Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | RI4 |
Coneixement i utilització dels principis de teoria de circuits i màquines elèctriques.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| RI4 |
Coneix i aplica magnituds normalitzades en el sistema per unitat
Coneix la constitució, principi de funcionament, model matemàtic i característiques de funcionament de les transformacions trifàsiques
Coneix les característiques de de la màquina d’inducció trifàsica treballant com a generador i com a motor lineal
Coneix el model matemàtic i característiques de funcionament de la màquina síncrona
Coneix el model matemàtic i característiques de funcionament de la màquina de corrent continu
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Magnituds normalitzades (1 h) |
Introducció.
Canvi de base.
Sistemes trifàsics. |
2. Transformacions trifàsiques (8 h) |
Constitució.
Connexions.
Model matemàtic i circuit equivalent. |
3. Màquina d'inducció trifàsica (3 h) |
Funcionament com a generador.
Funcionament com a motor amb desequilibri en l'alimentació.
Motor lineal. |
4. Màquina síncrona (10 h) |
Model matemàtic i circuit equivalent.
Regulació de tensió de l'alternador.
Alternador aïllat.
Alternador connectat a la xarxa.
Funcionament en paral·lel com alternador.
Funcionament com a motor. |
5. Màquina de corrent continu (4 h) |
Model matemàtic i circuit equivalent.
Engegada.
Regulació de velocitat.
Funcionament com a generador. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
25 |
20 |
45 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
35 |
49 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
1 |
16 |
Treballs |
|
1 |
4 |
5 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
0.5 |
10 |
10.5 |
Proves pràctiques |
|
1.5 |
10 |
11.5 |
Proves de desenvolupament |
|
1 |
10 |
11 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura: competències, resultats d'aprenentatge, continguts, planificació, metodologies, atenció personalitzada, avaluació, fonts d'informació i recomanacions. |
Sessió Magistral |
El professor explica els continguts teòrics de l'assignatura.
L'estudiant participa de forma esporàdica per fer preguntes dels aspectes que no s'entenen. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
El professor resol problemes vinculats amb els continguts de les classes magistrals.
L'estudiant participa de forma esporàdica per fer preguntes dels aspectes que no s'entenen. |
Pràctiques a laboratoris |
L'estudiant, abans d'assistir a classe de laboratori, ha de descarregar des de l'espai Moodle de l'assignatura el guió de la pràctica i llegir-lo.
El professor de laboratori portarà un control d'assistència dels estudiants a les pràctiques. Abans d'iniciar la pràctica el professor farà una breu explicació de la mateixa indicant el material a utilitzar i realitzarà la distribució dels alumnes en grups de treball.
Les pràctiques les realitzen els estudiants amb la supervisió del professor. |
Treballs |
L'estudiant realitza, de forma individual i amb caràcter no presencial, una pràctica de laboratori mitjançant una aplicació informàtica de lliure distribució. Aquesta pràctica serà presentada a classe de problemes i té un guió per dur-la a terme.
Cada estudiant presenta un informe de la pràctica que serà avaluat. |
Atenció personalitzada |
L'atenció personalitzada és per atendre dubtes en qualsevol de les activitats de l'assignatura. Aquesta activitat té caràcter voluntari. |
Descripció |
L'atenció personalitzada és per atendre dubtes en qualsevol de les activitats de l'assignatura. Aquesta activitat té caràcter voluntari.
Demaneu cita prèvia mitjançant correu electrònic: luis.guasch@urv.cat; santiago.barroso@urv.cat. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Informe de la pràctica realitzada de forma individual i amb caràcter no presencial. |
4 |
Proves objectives de tipus test |
|
Es realitzen 2 proves tipus test sobre els continguts teòrics, una per cada part en que es divideixen els continguts. Les dos proves tenen el mateix pes a la qualificació final (16%+16%). |
32 |
Proves pràctiques |
|
Es realitzen 2 proves de resolució de problemes, una per cada part en que es divideixen els continguts. Les dos proves tenen el mateix pes a la qualificació final (24%+24%). |
48 |
Proves de desenvolupament |
|
Es realitza una prova amb preguntes de desenvolupament referents a les pràctiques de laboratori. |
16 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació de l'assignatura conté 6 proves avaluatives: Examen Teoria Parcial 1 (TP1); prova tipus test, 16% de la nota final.Examen Problemes Parcial 1 (PP1); 24% de la nota final.Examen Teoria Parcial 2 (TP2): prova tipus test, 16% de la nota final.Examen Problemes Parcial 2 (PP2): 24% de la nota final.Informe de la pràctica P4 (IP3); 4% de la nota final.Examen Laboratori (LAB); prova de desenvolupament, 16% de la nota final.Cal una qualificació mínima de 3.5 punts en TOTES les parts, i una qualificació final igual o superior a 5.0 punts per aprovar en primera convocatòria. En cas de no complir aquest requisit, cal presentar-se a la segona convocatòria d'aquelles parts en les que la qualificació no arriba a 3.5 punts. Qualificació final: QF = 0.16 TP1 + 0.24 PP1 + 0.16 TP2 + 0.24 PP2 + 0.04 IP3 + 0.16 LAB No es pot utilitzar cap tipus de dispositiu electrònic durant la realització dels exàmens. |
Bàsica |
Jesús Fraile Mora, Máquinas Eléctricas, , Mc Graw Hill
Jesús Fraile Mora, Problemas de Máquinas Eléctricas, , Mc Graw Hill
Stephen J. Chapman, Máquinas Eléctricas, , Mc Graw Hill
|
|
Complementària |
Luis Guasch Pesquer; Felipe Córcoles López, Efecto de los huecos de tensión en las Máquinas de Inducción y en los Transformadores Trifásicos, , Editorial Académica Española; LAP LAMBERT Academic
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
DISSENY DE MÀQUINES ELÈCTRIQUES/17214123 | CONTROL DE MÀQUINES ELÈCTRIQUES/17214124 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FÍSICA II/17214004 | TEORIA DE CIRCUITS I/17214105 | TEORIA DE CIRCUITS II/17214106 | FONAMENTS DE MÀQUINES ELÈCTRIQUES/17214115 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|