Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Coneixements per a la realització de mesuraments, càlculs, valoracions, taxacions, peritatges, estudis, informes, plans de labors i altres treballs anàlegs. |
| FB5 |
Capacitat de visió espacial i coneixement de les tècniques de representació gràfica, tant per mètodes tradicionals de geometria mètrica i geometria descriptiva, com mitjançant les aplicacions de disseny assistit per ordinador.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Coneixement en matèries bàsiques i tecnològiques, que els capaciti per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i els doti de versatilitat per adaptar-se a noves situacions. |
| B4 |
Capacitat per al maneig d'especificacions, reglaments i normes d'obligat compliment. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Prediu la representació d’una peça, component o instal·lació i produeix imatges i representacions òptimes de peces, components o instal·lacions.
Produeix imatges i representacions de peces, components o instal·lacions mitjançant ordinador.
Responsabilitza a l’alumne en que el dibuix tècnic és un llenguatge amb tot el seguit de regles que això implica.
| | FB5 |
Coneix i aplica els fonaments dels sistemes de representació i coneix i aplica els seus mecanismes de representació.
Prediu la representació d’una peça, component o instal·lació i produeix imatges i representacions òptimes de peces, components o instal·lacions.
Comprèn els mecanismes i les eines de la representació gràfica per ordinador.
Produeix imatges i representacions de peces, components o instal·lacions mitjançant ordinador.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Coneix i aplica els fonaments dels sistemes de representació i coneix i aplica els seus mecanismes de representació.
Compren els mecanismes i les eines de la representació gràfica per ordinador.
| | B4 |
Prediu la representació d’una peça, component o instal·lació i produeix imatges i representacions òptimes de peces, components o instal·lacions.
Produeix imatges i representacions de peces, components o instal·lacions mitjançant ordinador.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tècniques de representació gràfica. Elements gràfics en projectes d'enginyeria. Geometria mètrica i descriptiva
Principis generals de la normalització. |
La normalització industrial. El llenguatge comú. Cub de projeccions. Vistes. Seccions. Normes d’acotació. Simbologia d’elements bàsics. |
Dibuix industrial i d’instal·lacions.
|
Sistemes de representació a la industrial. Fonaments i aplicacions. |
Disseny assistit per ordinador. Elements gràfics en projectes d'enginyeria.Tècniques de representació gràfica.
Dibuix assistit per ordinador i aplicacions. |
Dibuixar amb ordinador, programari bàsic:
1 - Representació de peces.
2 - Representació d’instal·lacions.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
0 |
4 |
Sessió Magistral |
|
11 |
12 |
23 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
12 |
18 |
30 |
Pràctiques a laboratoris |
|
25 |
60 |
85 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves pràctiques |
|
7.5 |
0 |
7.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
S’explicarà a l’aula el programa del curs: matèria, temporització, avaluació, mitjans materials, programari, etc. |
Sessió Magistral |
Mitjançant classes magistrals s’explicarà la teoria que figura al programa de l’assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Les pràctiques sobre el que s’ha explicat a les classes magistrals es realitzaran a les hores destinades a problemes. El alumnes han de portar a classe el material de dibuix adequat per portar-les a terme. El lliurament de les pràctiques és voluntari, però les pràctiques són avaluables. |
Pràctiques a laboratoris |
Les pràctiques del laboratori de CAD constaran sobre la matèria explicada a les classes magistrals i d’acord amb el programari explicat i utilitzat a l’aula de CAD. El lliurament de les pràctiques serà avaluable. |
Atenció personalitzada |
L’alumne sempre pot requerir del professor les explicacions i consultes oportunes a les hores de classe i d’atenció a l’alumnat. |
Descripció |
