IDENTIFYING DATA 2022_23
Subject (*) DIGITAL ELECTRONICS Code 17204108
Study programme
Bachelor's Degree in Electronic and Automation Engineering (2010)
Cycle 1st & 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
6 Compulsory Third 1Q
Language
Castellà
Department Electronic, Electric and Automatic Engineering
Coordinator
DEL CASTILLO PÉREZ, ESTEBAN
E-mail enrique.canto@urv.cat
esteban.delcastillo@urv.cat
xavier.domingo@urv.cat
jordi.penalba@urv.cat
Lecturers
CANTÓ NAVARRO, ENRIQUE FERNANDO
DEL CASTILLO PÉREZ, ESTEBAN
DOMINGO ALMENARA, XAVIER
PEÑALBA GALÁN, JORDI
Web http://moodle.urv.cat
General description and relevant information <p>DESCRIPCIÓ GENERAL DE L'ASSIGNATURA: Curs bàsic de disseny electrònic digital. Es fa un especial èmfasi en l'ús de llenguatge VHDL i la implementació de circuits digitals en dispositius programables. </p>

Competences
Type A Code Competences Specific
 EI3 Know the fundamentals and have the applied knowledge of digital electronics and microprocessors.
 EI6 Have the ability to design analogue, digital and power electronic systems.
Type B Code Competences Transversal
 B2 Have knowledge in basic and technological subjects, which gives them the ability to learn new methods and theories, and the versatility to adapt to new situations.
 CT5 Communicate information clearly and precisely to a variety of audiences
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 EI3 Have knowledge of and know how to apply the design techniques of combinational and sequential logic.
Know the basic logic ports and the characteristic parameters of the logic families.
 EI6 Adequately apply the design methodologies of digital systems.
Use the language VHDL to describe digital logic circuits to implement them in programmable logic structures.
Type B Code Learning outcomes
 B2 Have knowledge of and know how to apply the design techniques of combinational and sequential logic.
Know the basic logic ports and the characteristic parameters of the logic families.
 CT5 Produce quality texts that have no grammatical or spelling errors, are properly structured and make appropriate and consistent use of formal and bibliographic conventions
Draw up texts that are structured, clear, cohesive, rich and of the appropriate length
Draw up texts that are appropriate to the communicative situation, consistent and persuasive.
Type C Code Learning outcomes

Contents
Topic Sub-topic
Metodologies de Disseny Introducció.
Nivells d'abstracció i dominis d'especificació.
Llenguatges de descripció de hardware.
Disseny Lògic Sistemes Combinacionals
Sistemes seqüencials
Subsistemes Digitals Alternatives Tecnològiques.
Comunicacions.
Memòries.
Dispositius lògics programables.
Conversors DAC i ADC.
Computadors
L'idioma serà el castellà tant per a les classes a l'aula com per a les proves avaluatives. Als laboratoris dependrà del professor assignat.

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
1 0 1
Lecture
EI3
B2
15 15 30
Problem solving, exercises in the classroom
EI6
13 20 33
Previous study
EI6
CT5
1 4 5
Laboratory practicals
EI6
B2
CT5
28 2 30
Personal attention
1 1 2
 
Mixed tests
EI3
EI6
B2
3 12 15
Mixed tests
EI3
EI6
B2
3 18 21
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Explicació dels objectius, continguts i procés d'avaluació.
Lecture Explicació dels fonaments teòrics dels diferents blocs de contingut de l’assignatura mitjançant diapositives i pissarra.
Problem solving, exercises in the classroom Durant el curs es plantejaran exercicis relacionats amb el context teòric presentat en les sessions magistrals.
Previous study Per tal d'obtenir un millor aprofitament de les sessions de pràctiques, l'alumne ha de fer les tasques de preparació de les mateixes abans d'anar al laboratori a fer-les.
Laboratory practicals Aplicació dels coneixements teòrics a situacions concretes, utilitzant ordinadors, simuladors i altres elements pràctics dels laboratoris. Per tal d'obtenir un millor aprofitament de les sessions de pràctiques, l'alumne ha de fer les tasques de preparació de les mateixes abans d'anar al laboratori a fer-les.
Personal attention Inclou l'atenció de l'alumne en horaris de consulta dels professors, en relació a dificultats a l'hora d'entendre els temari o de realitzar les tasques encomanades: problemes, estudis previs i pràctiques.

