Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Coneixements per a la realització de mesuraments, càlculs, valoracions, taxacions, peritatges, estudis, informes, plans de labors i altres treballs anàlegs. |
| RI4 |
Coneixement i utilització dels principis de teoria de circuits i màquines elèctriques.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Coneixement en matèries bàsiques i tecnològiques, que els capaciti per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i els doti de versatilitat per adaptar-se a noves situacions. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Aplica els conceptes de divisor de tensió i divisor d’intensitat a l’anàlisi de circuits.
Coneix el circuit amplificador operacional ideal i el concepte de curtcircuit virtual.
Construeix diagrames vectorials de tensions i intensitats.
Determina la potència activa, reactiva i aparent en un circuit elèctric en RPS.
Coneix la metodologia per millorar el factor de potència.
| | RI4 |
Coneix conceptes bàsics de TC: corrent, tensió, circuit elèctric, model en xarxa, node, branca, bipol, lleis d’interconnexió (Kirchhoff).
Coneix els elements bàsics dels circuits elèctrics.
Determina les variables secundàries de potència i d’energia als bipols elementals dels circuits elèctrics
Coneix les formes d’ona més usuals dels circuits elèctrics
Coneix el concepte de xarxa amb dos ports
Coneix el concepte d’equivalència de bipols i les diferents associacions d’elements passius i actius
Aplica els conceptes de divisor de tensió i divisor d’intensitat a l’anàlisi de circuits.
Utilitza els teoremes de Thevenin i Norton en l’anàlisi de circuits
Transforma una configuració en estrella en una configuració en triangle, i viceversa
Utilitza conceptes i teoremes d’utilitat en l’anàlisi de circuits: element superflu, superposició, reciprocitat, compensació, màxima transferència de potència, Tellegen
Coneix el circuit amplificador operacional ideal i el concepte de curtcircuit virtual.
Determina el nombre d’equacions independents d’un circuit elèctric
Analitza circuits amb el mètode de llaços bàsics.
Analitza circuits amb el mètode de grups de tall bàsics.
Analitza circuits amb el mètode de malles.
Analitza circuits amb el mètode de nodes.
Coneix els conceptes de fasor i d’impedància i d’admitància complexes.
Construeix diagrames vectorials de tensions i intensitats.
Analitza circuits monofàsics en RPS amb tècniques fasorials.
Analitza circuits acoblats magnèticament en RPS.
Determina la potència activa, reactiva i aparent en un circuit elèctric en RPS.
Utilitza el teorema de màxima transferència de potència en RPS.
Coneix la importància del factor de potència en el transport d’energia elèctrica.
Coneix la metodologia per millorar el factor de potència.
Aplica circuits LC transformadors d’impedàncies.
Coneix els coeficients de qualitat d’una bobina i d’un condensador reals.
Analitza els circuits ressonants sèrie i paral·lel
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Coneix conceptes bàsics de TC: corrent, tensió, circuit elèctric, model en xarxa, node, branca, bipol, lleis d’interconnexió (Kirchhoff).
Coneix els elements bàsics dels circuits elèctrics.
Determina les variables secundàries de potència i d’energia als bipols elementals dels circuits elèctrics
Coneix les formes d’ona més usuals dels circuits elèctrics
Coneix el concepte de xarxa amb dos ports
Coneix el concepte d’equivalència de bipols i les diferents associacions d’elements passius i actius
Utilitza els teoremes de Thevenin i Norton en l’anàlisi de circuits
Transforma una configuració en estrella en una configuració en triangle, i viceversa
Utilitza conceptes i teoremes d’utilitat en l’anàlisi de circuits: element superflu, superposició, reciprocitat, compensació, màxima transferència de potència, Tellegen
Determina el nombre d’equacions independents d’un circuit elèctric
Analitza circuits amb el mètode de llaços bàsics.
Analitza circuits amb el mètode de grups de tall bàsics.
Analitza circuits amb el mètode de malles.
Analitza circuits amb el mètode de nodes.
Coneix els conceptes de fasor i d’impedància i d’admitància complexes.
Analitza circuits monofàsics en RPS amb tècniques fasorials.
Analitza circuits acoblats magnèticament en RPS.
Utilitza el teorema de màxima transferència de potència en RPS.
Coneix la importància del factor de potència en el transport d’energia elèctrica.
Aplica circuits LC transformadors d’impedàncies.
Coneix els coeficients de qualitat d’una bobina i d’un condensador reals.
Analitza els circuits ressonants sèrie i paral·lel
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
I. Fonaments i Anàlisi Elemental de Circuits Resistius |
- Fonaments i elements bàsics del model en xarxa.