L’alumne sempre pot requerir del professor les explicacions i consultes oportunes a les hores de classe i d’atenció a l’alumnat. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Pràctiques parcial núm. 1
Pràctiques parcial núm. 2 |
7.5%
7.5% |
Pràctiques a laboratoris |
|
Pràctiques de CAD 2D
Pràctiques de CAD 3D |
7%
12% |
Proves pràctiques |
|
Prova parcial núm. 1
Prova parcial núm. 2
Prova de CAD 2D
|
22.5%
22.5%
21%
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La nota final de teoria i problemes(proves parcials + col·leccions de pràctiques) i la nota de CAD (prova de CAD +pràctiques de CAD) són selectives, es a dir, han d'estar ambdues aprovades per poder aprovar l'assignatura. Activitats per nota (=100%de la nota final de l'estudiant) 1. Teoria i problemes (60% i selectiu) 1.1. Proves (75%) 1.1.1. Prova parcial núm. 1 (50%) pes 22.5 % 1.1.2. Prova parcial núm. 2 (50%) pes 22.5 % 1.2. Pràctiques (25% i presentació voluntària) 1.2.1. Pràctiques parcial núm. 1 (50%) pes 7.5 % 1.2.2. Pràctiques parcial núm. 2 (50%) pes 7.5 % 2. CAD (40% i selectiu) 2.1. CAD 2D (70%) 2.1.1 Prova (75%) pes 21 % 2.1.2 Pràctiques 2D (25%) pes 7 % 2.2. CAD 3D (30%) 2.2.1 Pràctiques 3D (100%) pes 12% Els alumnes que no hagin aprovat a la primera convocatòria restaran obligats a presentar-se a la segona convocatòria. Aquesta constarà d'un examen de teoria i problemes dividit en dues parts(corresponent cada una d'elles a cada una de les proves parcials realitzades). Pel que fa al CAD, serà necessari realitzar l'examen de CAD 2D i/o la presentació de pràctiques 3D que han estat suspeses a la primera convocatòria. AVÍS IMPORTANT: Pel que fa a l'avaluació, la que resta penjada en aquesta guia és la que correspon a classes presencials i pot servir de guia orientativa. Sent que a hores d'ara no se sap amb seguretat la modalitat definitiva del curs que ve, o si les circumstàncies canviaran durant el desenvolupament del curs, resulta difícil plantejar distints sistemes i ponderacions d'avaluació de l'assignatura sense conèixer les limitacions amb què es desenvoluparà. Així doncs, el professorat de l'assignatura es compromet a que els criteris d'avaluació i ponderació s'adaptin a les situacions esdevingudes i siguin comunicats amb prou anterioritat a l'alumnat. |
Bàsica |
Rodríguez de Abajo, F. Javier; Revilla Blanco, Alberto, Geometría descriptiva.Tomo IV. Sistema de Perspectiva Caballera., 5ª, 1997
Rodríguez de Abajo. F. Javier; Álvarez Bengoa, Víctor, Geometría descriptiva. Tomo III. Sistema de Perspectiva Axonométrica., 6ª, 1991
Auria Apilluelo, José M.; Ibáñez Carabantes, Pedro; Ubieto Artur, Pedro, Dibujo industrial: conjuntos y despieces , 2ª, 2005
Corbella Barrios, David, Dibujo técnico 3 -ELEMENTOS DE NORMALIZACIÓN-, , 1983
|
|
Complementària |
Asociación Española de Normalización y Certificación -AENOR- , Dibujo Técnico , 4ª, 2009
Rodríguez de Abajo, Francisco Javier; Galarraga Astibia, Roberto, Normalización del dibujo industrial , , 1993
Álvarez Bengoa, Víctor, Perspectiva (Axonométrica y Caballera) - Prácticas de dibujo técnico 4, , 1990
|
|
|
Altres comentaris |
És molt recomanable treballar els continguts teòrics exposats a classe durant les hores assignades de problemes i de laboratori de CAD, ja que els dubtes que apareixen poden ser immediatament solucionats i també es pot treure un major rendiment del temps de dedicació a l’assignatura. Així mateix es considera que l'assistència a classe és obligatòria. S’activaran el nombre de grups de problemes i de laboratori en funció del nombre d’alumnes matriculats en aquell curs, i amb criteris d'optimització i eficàcia docent segons el nombre d'alumnes. Es prohibeix la utilització de càmeres, mòbils, ordinadors portàtils o aparells de gravació durant les classes de teoria i a les proves avaluatives. Si es detecta una pràctica de laboratori copiada, la sanció afectarà tant a l’alumne que l’ha copiat com l’alumne del qual s’ha copiat i comportarà els suspens en aquesta pràctica i la impossibilitat de presentar-la en la vigent convocatòria. No es permet arribar tard a les proves avaluatives. L'alumne que arribi un cop començada la prova es considerarà no presentat.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|