Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | RI5 |
Coneixements dels fonaments de l'electrònica.
|
| EI2 |
Coneixement dels fonaments i les aplicacions de l'electrònica analògica.
|
| EI3 |
Coneixement dels fonaments i les aplicacions de l'electrònica digital i els microprocessadors.
|
| EI10 |
Coneixement aplicat d'informàtica industrial i comunicacions.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'Enginyeria Industrial, especialitat en Electrònica Industrial. |
| CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC |
| CT5 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| RI5 |
Mantè un coneixement actualitzat de les innovacions pel que fa als dispositius optoelectrònics i a les seves aplicacions, i també de desenvolupar de noves.
| | EI2 |
Identifica, busca les diferents alternatives, avalua les especificacions i aplica als seus dissenys els diferents dispositius optoelectrònics que formen part d’un sistema de comunicacions.
| | EI3 |
Identifica, busca les diferents alternatives, avalua les especificacions i aplica als seus dissenys els diferents dispositius optoelectrònics que formen part d’un sistema de comunicacions.
| | EI10 |
Coneix i comprèn els conceptes bàsics lligats a la radiació electromagnètica com la longitud d’ona, la frequència, la natura ondulatòria i corpuscular, l’energia transportada, la formació de polsos de llum i la seva transmissió, tant guiada com lliure
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Resol els problemes associats al disseny de sistems de comunicació optoelecrònics, com calcular la potència de l’emisor, dissenyar-ne el circuit de control, calcular les pèrdues en la transmisssió, calcular la sensibilitat mínima del detector i dissenyar-ne el corresponent circuit de control. Tot en base a les especificacions demanades per cada aplicació.
| | CT2 |
Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elabora informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i ho fa de manera honesta
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar informació
| | CT5 |
Utilitza els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Produeix un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactua de manera efectiva amb l’auditori
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
La natura de la llum i els conceptes energètics associats. |
|
Emissors de llum |
Diodes Emissors de Llum (LED)
Lasers
Altres fonts de llum convencionals |
Detectors de lum |
Detectors fotònics
Detectors tèrmics
Altres aplicacions optoelectròniques: cel·lules solars, CCD |
Sistemes de comunicació optoelectrònics |
Soroll en sistemes de comunicació.
Determinació de rangs de funcionament.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
2.3 |
3.3 |
Sessió Magistral |
|
6 |
14 |
20 |
Pràctiques a laboratoris |
|
12 |
28 |
40 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
4.7 |
6.7 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
1.2 |
1.7 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
2.3 |
3.3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Introducció als conceptes bàsics sobre els dispositius i els sistemes optoelectrònics que habilitin els estudiants per a la seva aplicació en projectes reals. |
Pràctiques a laboratoris |
Disseny i realització de dos projectes de sistemes de comunicació optoelectrònics. En el disseny els estudiants hauran de treballar en equips per resoldre cada part del sistema i ser capaços d'intercanviar la informació que trobin, valorar-la i integrar-la en el projecte comú. |
Presentacions / exposicions |
Treball personal de cada alumne en el que haurà de buscar informació sobre un tipus concret de dispositiu o sistema optoelectrònic i l'haurà d'explicar a la resta de la classe. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Descripció |
L'atenció personalitzada es durà a terme a les hores de consulta que els professors hagin establert. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
L'avaluació de les pràctiques de laboratori es farà en base a els resultats que els grups de treball aportin als objectius del projectes que es desenvolupin. |
70 |
Presentacions / exposicions |
|
La capacitat de buscar i elaborar informació, i presentar-la de forma correcta, clara i entenidora a una audiència s'avaluarà a partir de la presentació d'una memòria escrita i d'una presentació oral. |
20 |
Proves objectives de tipus test |
|
Prova tipus test per avaluar l'adquisició de coneixements bàsics |
10 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En segona convocatòria es farà un exàmen sobre els continguts de l'assignatura |
Bàsica |
John Wilson, John Hawkes, Optoelectronics: an introduction., 3a, London, Prentice Hall Europe
Bahaa E. A. Saleh, Malvin Carl Teich, Fundamentals of Photonics, 2a, Hoboken, NJ, John Wiley & Sons
|
|
Complementària |
John M. Senior, Optical Fibre Communications, Principles and Practices, 2a, Prentice Hall
Safa O. Kasap, Optoelectronics and Photonics, Principles and Practices, , Prentice Hall
Ron Lenk, Carol Lenk, Practical Lighting Desing with LEDs, , IEEE Press
Abdul Al-Azzawi, Photonics, Principles and Practices, , CRC Press
Gerd Keiser, Optical Fiber Communications, , McGraw-Hill
Jeff Hecht, Understanding Fiber Optics, 5a, Prentice Hall
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|