- Equivalencia de bipols: associació, Thevenin-Norton, etc.
- Anàlisi elemental de circuits resistius. |
II. Anàlisi Sistemàtica de Circuits |
- Fonaments dels mètodes sistemàtics, nombre d'equacions independents.
- Mètode de les tensions de node.
- Mètode dels corrents de malla.
- Circuits amb amplificadors operacionals. |
III. Circuits en Règim Permanent Sinusoïdal |
- Circuit transformat fasorial. Diagrames vectorials.
- Potència en RPS. Màxima transferència de potència.
- Circuits amb inductors acoblats magnèticament. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
3 |
6 |
Sessió Magistral |
|
27 |
27 |
54 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
14 |
36 |
50 |
Pràctiques a laboratoris |
|
12 |
24 |
36 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura a l'aula ordinària.
Pressa de contacte al laboratori: grups, assignació taula, material necessari |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura.
Teoria intercalada amb exemples significatius.
|
Resolució de problemes, exercicis |
Presencial: Resolució de problemes, preguntes de test, exemples de proves parcials i dubtes dels alumnes.
No Presencial: al Campus Virtual es proposen exercicis variats.
Previ a cada prova parcial hi ha un lliurament de problemes que s'avalua. |
Pràctiques a laboratoris |
Estudi Previ obligatori abans de cada sessió de laboratori que s'ha de lliurar al moodle i s'avalua.
Sessions d'assistència obligatòria al laboratori (equips de dos persones) on es valoren tant la feina d'equip com la participació activa individual.
S'elabora una memòria amb els resultats obtinguts. S'avalua la capacitat d'aplicar els mètodes i procediments per a la realització de les mesures, la capacitat d'interpretar els resultats d'acord amb els coneixements i fonaments teòrics, i l'expressió escrita. |
Atenció personalitzada |
Atenció individual o en petits grups al despatx dels professors i/o al fòrum del Campus Virutal. |
Descripció |
Atenció individual o en petits grups al despatx dels professors, prèvia cita per correu electrònic des de l'adreça"nom.cognom@estudiants.urv.cat".
Interacció compartint dubtes i propostes de resposta al fòrum del Campus Virtual. Els alumnes poden contestar-se entre ells amb la supervisió dels professors. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Lliuraments de tests i problemes abans de les proves parcials previstes. Es preveu que l'estructura sigui similar a la de les proves. |
10 % |
Pràctiques a laboratoris |
|
Lliurament obligatori dels estudis previs. (10 %)
Assistència i realització obligatòries de les pràctiques amb lliurament de memòries. (20 %).
Es preveu la realització d'una sessió introductòria i d'un mínim de 5 pràctiques |
30 % |
Proves mixtes |
|
3 Proves de 50 minuts a l'aula ordinària amb preguntes de tipus test i problemes. Donat el caràcter acumulatiu de l'assignatura el pes de les proves es va incrementant: 15 % la primera, 20 % la segona i 25 % la tercera prova. |
60 % |
Altres |
|
Es valora la participació constructiva a les classes i al Campus Virtual. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per aprovar l'assignatura és necessari obtenir un mínim de 4 a la qualificació de pràctiques de laboratori i un mínim de 4 a la qualificació conjunta de les proves mixtes, resolució de problemes i exercicis. La qualificació de pràctiques de laboratori tenen un pes del 30 % a les dues convocatòries. La segona convocatòria consistirà en una prova mixta (test i/o problemes) de tot el temari amb un pes del 70 %. No es farà cap prova específica per avaluar les pràctiques de laboratori a la segona convocatòria perquè han de ser realitzades obligatòriament durant el període d'avaluació continuada. Durant la realització de les proves els alumnes no podran fer servir cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades. |
Bàsica |
Gómez et al., Fundamentos de Teoría de Circuitos, Thompson Paraninfo, 2007
|
|
Complementària |
Sánchez et al., Teoria de Circuitos. Problemas y pruebas objetivas orientadas al aprendizaje, Pearson Prentice Hall, 2007
Gómez et al., Teoría de Circuitos. Ejercicios de autoevaluación, Thompson Paraninfo, 2005
Carlson, Circuitos, Thomson Learning, 2001
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
TEORIA DE CIRCUITS II/17214106 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
ESTADÍSTICA I MÈTODES TRANSFORMATS/17214009 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ÀLGEBRA LINEAL/17214007 | ANÀLISI MATEMÀTICA II/17214006 | FÍSICA I/17214003 | FÍSICA II/17214004 | ANÀLISI MATEMÀTICA I/17214005 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|