Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | RI9 |
Coneixements bàsics dels sistemes de producció i fabricació.
|
| RI11 |
Coneixements aplicats d'organització d'empreses.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Capacitat per a la direcció de les activitats objecte dels projectes vinculats a la professió d'Enginyer Tècnic Industrial, especialitat en Electricitat. |
| B6 |
Capacitat per aplicar els principis i mètodes de la qualitat. |
| B7 |
Capacitat d'organització i planificació en l'àmbit de l'empresa, i altres institucions i organitzacions. |
| CT5 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| RI9 |
Coneix els principals conceptes de Direcció de les operacions: disseny de l’àrea d’operacions, i planificació, programació, execució i control de les operacions.
| | RI11 |
Coneix els principals mètodes per determinar els diferents plans de producció en funció del tipus de procés i del sector d’activitat.
Coneix i sap aplicar les eines de gestió de projectes.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Coneix la logística integral i la seva gestió.
| | B6 |
Coneix l’aplicabilitat i mecànica de les eines estadístiques de control de la qualitat.
| | B7 |
Coneix els mètodes de gestió d’inventaris i la seva aplicabilitat.
Coneix la logística integral i la seva gestió.
| | CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Elabora un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu
Utilitza els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Produeix un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactua de manera efectiva amb l’auditori
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1: Introducció a l'organització industrial |
1.1) Direcció d’operacions i SCM
1.2) Lean management i JIT
1.3) La Tecnologia de la Producció Optimitzada: Teoria de les limitacions
1.4) Indústria 4.0
1.5) Producció circular i medi ambient |
Tema 2: La planificació de les operacions |
2.1) Disseny de l’àrea d’operacions: producte, procés, planificació de la capacitat, localització, distribució en planta i disseny i mesura del treball
2.2) El procés de planificació, programació, execució i control
2.3) La planificació agregada i el Programa Mestre de Producció
2.4) Els sistemes de planificació i gestió d’inventaris: punt de comanda, MRP i JIT
2.5) Programació i control de les operacions: assignació i seqüenciació |
Tema 3: La gestió de la qualitat |
3.1) Evolució i definició del concepte de Qualitat: gestió, control i assegurament
3.2) Models d’aplicació de la Gestió de la Qualitat: model EFQM i Baldridge, Normes ISO
3.3) Control estadístic de la qualitat del procés/servei: gràfics de control per variables i per atributs |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
30 |
25 |
55 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
12 |
12 |
24 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
12 |
14 |
Proves de desenvolupament |
|
12 |
20 |
32 |
Proves pràctiques |
|
2 |
18 |
20 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducciò a l`assignatura, explicant els objectius, el temari, la planificació, el funcionament de les pràctiques i dels grups, aixi com lávaluació i la bibliografia |
Sessió Magistral |
El profesor exposa el temari de l`assignatura. L´alumne intervé plantejant qüestions al professor |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Atenció personalitzada |
Els professors de l´assignatura tenen fixat un horari d´atenció als alumnes. Es recomana demanar cita prèvia mitjancant correu electrònic |
Descripció |
Els professors de l´assignatura tenen fixat un horari d´atenció als alumnes. Es recomana demanar cita prèvia mitjancant correu electrònic |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
Examen final global de l'assignatura |
50% |
Proves pràctiques |
|
Avaluació continuada:
Examen teòric i pràctic dels temes 1 i 2 |
25% |
Proves de desenvolupament |
|
Avaluació continuada: activitats realitzades durant el curs, a l'aula i fora de l'aula, per lliurar a moodle |
25% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació en segona convocatòria de l'assignatura, consistirà en la superació d'un examen teòric i pràctic que permetrà recuperar el 100% de la qualificació de l'assignatura. |
Bàsica |
|
Bibliografia bàsica: Chase,R.B.; Jacobs,F.R.; Aquilano,N.J.: Administración de operaciones: producción y cadena de suministros. McGraw Hill (2009) Krajewski,L.J.; Ritzman, L.P.; Malhotra, M.K.: Administración de operaciones : procesos y cadenas de valor. Pearson educación (2008) |
Complementària |
|
Bibliografia complementària: Goldratt, E.M.; Cox, J.: La Meta: Un proceso de mejora continua. Ed. Díaz de Santos (2010) Davis,M.M.; Aquilano, N.J.; Chase, R.B.: Fundamentos de Dirección de Operaciones. McGraw-Hill (2001) |
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
GESTIÓ I DIRECCIÓ DE PROJECTES/17214205 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ECONOMIA I ORGANITZACIÓ D'EMPRESES/17214008 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|