Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | RI5 |
Coneixements dels fonaments de l'electrònica.
|
| EL10 |
Coneixement aplicat sobre energies renovables.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'Enginyeria Industrial, especialitat en Electricitat. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| RI5 |
Identifica, busca les diferents alternatives, avalua les especificacions i aplica als seus dissenys els diferents dispositius optoelectrònics que formen part d’un sistema de comunicacions.
Mantè un coneixement actualitzat de les innovacions pel que fa als dispositius optoelectrònics i a les seves aplicacions, i també de desenvolupar de noves.
Coneix i comprèn els conceptes bàsics lligats a la radiació electromagnètica com la longitud d’ona, la frequència, la natura ondulatòria i corpuscular, l’energia transportada, la formació de polsos de llum i la seva transmissió, tant guiada com lliure
| | EL10 |
Mantè un coneixement actualitzat de les innovacions pel que fa als dispositius optoelectrònics i a les seves aplicacions, i també de desenvolupar de noves.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Resol els problemes associats al disseny de sistems de comunicació optoelecrònics, com calcular la potència de l’emisor, dissenyar-ne el circuit de control, calcular les pèrdues en la transmisssió, calcular la sensibilitat mínima del detector i dissenyar-ne el corresponent circuit de control. Tot en base a les especificacions demanades per cada aplicació.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
| | C4 |
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
La natura de la llum i els conceptes energètics associats. |
|
Emissors de llum |
Diodes Emissors de Llum (LED)
Lasers
Altres fonts de llum convencionals |
Detectors de lum |
Detectors fotònics
Detectors tèrmics
Altres aplicacions optoelectròniques: cel·lules solars, CCD |
Fibres òptiques i comunicació òptica no guiada |
Principis de funcionament
Tipus de fibres òptiques
Característiques de les fibres òptiques
Aspectes pràctics de la comunicació òptica no guiada |
Sistemes de comunicació optoelectrònics |
Soroll en sistemes de comunicació.
Determinació de rangs de funcionament.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
2.3 |
3.3 |
Sessió Magistral |
|
6 |
14 |
20 |
Pràctiques a laboratoris |
|
12 |
28 |
40 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
4.7 |
6.7 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
1.2 |
1.7 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
2.3 |
3.3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Introducció als conceptes bàsics sobre els dispositius i els sistemes optoelectrònics que habilitin els estudiants per a la seva aplicació en projectes reals. |
Pràctiques a laboratoris |
Disseny i realització de dos projectes de sistemes de comunicació optoelectrònics. En el disseny els estudiants hauran de treballar en equips per resoldre cada part del sistema i ser capaços d'intercanviar la informació que trobin, valorar-la i integrar-la en el projecte comú. |
Presentacions / exposicions |
Treball personal de cada alumne en el que haurà de buscar informació sobre un tipus concret de dispositiu o sistema optoelectrònic i l'haurà d'explicar a la resta de la classe. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Descripció |
L'atenció personalitzada es durà a terme a les hores de consulta que els professors hagin establert. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
L'avaluació de les pràctiques de laboratori es farà en base a els resultats que els grups de treball aportin als objectius del projectes que es desenvolupin. |
70 |
Presentacions / exposicions |
|
La capacitat de buscar i elaborar informació, i presentar-la de forma correcta, clara i entenidora a una audiència s'avaluarà a partir de la presentació d'una memòria escrita i d'una presentació oral. |
20 |
Proves objectives de tipus test |
|
Prova tipus test per avaluar l'adquisició de coneixements bàsics |
10 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En segona convocatòria es farà un exàmen sobre els continguts de l'assignatura |
Bàsica |
John Wilson, John Hawkes, Optoelectronics: an introduction., 3a, London, Prentice Hall Europe
Bahaa E. A. Saleh, Malvin Carl Teich, Fundamentals of Photonics, 2a, Hoboken, NJ, John Wiley & Sons
|
|
Complementària |
John M. Senior, Optical Fibre Communications, Principles and Practices, 2a, Prentice Hall
Safa O. Kasap, Optoelectronics and Photonics, Principles and Practices, , Prentice Hall
Ron Lenk, Carol Lenk, Practical Lighting Desing with LEDs, , IEEE Press
Abdul Al-Azzawi, Photonics, Principles and Practices, , CRC Press
Gerd Keiser, Optical Fiber Communications, , McGraw-Hill
Jeff Hecht, Understanding Fiber Optics, 5a, Prentice Hall
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|