Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Coneixements per a la realització de mesuraments, càlculs, valoracions, taxacions, peritatges, estudis, informes, plans de labors i altres treballs anàlegs. |
| RI4 |
Coneixement i utilització dels principis de teoria de circuits i màquines elèctriques.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Coneix la constitució, principi de funcionament, model matemàtic i característiques de funcionament dels transformadors.
Coneix la constitució, principi de funcionament, model matemàtic i característiques de funcionament de la màquina d’inducció.
| | RI4 |
Coneix els principis fonamentals de les màquines elèctriques: generació del camp magnètic, força electromotriu, pèrdues, tipus de servei, valors nominals, placa de característiques.
Coneix la constitució, principi de funcionament, model matemàtic i característiques de funcionament dels transformadors.
Coneix la constitució, principi de funcionament, model matemàtic i característiques de funcionament de la màquina d’inducció.
Coneix la constitució i principi de funcionament d’altres màquines elèctriques: síncrona, corrent continu i reluctància
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1. Fonaments de màquines elèctriques (5 h) |
Constitució bàsica de la màquina elèctrica.
Règims de funcionament: transformador, motor, generador, fre.
Placa de característiques.
Punt de funcionament com a motor.
Balanç de potències.
Rendiment. |
2. Transformadors monofàsics (7 h) |
Constitució.
Principi de funcionament.
Model matemàtic en règim permanent, circuit equivalent i diagrama vectorial.
Característiques de funcionament. |
3. Transformacions monofàsiques especials (1h) |
Autotransformadors
Transformadors amb tomes
Transformadors de mesura |
4. Màquina d'inducció trifàsica (8 h) |
Constitució.
Principi de funcionament.
Model matemàtic en règim permanent i circuit equivalent.
Característiques de funcionament.
Engegada.
Variació de velocitat. |
5. Màquina síncrona (2 h) |
Constitució.
Principi de funcionament.
Característiques de funcionament. |
6. Màquina de corrent continu (2 h) |
Constitució.
Principi de funcionament.
Característiques de funcionament. |
7. Màquines de reluctància (1h) |
Constitució.
Principi de funcionament,
Característiques de funcionament. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
25 |
20 |
45 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
25 |
39 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
1 |
16 |
Treballs |
|
1 |
4 |
5 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
0.5 |
5 |
5.5 |
Proves pràctiques |
|
1.5 |
5 |
6.5 |
Proves de desenvolupament |
|
1 |
5 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura: competències, resultats d'aprenentatge, continguts, planificació, metodologies, atenció personalitzada, avaluació, fonts d'informació i recomanacions. |
Sessió Magistral |
El professor explica els continguts teòrics de l’assignatura.
L’alumne participa de forma esporàdica per fer preguntes dels aspectes que no s’entenen. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
El professor resol a classe problemes vinculats amb els continguts de les classes magistrals.
L'estudiant participa de forma esporàdica per fer preguntes dels aspectes que no s’entenen. |
Pràctiques a laboratoris |
L’estudiant abans d’assistir a classe de laboratori ha de descarregar, des de l’espai Moodle de l’assignatura, el guió de la pràctica i llegir-lo.
El professor de laboratori portarà un control d’assistència dels alumnes a les pràctiques. Abans d’iniciar la pràctica el professor farà una breu explicació de la mateixa indicant el material a utilitzar i distribució dels alumnes.
Les pràctiques les realitzen els estudiants distribuïts per grups amb la supervisió del professor. |
Treballs |
L'estudiant realitzarà, de forma individual i amb caràcter no presencial, una pràctica de laboratori mitjançant una aplicació informàtica de lliure distribució. Aquesta pràctica serà presentada a classe de problemes i constarà d'un guió per dur-la a terme.
Cada estudiant presentarà un informe de la pràctica que serà avaluat. |
Atenció personalitzada |
Els professors de l’assignatura donaran a conèixer la informació necessària on els alumnes puguin adreçar-se per fer les consultes. |
Descripció |
L’atenció personalitzada és per atendre dubtes en qualsevol de les activitats de l’assignatura. Aquesta activitat té caràcter voluntari.
Demaneu cita prèvia mitjançant correu electrònic: luis.guasch@urv.cat; jangel.garcia@urv.cat; joseantonio.barrado@urv.cat; santiago.barroso@urv.cat. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Informe de la pràctica realitzada de forma individual i de forma no presencial. |
4 |
Proves objectives de tipus test |
|
Es realitzaran dos proves tipus test sobre els continguts teòrics, cada prova correspon a una de les parts en que queden dividits els continguts. Cada pregunta tindrà 4 possibles respostes, de les quals poden ser 1, 2 o 3 correctes. Les dos proves tindran el mateix pes a la qualificació final (16% + 16%). |
32 |
Proves pràctiques |
|
Es realitzaran dos proves de resolució de problemes, corresponents a les dos parts en que es divideixen els continguts. Les dos proves tindran el mateix pes a la qualificació final (24%+24%). |
48 |
Proves de desenvolupament |
|
Es realitzarà una prova amb preguntes de desenvolupament referents a les pràctiques del laboratori. En aquesta prova s’avaluarà la expressió escrita (competència nuclear C4). |
16 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assignatura consta de 4 proves: Parcial 1: prova tipus test (16% de la nota final) i resolució de problemes (24% de la nota final). Cal una qualificació mínima de 4 per aprovar l'assignatura.Parcial 2: prova tipus test (16% de la nota final) i resolució de problemes (24% de la nota final). Cal una qualificació mínima de 4 per aprovar l'assignatura.Prova de laboratori: prova de desenvolupament (16% de la nota final). Cal una qualificació mínima de 4 per aprovar l'assignatura.Informe de la pràctica (4% de la nota final). Cal una qualificació mínima de 4 per aprovar l'assignatura.Qualificació final: QF = 0.40 · (Parcial 1 + Parcial 2) + 0.16 · Laboratori + 0.04 · Informe No es pot utilitzar cap tipus de dispositiu electrònic durant la realització de les proves. Els alumnes que no superin l'assignatura en primer convocatòria, cal que únicament es presentin de les parts amb una qualificació inferior a 4 en l'examen de segona convocatòria. Per la qualificació final s'utilitzaran les mateixes ponderacions i condicions que a la primera convocatòria. |
Bàsica |
Jesús Fraile Mora, Máquinas Eléctricas, Mc Graw Hill,
Stephen J. Chapman, Máquinas Eléctricas, Mc Graw Hill,
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
DISSENY DE MÀQUINES ELÈCTRIQUES/17214123 | CONTROL DE MÀQUINES ELÈCTRIQUES/17214124 | MÀQUINES ELÈCTRIQUES/17214120 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
TEORIA DE CIRCUITS II/17214106 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ÀLGEBRA LINEAL/17214007 | ANÀLISI MATEMÀTICA II/17214006 | FÍSICA I/17214003 | FÍSICA II/17214004 | ANÀLISI MATEMÀTICA I/17214005 | TEORIA DE CIRCUITS I/17214105 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|