Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Coneixements per a la realització de mesuraments, càlculs, valoracions, taxacions, peritatges, estudis, informes, plans de labors i altres treballs anàlegs. |
| RI4 |
Coneixement i utilització dels principis de teoria de circuits i màquines elèctriques.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Coneixement en matèries bàsiques i tecnològiques, que els capaciti per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i els doti de versatilitat per adaptar-se a noves situacions. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Analitza circuits trifàsics equilibrats en RPS amb tècniques fasorials.
Determina la seqüència d’un circuit trifàsic
Analitza el règim transitori en circuits de primer ordre.
Analitza el règim transitori en circuits de segon ordre amb diferents graus d’esmorteïment.
Representa el comportament freqüencial de circuits mitjançant diagrames de Bode.
Dissenya filtres equalitzadors amb AO
| | RI4 |
Analitza circuits trifàsics equilibrats en RPS amb tècniques fasorials.
Determina la seqüència d’un circuit trifàsic
Transforma fonts trifàsiques en connexió triangle a connexió estrella.
Analitza circuits trifàsics desequilibrats en RPS amb tècniques fasorials.
Descompon un sistema trifàsic desequilibrat en tres sistemes trifàsics equilibrats.
Coneix els conceptes d’impedància de seqüència directa, inversa i homopolar.
Expressa la potència d’un sistema trifàsic desequilibrat en funció de components simètriques de tensions i corrents.
Obté la resposta temporal de circuits amb elements dinàmics.
Analitza el règim transitori en circuits de primer ordre.
Resol problemes de circuits en el domini de Laplace.
Analitza el règim transitori en circuits de segon ordre amb diferents graus d’esmorteïment.
Identificar les funcions de xarxa de circuits lineals a partir de la seva resposta temporal i freqüencial.
Coneix el concepte d’estabilitat d’un circuit.
Representa el comportament freqüencial de circuits mitjançant diagrames de Bode.
Dissenya filtres equalitzadors amb AO
Coneix els diferents tipus de paràmetres i associacions de quadripols.
Utilitza el teorema de Bartlett en l’equivalència de quadripols.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Transforma fonts trifàsiques en connexió triangle a connexió estrella.
Analitza circuits trifàsics desequilibrats en RPS amb tècniques fasorials.
Descompon un sistema trifàsic desequilibrat en tres sistemes trifàsics equilibrats.
Coneix els conceptes d’impedància de seqüència directa, inversa i homopolar.
Expressa la potència d’un sistema trifàsic desequilibrat en funció de components simètriques de tensions i corrents.
Obté la resposta temporal de circuits amb elements dinàmics.
Resol problemes de circuits en el domini de Laplace.
Identificar les funcions de xarxa de circuits lineals a partir de la seva resposta temporal i freqüencial.
Coneix el concepte d’estabilitat d’un circuit.
Coneix els diferents tipus de paràmetres i associacions de quadripols.
Utilitza el teorema de Bartlett en l’equivalència de quadripols.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
0. Introducció |
0.1. Presentació de l'assignatura
0.2. L'assignatura de TC-II al moodle
0.3. Avaluació
0.4. Bibliografia
0.5. Guia Docent
0.6. Horaris de consulta |
1. Sistemes Trifàsics |
1.1. Introducció
1.2. Seqüència de fases
1.3. Tensions i corrents d'un sistema trifàsic
1.4. Connexió en estrella i en triangle.
1.5. Càlcul d'un circuit trifàsic equilibrat per reducció a un circuit monofàsic
1.6. Potència en circuits trifàsics equilibrats
1.7. Determinació de la seqüència de fases en un sistema trifàsic
1.8. Mesura de la potència en sistemes trifàsics equilibrats
1.9. Potència en circuits trifàsics desequilibrats
1.10. Mesura de la potència en circuits trifàsics desequilibrats |
2. Resposta Temporal dels circuits lineals |
2.1. Introducció
2.2. Anàlisi del règim transitori d'un circuit de primer ordre
2.3. Anàlisi d'un circuit mitjançant el circuit transformat de Laplace
2.4. Obtenció del circuit transformat quan existeix acoblament magnètic
2.5. Estudi de la resposta a estat-zero
2.6. Definició de la funció de xarxa H(s) i ordre d'un circuit
2.7. Circuits de segon ordre |
3. Resposta Freqüencial dels circuits lineals |
3.1. Introducció
3.2. Estudi de la resposta a estat zero en règim permanent quan l'excitació és sinusoïdal
3.3. Obtenció del mòdul i de la fase d'H(jw) per procediments gràfics
3.4. Deteminació dels zeros de la funció de xarxa per simple inspecció del circuit
3.5. Altres funcions de xarxa de segon ordre
3.6. Diagrames de Bode
3.7. Disseny de filtres equalitzadors amb amplificadors operacionals a partir de diagrames de Bode |
4. Xarxes amb dos ports |
4.1. Circuit amb dos ports: biport o quadripol
4.2. Variables i sentits de referència d'un quadripol
4.3. Families de paràmetres
4.4. Equivalència de quadripols
4.5. Modelat d'un quadripol a partir dels seus paràmetres
4.6. Relacions entre les diferents families de paràmetres
4.7. Anàlisi de circuits mitjançant quadripols
4.8. Associació de quadripols |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
27 |
27 |
54 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
14 |
20 |
34 |
Pràctiques a laboratoris |
|
14 |
17 |
31 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura a l'aula ordinària.
