Type A
|
Code |
Competences Specific | | EI3 |
Know the fundamentals and have the applied knowledge of digital electronics and microprocessors. |
| EI6 |
Have the ability to design analogue, digital and power electronic systems. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B2 |
Have knowledge in basic and technological subjects, which gives them the ability to learn new methods and theories, and the versatility to adapt to new situations. |
| CT5 |
Communicate information clearly and precisely to a variety of audiences |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| EI3 |
Have knowledge of and know how to apply the design techniques of combinational and sequential logic.
Know the basic logic ports and the characteristic parameters of the logic families.
| | EI6 |
Adequately apply the design methodologies of digital systems.
Use the language VHDL to describe digital logic circuits to implement them in programmable logic structures.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B2 |
Have knowledge of and know how to apply the design techniques of combinational and sequential logic.
Know the basic logic ports and the characteristic parameters of the logic families.
| | CT5 |
Produce quality texts that have no grammatical or spelling errors, are properly structured and make appropriate and consistent use of formal and bibliographic conventions
Draw up texts that are structured, clear, cohesive, rich and of the appropriate length
Draw up texts that are appropriate to the communicative situation, consistent and persuasive.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Metodologies de Disseny |
Introducció.
Nivells d'abstracció i dominis d'especificació.
Llenguatges de descripció de hardware. |
Disseny Lògic |
Sistemes Combinacionals
Sistemes seqüencials |
Subsistemes Digitals |
Alternatives Tecnològiques.
Comunicacions.
Memòries.
Dispositius lògics programables.
Conversors DAC i ADC.
Computadors |
L'idioma serà el castellà tant per a les classes a l'aula com per a les proves avaluatives. Als laboratoris dependrà del professor assignat. |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
Lecture |
|
15 |
15 |
30 |
Problem solving, exercises in the classroom |
|
13 |
20 |
33 |
Previous study |
|
1 |
4 |
5 |
Laboratory practicals |
|
28 |
2 |
30 |
Personal attention |
|
1 |
1 |
2 |
|
Mixed tests |
|
3 |
12 |
15 |
Mixed tests |
|
3 |
18 |
21 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Explicació dels objectius, continguts i procés d'avaluació. |
Lecture |
Explicació dels fonaments teòrics dels diferents blocs de contingut de l’assignatura mitjançant diapositives i pissarra. |
Problem solving, exercises in the classroom |
Durant el curs es plantejaran exercicis relacionats amb el context teòric presentat en les sessions magistrals.
|
Previous study |
Per tal d'obtenir un millor aprofitament de les sessions de pràctiques, l'alumne ha de fer les tasques de preparació de les mateixes abans d'anar al laboratori a fer-les.
|
Laboratory practicals |
Aplicació dels coneixements teòrics a situacions concretes, utilitzant ordinadors, simuladors i altres elements pràctics dels laboratoris. Per tal d'obtenir un millor aprofitament de les sessions de pràctiques, l'alumne ha de fer les tasques de preparació de les mateixes abans d'anar al laboratori a fer-les.
|
Personal attention |
Inclou l'atenció de l'alumne en horaris de consulta dels professors, en relació a dificultats a l'hora d'entendre els temari o de realitzar les tasques encomanades: problemes, estudis previs i pràctiques. |
Description |
Inclou l'atenció de l'alumne en horaris de consulta dels professors, en relació a dificultats a l'hora d'entendre els temari o de realitzar les tasques encomanades: problemes, estudis previs i pràctiques. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Previous study |
|
L'alumne ha d'acudir al laboratori amb una preparació suficient. És a dir, se n'espera que sàpiga què ha de fer i com. El professor pot interrogar l'alumne sobre això en qualsevol moment de la classe. |
10 |
Laboratory practicals |
|
En grups de dos alumnes es desenvoluparà un projecte a VHDL. A partir d'un objectiu global definit, cada grup haurà de concretar certs detalls particulars del seu projecte. S'haurà de lliurar un informe final sobre el treball realitzat, el seu pes serà del 10% de la nota màxima del lab |
30 |
Mixed tests |
|
Un cop impartida la meitat de temari de l'assignatura, es realitzarà una prova per avaluar la consecució de les competències previstes. També s'avaluaran competències de laboratori. |
30 |
Mixed tests |
|
Un cop esgotat el temps de l'assignatura, es farà una prova per avaluar la consecució de les competències previstes corresponents a la nova matèria impartida. També s'avaluaran competències de laboratori. |
30 |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Per aprovar la signatura caldrà haver obtingut una nota igual o superior a 4 en cadascun dels ítems avaluats (laboratori i proves parcials).. A la conclusió del laboratori, hi haurà una prova complementària a lavaluació continuada per a aquells alumnes que no hagin superat la nota mínima. El pes serà del 20% sobre la nota màxima del laboratori. En segona convocatòria no es podrà recuperar la part corresponent a les pràctiques. Durant el desenvolupament de les proves no es permetrà lús de cap tipus de dispositiu electrònic |
Basic |
Anil K. Maini, Digital Electronics Principles, Devices and Applications, ISBN: 978-0-470-51051-3, 2007
Jean-PierreDeschamps· ElenaValderrama LluísTerés, Digital Systems From Logic Gates to Processors, ISBN 978-3-319-41198-9,
Nicolau Cañellas y Esteban del Castillo, Diapositives a classe, ,
Patterson, David A.; Hennessy, John L., Computer Organization and Design: The Hardware/Software Interface, ISBN: 978-0-12-407726-3,
CECILIO BLANCO VIEJO, FUNDAMENTOS DE ELECTRÓNICA DIGITAL, 84-9732-342-4, Thomson
Pong P. Chu, FPGA Prototyping by VHDL Examples: Xilinx Spartan-3 Version, ISBN: 978-1-118-21060-4, Wiley
Alan Trevennor, Practical AVR Microcontrollers: Games, Gadgets, and Home Automation with the Microcontroller Used in the Arduino, ISBN: 978-1430244462,
|
|
Complementary |
Sunggu Lee, Advenced Digital Logic Design, , Cengage Learning
ALCUBILLA, R.; PONS, J.; BARDES, D., Diseño digital: una perspectiva VLSI-CMOS, , Edicions UPC.
Zainalabedin Navabi, VHDL: Modular Design and Synthesis of Cores and Systems, ISBN: 9780071475457, McGraw-Hill
J.M. Angulo; J.C. Hernández, Electrónica Digital y Microprogramable, 978-84-9732-505-9, Paraninfo
|
|
Subjects that continue the syllabus |
MICROCONTROLLERS/17204111 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
FUNDAMENTALS OF COMPUTERS/17204002 | FUNDAMENTALS OF ELECTRONICS/17204107 |
|
|
Other comments |
Although this course is not offered in English, foreign exchange students
will receive personalised support in English and will be able to develop
the evaluation activities in this language. |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|