Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Coneixements per a la realització de mesuraments, càlculs, valoracions, taxacions, peritatges, estudis, informes, plans de labors i altres treballs anàlegs. |
| A4 |
Capacitat per dissenyar o utilitzar accionaments elèctrics. |
| RI4 |
Coneixement i utilització dels principis de teoria de circuits i màquines elèctriques.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT5 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Coneix la constitució, principi de funcionament, model matemàtic i característiques de funcionament dels transformadors.
Coneix la constitució, principi de funcionament, model matemàtic i característiques de funcionament de la màquina d’inducció.
| | A4 |
Coneix la constitució, principi de funcionament, model matemàtic i característiques de funcionament dels transformadors.
Coneix la constitució, principi de funcionament, model matemàtic i característiques de funcionament de la màquina d’inducció.
Coneix la constitució i principi de funcionament d’altres màquines elèctriques: síncrona, corrent continu i reluctància
| | RI4 |
Coneix els principis fonamentals de les màquines elèctriques: generació del camp magnètic, força electromotriu, pèrdues, tipus de servei, valors nominals, placa de característiques.
Coneix la constitució, principi de funcionament, model matemàtic i característiques de funcionament dels transformadors.
Coneix la constitució, principi de funcionament, model matemàtic i característiques de funcionament de la màquina d’inducció.
Coneix la constitució i principi de funcionament d’altres màquines elèctriques: síncrona, corrent continu i reluctància
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Elabora un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Introducció (5 h) |
Constitució bàsica de la màquina elèctrica.
Règims de funcionament: transformador, motor, generador, fre.
Placa de característiques.
Punt de funcionament com a motor.
Balanç de potències.
Rendiment. |
2. Transformadors monofàsics (8 h) |
Constitució.
Principi de funcionament.
Model matemàtic en règim permanent, circuit equivalent i diagrama vectorial.
Característiques de funcionament. |
3. Transformacions monofàsiques especials (1 h) |
Autotransformadors
Transformadors amb preses
Transformadors de mesura |
4. Màquina d'inducció trifàsica (8 h) |
Constitució.
Principi de funcionament.
Model matemàtic en règim permanent i circuit equivalent.
Característiques de funcionament.
Engegada.
Variació de velocitat. |
5. Màquina síncrona (2 h) |
Constitució.
Principi de funcionament.
Característiques de funcionament. |
6. Màquina de corrent continu (2 h) |
Constitució.
Principi de funcionament.
Característiques de funcionament. |
7. Màquines de reluctància (1h) |
Constitució.
Principi de funcionament,
Característiques de funcionament. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
25 |
20 |
45 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
25 |
39 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
1 |
16 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura: competències, resultats d'aprenentatge, continguts, planificació, metodologies, atenció personalitzada, avaluació, fonts d'informació i recomanacions. |
Sessió Magistral |
El professor explica els continguts teòrics de l’assignatura.
L’alumne participa de forma esporàdica per fer preguntes dels aspectes que no s’entenen. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
El professor resol a classe problemes vinculats amb els continguts de les classes magistrals.
L'estudiant participa de forma esporàdica per fer preguntes dels aspectes que no s’entenen. |
Pràctiques a laboratoris |
L’estudiant abans d’assistir a classe de laboratori ha de descarregar, des de l’espai Moodle de l’assignatura, el guió de la pràctica i llegir-lo.
El professor de laboratori portarà un control d’assistència dels alumnes a les pràctiques. Abans d’iniciar la pràctica el professor farà una breu explicació de la mateixa indicant el material a utilitzar i distribució dels alumnes.
Les pràctiques les realitzen els estudiants distribuïts per grups amb la supervisió del professor. |
Atenció personalitzada |
Els professors de l’assignatura donaran a conèixer la informació necessària on els alumnes puguin adreçar-se per fer les consultes. |
Descripció |
L'atenció personalitzada és per atendre dubtes en qualsevol de les activitats de l'assignatura. Es pot realitzar presencialment, o mitjançant Microsoft Teams. Demaneu cita prèvia mitjançant correu electrònic: luis.guasch@urv.cat; joseantonio.barrado@urv.cat. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Jesús Fraile Mora; Jesús Fraile Ardanuy, Problemas de Máquinas Eléctricas, 2a, Garceta Grupo Editorial
Jesús Fraile Mora, Máquinas Eléctricas, 7a, Garceta Grupo Editorial
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|