Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | FB2 |
Coneixements bàsics sobre l'ús i programació dels ordinadors, sistemes operatius, bases de dades i programes informàtics amb aplicació en enginyeria.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Coneixement de matèries bàsiques i tecnologies, que el capaciti per a l’aprenentatge de nous mètodes i tecnologies, així com que el doti d’una gran versatilitat per adaptar-se a noves situacions. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| FB2 |
Dissenya algorismes per a la resolució de problemes simples.
Coneix els tipus bàsics de dades, vectors, taules i la seva creació estàtica i dinàmica.
Implementa algorismes en un llenguatge de programació estructurat.
Comprèn el procés de compilació.
Aplica estratègies de validació pràctica de la solució obtinguda.
Documenta el procés de creació de les aplicacions desenvolupades.
Coneix un algorisme bàsic d'ordenació.
Utilitza el terminal de text com a entrada i sortida i sortida d'informació.
Utilitza els fitxers seqüencials per emmagatzemar i recuperar informació.
Defineix subrutines.
Utilitza i crea biblioteques de subrutines.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Dissenya algorismes per a la resolució de problemes simples.
Utilitza i crea biblioteques de subrutines.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
Introducció a la programació |
Cicle de vida del programari. Definició d'algorisme i programa. Compiladors i intèrprets. Entorns per construir programes. |
Elements bàsics |
Elements bàsics dels algorismes estructurats: tipus de dades simples, estructures de control, entrada/sortida. Introducció a les funcions. |
Tractament de seqüències |
Esquemes de tractament dels elements d'una seqüència: recorregut i cerca |
Dades estructurades |
Definició de tipus complexes a partir de tipus simples: taules i registres |
Disseny d'algorismes |
Introducció al disseny descendent. Subrutines i llibreries |
Ordenació |
Algorisme de Bombolla, Inserció i Selecció |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
24 |
12 |
36 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
14 |
28 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
8 |
10 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
26 |
26 |
52 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
2 |
3 |
Proves pràctiques |
|
2 |
4 |
6 |
Proves de desenvolupament |
|
4 |
8 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es dona una visió global del món de la programació i es presenta el marc i les eines de treball que s'utilitzarà en l'assignatura |
Sessió Magistral |
Es presenten els conceptes de cada un dels temes, S'acompanya de material de suport, presentacions i bibliografia específica |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es proposen i resolen problemes lligats a cada tema |
Presentacions / exposicions |
L'alumne presentarà el treball desenvolupat en la última pràctica del curs |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Es desenvolupen petites pràctiques que treballen els conceptes presentats fins al moment a l'assignatura. La dificultat i durada dels exercicis serà incremental al moment del curs |
Descripció |
L'alumne té al seu abans les hores de consulta que els professors de l'assignatura designen per a poder treballar els dubtes que va tenint. A meitat del quadrimestre es fa a més un seguiment de l'evolució que té cada alumne fins al moment.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
L'alumne presenta el treball desenvolupat en la seva última pràctica |
10% |
Proves pràctiques |
|
S'avaluen algunes de les pràctiques que es van desenvolupant en les sessions de laboratoris conjuntament amb el treball personal de l'alumne |
25% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Es fa una prova de preguntes curtes |
10% |
Proves de desenvolupament |
|
Al llarg del curs es faran dos proves de desenvolupament que valoraran l'adquisició dels conceptes presentats i la seva aplicació en la resolució de problemes |
50% |
Altres |
|
Es valora la participació en l'assignatura: a classe, resolució de problemes, fòrums i activitats de participació en el moodle, ... |
5% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació en segona convocatòria de l'assignatura consisteix en la superació d'un examen teòric/pràctic. |
Bàsica |
Luis Joyanes Aguilar, Fundamentos de programación. Algoritmos, estructura de datos y objectos., ultima,
Felix García Carballeira i altres, Problemas resueltos de programación en lenguaje C, ultima,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|