mixtes |
|
Al llarg del curs es faran diferents proves per a avaluar l'assoliment de les diferents competències |
35 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Hi ha una prova teòrica de coneixements bàsics qua cal aprovar per a aprovar l'assignatura Per a poder aprovar l'assignatura es demanarà una nota mínima de 4 de la mitjana de tots els ítems relacionals amb la part pràctica de l'assignatura. En 2a convocatòria l'avaluació consistirà en un examen de teoria/problemes. En segona convocatòria no es podrà recuperar la part corresponent a les pràctiques. |
Bàsica |
Anil K. Maini, Digital Electronics Principles, Devices and Applications, ISBN: 978-0-470-51051-3, 2007
Jean-PierreDeschamps· ElenaValderrama LluísTerés, Digital Systems From Logic Gates to Processors, ISBN 978-3-319-41198-9,
Nicolau Cañellas, Transparències de classe, ,
Patterson, David A.; Hennessy, John L., Computer Organization and Design: The Hardware/Software Interface, ISBN: 978-0-12-407726-3,
CECILIO BLANCO VIEJO, FUNDAMENTOS DE ELECTRÓNICA DIGITAL, 84-9732-342-4, Thomson
Pong P. Chu, FPGA Prototyping by VHDL Examples: Xilinx Spartan-3 Version, ISBN: 978-1-118-21060-4, Wiley
Alan Trevennor, Practical AVR Microcontrollers: Games, Gadgets, and Home Automation with the Microcontroller Used in the Arduino, ISBN: 978-1430244462,
|
|
Complementària |
Sunggu Lee, Advenced Digital Logic Design, , Cengage Learning
ALCUBILLA, R.; PONS, J.; BARDES, D., Diseño digital: una perspectiva VLSI-CMOS, , Edicions UPC.
Zainalabedin Navabi, VHDL: Modular Design and Synthesis of Cores and Systems, ISBN: 9780071475457, McGraw-Hill
J.M. Angulo; J.C. Hernández, Electrónica Digital y Microprogramable, 978-84-9732-505-9, Paraninfo
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
MICROCONTROLADORS/17204111 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE COMPUTADORS/17204002 | FONAMENTS D'ELECTRÒNICA/17204107 |
|
|
Altres comentaris |
Although this course is not offered in English, foreign exchange students
will receive personalised support in English and will be able to develop
the evaluation activities in this language. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|