Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Capacitat per a la redacció, signatura i desenvolupament de projectes en l'àmbit de l'enginyeria industrial, especialitat en electrónica Industrial, que tinguin per objecte la construcció, reforma, reparació, conservació, demolició, fabricació, instal·lació, muntatge o explotació de: estructures, equips mecànics, instal·lacions energètiques, instal·lacions elèctriques i electròniques, instal.lacions i plantes industrials i processos de fabricació i automatització. |
| A2 |
Coneixements per a la realització de mesuraments, càlculs, valoracions, taxacions, peritatges, estudis, informes, plans de labors i altres treballs anàlegs. |
| EI5 |
Coneixement aplicat d'instrumentació electrònica.
|
| EI6 |
Capacitat per dissenyar sistemes electrònics analògics, digitals i de potència.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Capacitat per al maneig d'especificacions, reglaments i normes d'obligat compliment. |
| CT5 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Coneix les alternatives existents al mercat per a la mesura d'una variable
| | A2 |
Analitza un sistema de mesura per les magnituds més comuns presents en la indústria
Coneix les alternatives existents al mercat per a la mesura d'una variable
Coneix els fonaments i els tipus d'error presents en la mesura
Coneix els fonaments de la metrologia
| | EI5 |
Coneix el concepte de soroll i els seus diferents tipus
Analitza l'efecte del soroll en circuits electrònics
| | EI6 |
Coneix alternatives per dissenyar equips de mesura
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Coneix alternatives per dissenyar equips de mesura
Coneix els fonaments de la metrologia
| | CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Elabora un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
TEMA 0
Introducció a la mesura |
Conceptes i definicions generals de metrologia.
Cadena de mesura |
TEMA 1
Teoria d'errors |
Classificació.
Tractament.
Interferències
Característiques estàtiques i dinàmiques |
TEMA 2
Sensors i transductors. Connexió dels transductors |
Sensors resistius, capacitius i inductius.
Sensors Industrials, exemples
Ponts de contínua i alterna. Mesura a dos, tres i quatre fils. Mesura de temperatura, desplaçament, pressió, acceleració, cabal, pH, etc. Compensació de magnituds físiques d'influència no desitjada.
|
TEMA 3
Sistemes de mesura |
Cadena de mesura i els seus elements.
Adquisició de dades: multiplexors, circuits S/H, convertidors A/D i D/A |
TEMA 4
Tècniques de reducció de soroll i interferències |
Interferencies electromagnètiques.
Interferencies en mode comú.
Llaços de masses.
Soroll en circuits electrònics
Inducció elèctrica i magnètica.
Protecció contra interferències:Amplificador d'instrumentació, cables trenats, apantallats i cable coaxial.
Aïllament galvànic.
Filtres
Linealitzadors |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
24 |
28 |
52 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
16 |
30 |
Pràctiques a laboratoris |
|
14 |
31 |
45 |
Estudis previs |
|
1 |
10 |
11 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
1 |
5 |
6 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es farà una introducció al funcionament de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Es desenvoluparan els conceptes teòrics de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es solucionaran a l'aula problemes de l'assignatura per part del professor o treballant en grups |
Pràctiques a laboratoris |
Cada dos setmanes s'ha de solucionar un muntatge pràctic al laboratori |
Estudis previs |
L'alumne ha de portar l'estudi previ de cada pràctica fet abans de venir al laboratori |
Resolució de problemes, exercicis |
L'alumne resoldrà fora de l'aula problemes que el professor demanarà i corregirà. |
Atenció personalitzada |
Dubtes resolts de manera personal en l'horari de consultes del professor
Although this course is not offered in English, foreign exchange students will receive personalised support in English and will be able to develop the evaluation activities in this language. |
Descripció |
L'alumne podrà planteja dubtes sobre els conceptes presentats a les classes magistrals o en la realització de les diferents tasques previstes en l'horari de consultes dels professors. Les consultes es podran realitzar presencialment al despatx dels professors o per TEAMS. Es recomanable sol·licitar prèviament una cita per e-mail. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
S'avaluarà la realització de les pràctiques de laboratori |
20 |
Estudis previs |
|
Es presentaran i avaluaran els estudis previs de les pràctiques |
10 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Es corregiran problemes fets per l'alumne fora de l'aula individualment o en grup |
10 |
Proves de desenvolupament |
|
Es faran dues proves escrites al llarg del curs |
60 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En segona convocatòria es podrà recuperar en un examen final la part de proves de desenvolupament. Els treballs, estudis previs i pràctiques realitzats durant el curs, comptaran el mateix que a la primera avaluació i no es poden recuperar a la segona convocatòria. Es necessari obtenir un mínim de 3.5 punts en cada una de les notes que intervenen en l'avaluació final No es pot utilitzar cap tipus d'aparell amb comunicació de qualsevol tipus durant la realització de les proves avaluables. Aquells alumnes que cursin aquesta assignatura simultàniament amb la de microcontroladors podran optar per fer només la primera pràctica d'instrumentació de dues sessions i realitzar després un projecte conjunt amb l'assignatura de microcontroladors. El pes de la nota del treball serà el mateix que el de les pràctiques i estudis previs que substitueix. |
Bàsica |
M.A. Pérez García , Instrumentación Electrónica, , Thomson
Norton, H. N., Sensores y analizadores, , Gustavo Gili
|
|
Complementària |
Mencía, J., , Análisis de Fourier y sus aplicaciones, 2000, Cooperativa Universitària Sant Jordi
Doebelin, Diseño y aplicación de sistemas de medición, , Diana
Gregory, nstrumentación eléctrica y sistemas de medida, , Gustavo Gili
DD. AA.,, Transducer Interfacing Handbook, ,
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
TEORIA DE CIRCUITS I/17204105 | TEORIA DE CIRCUITS II/17204106 | ELECTRÒNICA ANALÒGICA/17204109 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|