Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Capacitat per a la redacció, signatura i desenvolupament de projectes en l'àmbit de l'enginyeria industrial, especialitat en electricitat, que tinguin per objecte la construcció, reforma, reparació, conservació, demolició, fabricació, instal·lació, muntatge o explotació de: estructures, equips mecànics, instal·lacions energètiques, instal·lacions elèctriques i electròniques, instal.lacions i plantes industrials i processos de fabricació i automatització. |
| A3 |
Coneixement, comprensió i capacitat per aplicar la legislació necessària en l'exercici de la professió d'Enginyer Tècnic Industrial, especialitat en Electricitat. |
| RI6 |
Coneixements sobre els fonaments d'automatismes i mètodes de control.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'Enginyeria Industrial, especialitat en Electricitat. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Detecta i identifica fallades de funcionament en l’automatització d’un procés.
Aplica els coneixements d’anàlisi i disseny per a la resolució d’errors en l’automatització d’un procés.
Coneix les diferents alternatives d’autòmats disponibles en el mercat.
Escull l’autòmat adequat per a una aplicació.
Coneix sensors i actuadors per a l’automatització de plantes industrials.
Coneix el funcionament d’elements electro-pneumàtics.
Dissenya l’automatització d’una planta.
| | A3 |
Sap interpretar les normatives vigents.
| | RI6 |
Analitza diagrames de blocs i de flux de control.
Coneix l’estructura i funcionament d’un autòmat programable.
Programa un autòmat.
Coneix les bases de la descripció GRAFCET.
Descriu una automatització mitjançant GRAFCET.
Aplica la guia GEMMA.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
És capaç de resoldre problemes de forma enginyosa, amb iniciativa i creativitat, tenint en compte els conceptes de l'assignatura.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
L'estudiant ha d'engegar o practicar amb elements o perifèrics que es trobarà en l'àmbit de l'automatització, cilindres pneumàtics, vàlvules distribuïdores, reguladors de cabal, electrovàlvules, silenciadors, reguladors de velocitat, variadors de freqüència, comunicació entre dispositius, xarxes industrials, muntatge i connexió de motors elèctrics, etc. |
El primer dia de classe se li oferiran una sèrie de projectes, dels quals l’estudiant haurà de triar tres i lliurar al professor, demostrant que els mateixos funcionen. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
4 |
6 |
Projectes |
|
19.5 |
38.5 |
58 |
Estudis previs |
|
0 |
10 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
El primer dia de classe se li oferiran una sèrie de projectes a l'alumne dels quals haurà de triar tres que al final del trimestre aquest ha de lliurar al professor i demostrar que els mateixos funcionen |
Projectes |
L'estudiant ha d'engegar o practicar amb elements o perifèrics que es trobarà en l'àmbit de l'automatització, cilindres pneumàtics, vàlvules distribuïdores, reguladors de cabal, electrovàlvules, silenciadors, reguladors de velocitat, variadors de freqüència, comunicació entre dispositius, xarxes industrials, muntatge i connexió de motors elèctrics, etc. |
Estudis previs |
|
Atenció personalitzada |
Atenció individual o en petits grups al despatx dels professors i/o al fòrum del Campus Virtual. |
Descripció |
Atenció individual o en petits grups al despatx dels professors i/o al fòrum del Campus Virtual. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Projectes |
|
Sessions d'assistència obligatòria al laboratori (equips de dos persones) on es valoren tant la feina d'equip com la participació activa individual. L’estudiant demostrarà al laboratori que el projecte presentat funciona d’acord als criteris establerts (60%)
S'elabora una memòria amb els resultats obtinguts. S'avalua la capacitat d'aplicar els mètodes i procediments per a la realització de les mesures, la capacitat d'interpretar els resultats d'acord amb els coneixements i fonaments teòrics, i l'expressió escrita. (30%)
|
60% + 30% |
Estudis previs |
|
Estudi Previ obligatori abans de cada sessió de laboratori que s'ha de lliurar al moodle i s'avalua. |
10% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Enrique Mandado Pérez,Jorge Marcos Acebedo, Autómatas programables entorno y aplicacion, THOMSON, 2007,
Jean-Claude Bossy, Paul Brand, GRAFCET , Práctica y aplicaciones, EDICIONS UPC, 1997, ,
Boix, sudrà i Bergas , , Automatització industrial amb GRAFCET, Editorial UPC, 1993 , ,
Pimentel, J.R. , Communications Networks for Manufacturing, Prentice Hall , 1990 , ,
José Ramón López López , Apuntes de Automatización Industrial , ,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|