Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | EL2 |
Conocimientos sobre control de máquinas y accionamientos eléctricos y sus aplicaciones.
|
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| EL2 |
Conoce las partes funcionales, los régimenes de funcionamiento y la característica mecánica de un accionamiento eléctrico
Conoce los modelos matemáticos y las técnicas de regulación y control de motores eléctricos
Conoce los modelos matemáticos y las técnicas de regulación y control de generadores eléctricos
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Tema 1. Introducció als accionaments elèctrics.
|
Sistemes electromecànics. Característica parell-velocitat de les càrregues mecàniques i dels motors. |
Tema 2. Control de motors de corrent continu. |
Principi de funcionament i tipus de motors de corrent continu. Model matemàtic. Anàlisi temporal en diferents condicions d’operació: engegada, variació de càrrega, aturada i inversió de sentit de gir. Mètodes de regulació de velocitat i tècniques de control. |
Tema 3. Control de motors síncrons |
Principi de funcionament i tipus de motors síncrons i de reluctància. Model matemàtic. Anàlisi temporal en diferents condicions d’operació: engegada, variació de càrrega, aturada i inversió de sentit de gir. Mètodes de regulació de velocitat i tècniques de control. |
Tema 4. Control de motors d’inducció. |
Principi de funcionament i tipus de motors d’inducció. Model matemàtic. Anàlisi temporal en diferents condicions d’operació: engegada, variació de càrrega, aturada i inversió de sentit de gir. Mètodes de regulació de velocitat i tècniques de control. |
Tema 5. Control de generadors. |
Principi de funcionament i tipus. Model matemàtic. Anàlisi temporal en diferents condicions d’operació: aïllat i connectat a la xarxa; accionat a velocitat constant o variable. Mètodes de regulació i tècniques de control de tensió, freqüència i potència. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
|
27 |
50 |
77 |
Prácticas en laboratorios |
|
14.5 |
16 |
30.5 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
13 |
24 |
37 |
Atención personalizada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Pruebas mixtas |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Introducció a l’assignatura, explicant els objectius , el temari, la planificació, el funcionament de les pràctiques i dels grups, així com l’avaluació i la bibliografia. |
Sesión magistral |
El professor exposa el temari de l’assignatura. L’alumne intervé plantejant qüestions al professor. |
Prácticas en laboratorios |
Les sessions són guiades pel professor de laboratori i els alumnes les realitzen en grup. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
El professor realitza exercicis sobre els conceptes teòrics de les sessions magistrals. |
Atención personalizada |
Els professors de l’assignatura tenen fixat un horari d’atenció als alumnes. Es recomana demanar cita prèvia mitjançant correu electrònic. |
descripción |
Els professors de l’assignatura tenen fixat un horari d’atenció als alumnes per atendre i resoldre dubtes. Es recomana demanar cita prèvia mitjançant correu electrònic. A causa de l’emergència sanitària, l’atenció a l’estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions online, en horaris concertats prèviament per correu electrònic, o mitjançant altres eines virtuals.
ESP: Tiempo que cada profesor
tiene reservado para atender y resolver dudas a los alumnos. Debido a la
emergencia sanitaria, la atención al estudiante se podrá realizar mediante
reuniones on line, en horarios concertados previamente por correo electrónico,
o mediante otras herramientas virtuales. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pruebas mixtas |
|
Les proves estan dividides en 2 parcials; on constaran d'una part tipus test amb alguna pregunta de resposta curta (T1 i T2) -que avalua l'adquisició dels conceptes teòrics de classe i pràctics de laboratori-, i d'una segona part de resolució de problemes (P1 i P2). |
QF (qualificació final) = 0,5 *(0,7 T1 + 0,3 P1) + 0,5 *(0,7 T2 + 0,3 P2) |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
La primera prova correspondrà als temes 1, 2 i 3; mentre que la segona avaluarà els temes 4 i 5. Cadascuna de les proves constarà d'una part tipus test amb alguna pregunta de resposta curta (T1 i T2) -que avalua l'adquisició dels conceptes teòrics de classe i pràctics de laboratori- i una segona part de resolució de problemes (P1 i P2). La qualificació final de l'alumne es determina segons l'expressió: QF = 0,5 (0,7 T1 + 0,3 P1) + 0,5 (0,7 T2 + 0,3 P2) Per aprovar l'assignatura cal obtenir un mínim de 5 en la qualificació final (QF); sempre i quan la nota d'una de les dues proves no sigui inferior a 4. A la segona convocatòria s'avaluaran els alumnes amb les parts (en 1a conv.) que tinguin una nota inferior a 3,5 o NP. Hi ha limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part dels estudiants. Els professors de l'assignatura acceptaran, si és adient, calculadores en les proves de resolució numèrica dels problemes. Els exàmens es realitzaran de forma presencial. A causa de l'emergència sanitària, en cas de confinament o de restriccions en la mobilitat, les activitats avaluatives, inclosos els exàmens, es farien online en les dates previstes. En l'espai Moodle de cada assignatura hi podreu consultar la informació actualitzada. CAT: Els exàmens es realitzaran de forma presencial. A causa de l'emergència sanitària, en cas de confinament o de restriccions en la mobilitat, les activitats avaluatives, inclosos els exàmens, es farien online en les dates previstes. ?En l'espai Moodle de cada assignatura hi podreu consultar lainformació actualitzada. Les activitats avaluatives han d'estar previstes per poder realitzar-se en modalitat mixta o online en cas de confinament. ESP :Los exámenes se realizarán de forma presencial. Debido a la emergencia sanitaria, en caso de confinamiento o de restricciones en la movilidad, las actividades evaluativas, incluidos los exámenes, se harían online en las fechas previstas. En el espacio Moodle de cada asignatura podrá consultar lainformación actualizada. Las actividades evaluativas deben estar previstas para poder realizarse en modalidad mixta o online en caso de confinamiento. |
Básica |
Kim, S-H., Electric Motor Control. DC, AC, and BLDC Motors, Elsevier, 2017
Fraile, J, Accionamientos Eléctricos, Garceta, 2016
I. Boldea and L.N. Tutelea, Electric Machines. Transients, control, FE analysis and optimal design with MATLAB., CRC Press, 2021
Seung-Ki Sul, Control of Electric Machine Drive Systems, IEEE Press - John Wiley & Sons, 2011
Ponce, P.; Sampé, J., Máquinas eléctricas y técnicas modernas de control, Alfaomega, 2008
Boldea, I., Variable Speed Generators, CRC – Taylor & Francis, 2006
Barrado, J.A., El generador de inducción autoexcitado, Marcombo, 2010
|
- Presentacions i material complementari de l'assignatura disponible al Moodle. |
Complementaria |
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
FUNDAMENTOS DE MÁQUINAS ELÉCTRICAS/17214115 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|