Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | EL2 |
Coneixements sobre control de màquines, accionaments elèctrics i les seves aplicacions.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| EL2 |
Coneix les parts funcionals, els règims de funcionament i la característica mecànica d’un accionament elèctric
Coneix els models matemàtics i les tècniques de regulació i control de motors elèctrics
Coneix els models matemàtics i les tècniques de regulació i control de generadors elèctrics
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. Introducció als accionaments elèctrics.
|
Sistemes electromecànics. Característica parell-velocitat de les càrregues mecàniques i dels motors. |
Tema 2. Control de motors de corrent continu. |
Model dinàmic. Anàlisi temporal en diferents condicions d’operació: engegada, variació de càrrega, aturada i inversió de sentit de gir. Mètodes de regulació de velocitat i tècniques de control. |
Tema 3. Control de motors d’inducció. |
Model dinàmic. Anàlisi temporal en diferents condicions d’operació: engegada, variació de càrrega, aturada i inversió de sentit de gir. Mètodes de regulació de velocitat i tècniques de control: escalar, vectorial i DTC. |
Tema 4. Control de motors síncrons i de reluctància. |
Model dinàmic. Anàlisi temporal en diferents condicions d’operació: engegada, variació de càrrega, aturada i inversió de sentit de gir. Mètodes de regulació de velocitat i tècniques de control. |
Tema 5. Control de generadors. |
Model dinàmic. Anàlisi temporal en diferents condicions d’operació: aïllat i connectat a la xarxa; accionat a velocitat constant o variable. Mètodes de regulació i tècniques de control de la tensió, freqüència i potència. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
26 |
50 |
76 |
Pràctiques a laboratoris |
|
14.5 |
16 |
30.5 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
24 |
39 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a l’assignatura, explicant els objectius , el temari, la planificació, el funcionament de les pràctiques i dels grups, així com l’avaluació i la bibliografia. |
Sessió Magistral |
El professor exposa el temari de l’assignatura. L’alumne intervé plantejant qüestions al professor. |
Pràctiques a laboratoris |
Les sessions són guiades pel professor de laboratori i els alumnes les realitzen en grup. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
El professor realitza exercicis sobre els conceptes teòrics de les sessions magistrals. |
Atenció personalitzada |
Els professors de l’assignatura tenen fixat un horari d’atenció als alumnes. Es recomana demanar cita prèvia mitjançant correu electrònic. |
Descripció |
Els professors de l’assignatura tenen fixat un horari d’atenció als alumnes. Es recomana demanar cita prèvia mitjançant correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Es realitzaràn 2 proves parcials de resolució de problemes (P1 i P2). (15% i 15%) |
30 |
Proves mixtes |
|
2 proves tipus test o de respostes curtes relatives a conceptes teòrics de classe i de pràctiques de laboratori. (T1 i T2) : 70% (35%+35%)
|
70 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La primera prova correspondrà als temes 1, 2 i 3; mentre que la segona avaluarà els temes 4 i 5. Cadascuna de les proves constarà d'una part tipus test (T1 i T2) -que avalua l'adquisició dels conceptes teòrics de classe i pràctics de laboratori- i una segona part de resolució de problemes (P1 i P2). La qualificació final de l'alumne es determina segons l'expressió: QF = 0,5 (0,7 T1 + 0,3 P1) + 0,5 (0,7 T2 + 0,3 P2) Per aprovar l'assignatura cal obtenir un mínim de 5 en la qualificaciço final (QF); sempre i quan la nota d'una de les dues proves no sigui inferior a 4. L'alumne que no aprovi l'assignatura en primera convocàtoria s'haura d'evaluar de la prova parcial que hagi suspés a la segona convocatòria. |
Bàsica |
Ponce, P.; Sampé, J., Máquinas eléctricas y técnicas modernas de control, Alfaomega, 2008
Seung-Ki Sul, Control of Electric Machine Drive Systems, IEEE Press - John Wiley & Sons, 2011
Boldea, I., Variable Speed Generators, CRC – Taylor & Francis, 2006
Barrado, J.A., El generador de inducción autoexcitado, Marcombo, 2010
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE REGULACIÓ AUTOMÀTICA/17214104 | ELECTRÒNICA DE POTÈNCIA/17214110 | MÀQUINES ELÈCTRIQUES/17214120 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|