Personalized attention
Description

Inclou l'atenció de l'alumne en horaris de consulta dels professors, en relació a dificultats a l'hora d'entendre els temari o de realitzar les tasques encomanades: problemes, estudis previs i pràctiques.

 


Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Previous study
EI6
CT5
L'alumne ha d'acudir al laboratori amb una preparació suficient. És a dir, se n'espera que sàpiga què ha de fer i com. El professor pot interrogar l'alumne sobre això en qualsevol moment de la classe. 10
Laboratory practicals
EI6
B2
CT5
En grups de dos alumnes es desenvoluparà un projecte a VHDL. A partir d'un objectiu global definit, cada grup haurà de concretar certs detalls particulars del seu projecte. S'haurà de lliurar un informe final sobre el treball realitzat, el seu pes serà del 10% de la nota màxima del lab 30
Mixed tests
EI3
EI6
B2
Un cop impartida la meitat de temari de l'assignatura, es realitzarà una prova per avaluar la consecució de les competències previstes. També s'avaluaran competències de laboratori. 30
Mixed tests
EI3
EI6
B2
Un cop esgotat el temps de l'assignatura, es farà una prova per avaluar la consecució de les competències previstes corresponents a la nova matèria impartida. També s'avaluaran competències de laboratori. 30
Others  
 
Other comments and second exam session

Per aprovar la signatura caldrà haver obtingut una nota igual o superior a 4 en cadascun dels ítems avaluats (laboratori i proves parcials)..

A la conclusió del laboratori, hi haurà una prova complementària a lavaluació continuada per a aquells alumnes que no hagin superat la nota mínima. El pes serà del 20% sobre la nota màxima del laboratori.

En segona convocatòria no es podrà recuperar la part corresponent a les pràctiques.

Durant el desenvolupament de les proves no es permetrà lús de cap tipus de dispositiu electrònic


Sources of information

Basic Anil K. Maini, Digital Electronics Principles, Devices and Applications, ISBN: 978-0-470-51051-3, 2007
Jean-PierreDeschamps· ElenaValderrama LluísTerés, Digital Systems From Logic Gates to Processors, ISBN 978-3-319-41198-9,
Nicolau Cañellas y Esteban del Castillo, Diapositives a classe, ,
Patterson, David A.; Hennessy, John L., Computer Organization and Design: The Hardware/Software Interface, ISBN: 978-0-12-407726-3,
CECILIO BLANCO VIEJO, FUNDAMENTOS DE ELECTRÓNICA DIGITAL, 84-9732-342-4, Thomson
Pong P. Chu, FPGA Prototyping by VHDL Examples: Xilinx Spartan-3 Version, ISBN: 978-1-118-21060-4, Wiley
Alan Trevennor, Practical AVR Microcontrollers: Games, Gadgets, and Home Automation with the Microcontroller Used in the Arduino, ISBN: 978-1430244462,

Complementary Sunggu Lee, Advenced Digital Logic Design, , Cengage Learning
ALCUBILLA, R.; PONS, J.; BARDES, D., Diseño digital: una perspectiva VLSI-CMOS, , Edicions UPC.
Zainalabedin Navabi, VHDL: Modular Design and Synthesis of Cores and Systems, ISBN: 9780071475457, McGraw-Hill
J.M. Angulo; J.C. Hernández, Electrónica Digital y Microprogramable, 978-84-9732-505-9, Paraninfo

Recommendations

Subjects that continue the syllabus
MICROCONTROLLERS/17204111


Subjects that it is recommended to have taken before
FUNDAMENTALS OF COMPUTERS/17204002
FUNDAMENTALS OF ELECTRONICS/17204107
 
Other comments
Although this course is not offered in English, foreign exchange students will receive personalised support in English and will be able to develop the evaluation activities in this language.
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.