Type A
|
Code |
Competences Specific | | EI10 |
Have basic and applied knowledge of environmental and sustainability technology. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B3 |
Be able to solve problems with initiative, make decisions, be creative, use critical reasoning and communicate and transmit knowledge, abilities and skills in the field of industrial engineering, specialising in electricity. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| EI10 |
Detect and identify functioning errors in the software of electronic systems.
Develop good code documentation and programming practices.
Programme using the language C.
Programme subroutines, applying the parameter transfer in the correct way.
Manage the interruptions of a microcontroller.
Synchronise the operations of input/output of a microcontroller.
Minimise the resources used for a programme.
Design algorithmic solutions to problems.
Design 'software' according to specifications.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B3 |
És capaç de resoldre problemes de forma enginyosa, amb iniciativa i creativitat, tenint en compte els conceptes de l'assignatura.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
1. Introduction to embeded systems |
Informàtica Industrial, el control de processos, Sistemes integrats de control, estructura d’un computador, dispositius d’implementació |
2. C programing skills for embeded sytems |
|
3.Input/Output in a microcontroller baed system. |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
3 |
3 |
6 |
Lecture |
|
13 |
20 |
33 |
Problem solving, exercises |
|
12 |
25 |
37 |
Laboratory practicals |
|
28 |
42 |
70 |
Personal attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
Mixed tests |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de l'assignatura a l'aula ordinària.
Pressa de contacte al laboratori: grups, assignació taula, introducció programari
|
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura.
Teoria intercalada amb exemples significatius.
|
Problem solving, exercises |
Resolució de problemes, preguntes de test i dubtes dels alumnes. |
Laboratory practicals |
Sessions d'assistència obligatòria al laboratori (equips de dos persones) on es valoren tant la feina d'equip com la participació activa individual.
S'elabora una memòria amb els resultats obtinguts. S'avalua la capacitat de solucionar el problema presentat, l'eficiència de la implementació i la qualitat del codi, l' autonomia i l'expressió escrita.
|
Personal attention |
Atenció individual o en petits grups al despatx dels professors, prèvia cita per correu electrònic des de l'adreça "nom.cognom@estudiants.urv.cat". Interacció compartint dubtes i propostes de resposta al fòrum del Campus Virtual. Els alumnes poden contestar-se entre ells amb la supervisió dels professors. |
Description |
Time reserved for individual attention and doubt solving with
students. Due to the health emergency, this attention can be carried out
through online meetings, previously appointed by e-mail, or with other
online tools. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Laboratory practicals |
|
- Problems solving and reports. (50 % lab mark).
- Lab exami (50 % lab mark)
|
40 % |
Mixed tests |
|
Una prova de preguntes curtes i/o test (duració 1 h) amb un percentatge sobre la nota final d'un 20 %.
Una prova de desenvolupament d'un o diversos problemes (2duració 2 h) amb un percentatge sobre la part final d'un 40% |
60 % |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
You need a minimum mark of 4.0 in each of the proves. The use of cellullars and other electronics devices is forbidden during the exams. |
Basic |
Stalling, W., Organización y arquitectura de computadores., Prentice Hall, Varis
Muhammad Ali Mazidi, Sarmad Naimi, Sepehr Naimi, The AVR microcontroller and embedded systems : using Assemby and C, , 2017
|
|
Complementary |
B. Gottfried, Programación en C, MacGraw-Hill, 2000
|
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
FUNDAMENTALS OF COMPUTERS/17204002 | THE FUNDAMENTALS OF PROGRAMMING/17204001 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|