DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) PROJECTE INTEGRADOR Codi 17204126
Ensenyament
Grau d'Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica (2010)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Quart 2Q
Llengua d'impartició
Castellà
Català
Departament Eng. Electrònica, Elèctrica i Automàtica
Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
DEL CASTILLO PÉREZ, ESTEBAN
Adreça electrònica ramon.leyva@urv.cat
albert.oller@urv.cat
esteban.delcastillo@urv.cat
joanpere.fibla@urv.cat
Professors/es
LEYVA GRASA, RAMON
OLLER PUJOL, ALBERT
DEL CASTILLO PÉREZ, ESTEBAN
FIBLA BIOSCA, JOAN PERE
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant Desenvolupar un treball basat en un equip electrònic real o simulat de característiques industrials ja existent, o per desenvolupar segons especificacions. L'equip electrònic haurà de permetre que la feina desenvolupada integri diverses matèries incloses en el pla d'estudis de la titulació. El treball podrà constar de diverses fases de realització: anàlisi, mesures, assaigs, desenvolupament de millores, implementació pràctica parcial o total, etc. Sigui quin sigui el tipus de treball, sempre constarà d'un informe final, serà realitzat per un grup d'estudiants (3 o 4) i serà presentat en públic. Cada membre del grup de treball s'haurà de responsabilitzar d'una part del projecte.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A2 Coneixements per a la realització de mesuraments, càlculs, valoracions, taxacions, peritatges, estudis, informes, plans de labors i altres treballs anàlegs.
 A3 Coneixement, comprensió i capacitat per aplicar la legislació necessària en l'exercici de la professió d'Enginyer Tècnic Industrial, especialitat en Electrònica Industrial.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B3 Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'Enginyeria Industrial, especialitat en Electrònica Industrial.
 B8 Capacitat de treballar en un entorn multilingüe i multidisciplinari.
 CT4 Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa
 CT5 Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A2 Mesura les magnituds més importants del sistema dissenyat, utilitzant prototipus o simulació.
Redacta un informe sobre els resultats i l’acompliment de les especificacions del projecte
 A3 Analitza i dissenya un sistema electrònic integrat en una aplicació industrial.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B3 Analitza i dissenya un sistema electrònic integrat en una aplicació industrial.
 B8 Desenvolupa un projecte multidisciplinar treballat en equip.
 CT4 Identifica el propi rol dins del grup i coneix els objectius i tasques del grup
Comunica i actua dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Es compromet amb les tasques i l’agenda del grup
Col·labora dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes
 CT5 Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Elabora un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu
Utilitza els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Produeix un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactua de manera efectiva amb l’auditori
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Cas que la proposta sigui un sistema real o simulat.
-Estudi previ del sistema real o simulat
-Assaigs i mesures de l'equip per determinar els paràmetres fonamentals del model.
-Estudi d'alguna solució que millori el funcionament de l'equip original.
-En el cas que sigui viable la solució, s'implementarà la millora. En cas contrari serà implementada de manera virtual (Psim, Mathlab ..)
Cas que la proposta sigui la de construcció d'un equip. -Disseny del sistema segons especificacions.
-Assaigs i mesures de l'equip per determinar els paràmetres fonamentals del model.
• Elaboració d'un informe final sobre les millores obtingudes, ja sigui amb mesures reals com per simulació segons el cas.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
0.5 0 0.5
Supervisió
A2
CT4
6 14 20
Pràctiques a laboratoris
A2
A3
B3
B8
CT4
11 29 40
Presentacions / exposicions
A2
B8
CT4
CT5
3 4.5 7.5
Treballs
A2
CT5
1 4.5 5.5
Atenció personalitzada
1.5 0 1.5
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura
Supervisió Seguiment del treball del grup d'alumnes, aclarint dubtes i fomentant la discussió que afavoreixi la solució de problemes. Permet l'intercanvi d'experiències entre professor i alumne.
Pràctiques a laboratoris Realització pràctica d'un equip electrònic. Analitza, mesura i assaja l'equip construït
Presentacions / exposicions Exposició oral per part d'un grup d'alumnes de l'informe final del projecte integrador
Treballs Elaborar una memòria escrita que inclogui una descripció del sistema, justificació dels càlculs realitzats i els resultats de les mesures del sistema final.
Atenció personalitzada L'atenció personalitzada es farà al laboratori mentre es realitza la supervisió del treball, o bé al despatx del professor, dins l'horari de consulta

Atenció personalitzada
Descripció
L'atenció personalitzada es farà al laboratori mentre es realitza la supervisió del treball, o bé al despatx del professor, dins l'horari de consulta

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Pràctiques a laboratoris
A2
A3
B3
B8
CT4
Avaluació contínua del treball del grup en el laboratori 70
Presentacions / exposicions
A2
B8
CT4
CT5
Presentació oral del treball del projecte desenvolupat 10
Treballs
A2
CT5
Elaborar una memòria escrita que inclogui una descripció del sistema, justificació dels càlculs realitzats i els resultats de les mesures del sistema final. 20
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'avaluació de la segona convocatòria es centrarà en la presentació i en la memòria. Es mantindrà el resultat de l'avaluació del treball al laboratori de la primera convocatòria.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
ELECTRÒNICA ANALÒGICA/17204109
AUTOMATITZACIÓ/17204103
CONTROL AUTOMÀTIC/17204123
ELECTRÒNICA DIGITAL/17204108
EQUIPS ELECTRÒNICS/17204112
INSTRUMENTACIÓ/17204113
INFORMÀTICA INDUSTRIAL II/17204120
SISTEMES ELÈCTRICS DE POTÈNCIA/17204226
ELECTRÒNICA DE POTÈNCIA/17204110
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent