Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | EI3 |
Coneixement dels fonaments i les aplicacions de l'electrònica digital i els microprocessadors.
|
| EI6 |
Capacitat per dissenyar sistemes electrònics analògics, digitals i de potència.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Coneixement en matèries bàsiques i tecnològiques, que els capaciti per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i els doti de versatilitat per adaptar-se a noves situacions. |
| CT5 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| EI3 |
Coneix i sap aplicar les tècniques de disseny de la lògica combinacional i seqüencial.
Coneix les portes lògiques bàsics i els paràmetres característics de les famílies lògiques.
| | EI6 |
Aplica adequadament les metodologies de disseny de sistemes digitals
Utilitza el llenguatge VHDL per a descriure circuits lògics digitals per implementar-los en estructures lògiques programables.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Coneix i sap aplicar les tècniques de disseny de la lògica combinacional i seqüencial.
Coneix les portes lògiques bàsics i els paràmetres característics de les famílies lògiques.
| | CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Elabora un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Metodologies de Disseny |
Introducció.
Nivells d'abstracció i dominis d'especificació.
Llenguatges de descripció de hardware. |
Disseny Lògic |
Sistemes Combinacionals
Sistemes seqüencials |
Subsistemes Digitals |
Alternatives Tecnològiques.
Comunicacions.
Memòries.
Dispositius lògics programables.
Conversors DAC i ADC.
Computadors |
L'idioma serà el castellà tant per a les classes a l'aula com per a les proves avaluatives. Als laboratoris dependrà del professor assignat. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
15 |
19 |
34 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
13 |
20 |
33 |
Estudis previs |
|
1 |
7 |
8 |
Pràctiques a laboratoris |
|
28 |
2 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
18 |
21 |
Proves mixtes |
|
3 |
18 |
21 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació dels objectius, continguts i procés d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Explicació dels fonaments teòrics dels diferents blocs de contingut de l’assignatura mitjançant diapositives i pissarra. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Durant el curs es plantejaran exercicis relacionats amb el context teòric presentat en les sessions magistrals.
|
Estudis previs |
Per tal d'obtenir un millor aprofitament de les sessions de pràctiques, l'alumne ha de fer les tasques de preparació de les mateixes abans d'anar al laboratori a fer-les.
|
Pràctiques a laboratoris |
Aplicació dels coneixements teòrics a situacions concretes, utilitzant ordinadors, simuladors i altres elements pràctics dels laboratoris. Per tal d'obtenir un millor aprofitament de les sessions de pràctiques, l'alumne ha de fer les tasques de preparació de les mateixes abans d'anar al laboratori a fer-les.
|
Atenció personalitzada |
Inclou l'atenció de l'alumne en horaris de consulta dels professors, en relació a dificultats a l'hora d'entendre els temari o de realitzar les tasques encomanades: problemes, estudis previs i pràctiques. |
Descripció |
Inclou l'atenció de l'alumne en horaris de consulta dels professors, en relació a dificultats a l'hora d'entendre els temari o de realitzar les tasques encomanades: problemes, estudis previs i pràctiques. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Estudis previs |
|
L'alumne ha d'acudir al laboratori amb una preparació suficient. És a dir, se n'espera que sàpiga què ha de fer i com. El professor pot interrogar l'alumne sobre això en qualsevol moment de la classe. |
10 |
Pràctiques a laboratoris |
|
En grups de dos alumnes es desenvoluparà un projecte a VHDL. A partir d'un objectiu global definit, cada grup haurà de concretar certs detalls particulars del seu projecte. S'haurà de lliurar un informe final sobre el treball realitzat, el seu pes serà del 10% de la nota màxima del lab |
30 |
Proves mixtes |
|
Un cop impartida la meitat de temari de l'assignatura, es realitzarà una prova per avaluar la consecució de les competències previstes. També s'avaluaran competències de laboratori. |
30 |
Proves mixtes |
|
Un cop esgotat el temps de l'assignatura, es farà una prova per avaluar la consecució de les competències previstes corresponents a la nova matèria impartida. També s'avaluaran competències de laboratori. |
30 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per aprovar la signatura caldrà haver obtingut una nota igual o superior a 4.0 en cadascun dels ítems avaluats (laboratori i proves parcials).. A la conclusió del laboratori, hi haurà una prova complementària a lavaluació continuada per a aquells alumnes que no hagin superat la nota mínima. El pes serà del 20% sobre la nota màxima del laboratori. En segona convocatòria no es podrà recuperar la part corresponent a les pràctiques. Durant el desenvolupament de les proves no es permetrà lús de cap tipus de dispositiu electrònic |
Bàsica |
Anil K. Maini, Digital Electronics Principles, Devices and Applications, ISBN: 978-0-470-51051-3, 2007
Nicolau Cañellas y Esteban del Castillo, Diapositives a classe, ,
Andrew Rushton, VHDL for Logic SYnthesis, 2, Wiley
|
|
Complementària |
Sunggu Lee, Advenced Digital Logic Design, , Cengage Learning
ALCUBILLA, R.; PONS, J.; BARDES, D., Diseño digital: una perspectiva VLSI-CMOS, , Edicions UPC.
Zainalabedin Navabi, VHDL: Modular Design and Synthesis of Cores and Systems, ISBN: 9780071475457, McGraw-Hill
J.M. Angulo; J.C. Hernández, Electrónica Digital y Microprogramable, 978-84-9732-505-9, Paraninfo
Jean-PierreDeschamps· ElenaValderrama LluísTerés, Digital Systems From Logic Gates to Processors, ISBN 978-3-319-41198-9,
CECILIO BLANCO VIEJO, FUNDAMENTOS DE ELECTRÓNICA DIGITAL, 84-9732-342-4, Thomson
Pong P. Chu, FPGA Prototyping by VHDL Examples: Xilinx Spartan-3 Version, ISBN: 978-1-118-21060-4, Wiley
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
MICROCONTROLADORS/17204111 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE COMPUTADORS/17204002 | FONAMENTS D'ELECTRÒNICA/17204107 |
|
|
Altres comentaris |
Although this course is not offered in English, foreign exchange students
will receive personalised support in English and will be able to develop
the evaluation activities in this language. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|