Pressa de contacte al laboratori: grups, assignació taula, material necessari |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura.
Teoria intercalada amb exemples significatius. |
Resolució de problemes, exercicis |
Presencial: Resolució de problemes, preguntes de test, exemples de proves parcials i dubtes dels alumnes.
No Presencial: al Campus Virtual es proposen exercicis variats.
Previ a cada prova parcial hi ha un lliurament de problemes que s'avalua. |
Pràctiques a laboratoris |
Estudi Previ obligatori abans de cada sessió de laboratori que s'ha de lliurar al moodle i s'avalua.
Sessions d'assistència obligatòria al laboratori (equips de dos persones) on es valoren tant la feina d'equip com la participació activa individual.
S'elabora una memòria amb els resultats obtinguts. S'avalua la capacitat d'aplicar els mètodes i procediments per a la realització de les mesures, la capacitat d'interpretar els resultats d'acord amb els coneixements i fonaments teòrics, i l'expressió escrita. |
Atenció personalitzada |
Atenció individual o en petits grups al despatx dels professors, prèvia cita per correu electrònic des de l'adreça "nom.cognom@estudiants.urv.cat". Interacció compartint dubtes i propostes de resposta al fòrum del Campus Virtual. Els alumnes poden contestar-se entre ells amb la supervisió dels professors. |
Descripció |
Atenció individual o en petits grups al despatx dels professors, prèvia cita per correu electrònic des de l'adreça "nom.cognom@estudiants.urv.cat". Interacció compartint dubtes i propostes de resposta al fòrum del Campus Virtual. Els alumnes poden contestar-se entre ells amb la supervisió dels professors. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Lliuraments de tests i problemes abans de les proves parcials previstes. Es preveu que l'estructura sigui similar a la de les proves. |
10% |
Pràctiques a laboratoris |
|
Lliurament obligatori dels estudis previs. (10 %)
Assistència i realització obligatòries de les pràctiques amb lliurament de memòries. (20 %).
Es preveu la realització d'una sessió introductòria i d'un mínim de 5 pràctiques |
30% |
Proves mixtes |
|
3 Proves de 50 minuts a l'aula ordinària amb preguntes de tipus test i problemes. Donat el caràcter acumulatiu de l'assignatura el pes de les proves es va incrementant: 15 % la primera, 20 % la segona i 25 % la tercera prova. |
60% |
Altres |
|
Es valora la participació constructiva a les classes i al Campus Virtual. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per aprovar l'assignatura és necessari obtenir un mínim de 4 a la qualificació de pràctiques de laboratori i un mínim de 4 a la qualificació conjunta de les proves mixtes, resolució de problemes i exercicis. És obligatori fer totes les pràctiques i proves mixtes que s'escaiguin. Per tal de decidir si un alumne assoleix la nota mínima demanada a les pràctiques, els professors poden fer proves addicionals de pràctiques de tipus individual. La segona convocatòria consistirà en una prova mixta (test i/o problemes) de tot el temari amb un pes del 70 %. No es farà cap prova específica per avaluar les pràctiques de laboratori a la segona convocatòria perquè han de ser realitzades obligatòriament durant el període d'avaluació continuada. Durant la realització de les proves els alumnes no podran fer servir cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades. |
Bàsica |
R. Giral Castillón, A. Cid Pastor, J. Calvente, H. Valderrama, P. Garces, Apunts TC-II Moodle, 2012, Moodle URV
R. Giral Castillón, A. Cid Pastor, J. Calvente, H. Valderrama, P. Garces, Recull de Pràctiques de Laboratori de TC-II , 2012, Moodle URV
|
Carlson, A. Bruce , "Circuitos : ingeniería, conceptos y análisis de circuitos eléctricos lineales", 2001, México : International Thomson, cop. 2001
Fernández Moreno, J., "Teoría de Circuitos. Teoría y problemas resueltos", Ed. Paraninfo 2011 Robbins, A. H., Miller, W. C., "Análisis de circuitos. Teoría y práctica", 4ª Ed. Cengage Learning 2007 |
Complementària |
|
A. Gómez Expósito, J. L. Martínez Ramos, J. A. Rosendo Macías, E. Romero Ramos, J. M. Riquelme Santos, "Fundamentos de Teoría de Circuitos", Thomson Paraninfo 2007.
A. Gómez Expósito, J. L. Martínez Ramos, J. A. Rosendo Macías, E. Romero Ramos, J. M. Riquelme Santos, "Teoría de Circuitos. Ejercicios de Autoevaluación" Thomson Paraninfo 2005
M. Nahvi, J. A. Edminister, "Circuitos eléctricos y electrónicos" Serie Schaum, McGraw Hill, 2005
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
FONAMENTS D'ELECTRÒNICA/17214107 | FONAMENTS D'INSTAL·LACIONS ELÈCTRIQUES/17214116 | FONAMENTS DE MÀQUINES ELÈCTRIQUES/17214115 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ÀLGEBRA LINEAL/17214007 | ANÀLISI MATEMÀTICA II/17214006 | FÍSICA II/17214004 | ANÀLISI MATEMÀTICA I/17214005 | TEORIA DE CIRCUITS I/17214105 | ESTADÍSTICA I MÈTODES TRANSFORMATS/17214009 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|