Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Capacitat per analitzar, utilitzar i desenvolupar tecnologia en l’àmbit de les telecomunicacions. |
| FB4 |
Comprensió i domini dels conceptes bàsics de sistemes lineals i les funcions i transformades relacionades, teoria de circuits elèctrics, circuits electrònics, principi físic dels semiconductors i famílies lògiques, dispositius electrònics i fotònics, tecnologia de materials i l'aplicació per resoldre problemes propis de l'enginyeria.
|
| RT9 |
Capacitat d'anàlisi i disseny de circuits combinacionals i seqüencials, síncrons i asíncrons, i d'utilització de microprocessadors i circuits integrats.
|
| RT10 |
Coneixement i aplicació dels fonaments de llenguatges de descripció de dispositius de maquinari.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Coneixement de matèries bàsiques i tecnologies, que el capaciti per a l’aprenentatge de nous mètodes i tecnologies, així com que el doti d’una gran versatilitat per adaptar-se a noves situacions. |
| B3 |
Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses, comprenent la responsabilitat ètica i professional de l’activitat de l’Enginyer Tècnic de Telecomunicació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Aplica adequadament les metodologies de disseny de sistemes digitals.
Coneix i sap aplicar les tècniques de disseny de la lògica combinacional i seqüencial.
Coneix les portes lògiques bàsics i els paràmetres característics de les famílies lògiques. Coneix els dispositius fotònics bàsics
Utilitza correctament els conversors A/D i D/A
| | FB4 |
Coneix el principi físic dels semiconductors, així com les seves propietats elèctriques i òptiques
Coneix les portes lògiques bàsics i els paràmetres característics de les famílies lògiques. Coneix els dispositius fotònics bàsics
Utilitza correctament els conversors A/D i D/A
| | RT9 |
Coneix i sap aplicar les tècniques de disseny de la lògica combinacional i seqüencial.
| | RT10 |
Aplica adequadament les metodologies de disseny de sistemes digitals.
Utilitza el llenguatge VHDL per a descriure circuits lògics digitals i implementar-los en estructures lògiques programables.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Aplica adequadament les metodologies de disseny de sistemes digitals.
Coneix i sap aplicar les tècniques de disseny de la lògica combinacional i seqüencial.
Coneix les portes lògiques bàsics i els paràmetres característics de les famílies lògiques. Coneix els dispositius fotònics bàsics
Utilitza correctament els conversors A/D i D/A
| | B3 |
Aplica adequadament les metodologies de disseny de sistemes digitals.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Metodologies de Disseny |
Introducció.
Nivells d'abstracció i dominis d'especificació.
Llenguatges de descripció de hardware. |
Disseny Lògic |
Sistemes Combinacionals
Sistemes seqüencials |
Subsistemes Digitals |
Memòries.
Dispositius lògics programables.
Conversors DAC i ADC. |
Circuits Integrats Digitals |
Semiconductors
Famílies lògiques
Circuits MOS
Caracterització elèctrica |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
24 |
12 |
36 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
21 |
36 |
Estudis previs |
|
0 |
12 |
12 |
Pràctiques a laboratoris |
|
30 |
30 |
60 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació dels objectius, continguts i procés d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Explicació dels fonaments teòrics dels diferents blocs de contingut de l’assignatura mitjançant transparències i pissarra. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Durant el curs es plantejaran exercicis relacionats amb el context teòric presentat en les sessions magistrals. D'això se n'extreuen evidències en relació a l'aprenentatge continu de l'alumne. |
Estudis previs |
Per tal d'obtenir un millor aprofitament de les sessions de pràctiques, l'alumne ha de fer les tasques de preparació de les mateixes abans d'anar al laboratori a fer-les. |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicació dels coneixements teòrics a situacions concretes, utilitzant ordinadors, simuladors i altres elements pràctics dels laboratoris. Per tal d'obtenir un millor aprofitament de les sessions de pràctiques, l'alumne ha de fer les tasques de preparació de les mateixes abans d'anar al laboratori a fer-les. |
Atenció personalitzada |
Inclou l'atenció de l'alumne en horaris de consulta dels professors, en relació a dificultats a l'hora d'entendre els temari o de realitzar les tasques encomanades: problemes, estudis previs i pràctiques. |
Descripció |
Inclou l'atenció de l'alumne en horaris de consulta dels professors, en relació a dificultats a l'hora d'entendre els temari o de realitzar les tasques encomanades: problemes, estudis previs i pràctiques. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Estudis previs |
|
L'alumne realitza una sèrie d'exercicis previs i de qüestions relatives a la pràctica que farà. Ho ha d'entregar abans de la realització d'aquesta i te incidència en la nota final. |
10 |
Pràctiques a laboratoris |
|
Laboratoris. Resolució, en grup, de pràctiques de laboratori: estudi previ, disseny, implementació i documentació. En alguna de les pràctiques: defensa oral individual (entrevista). Per a poder aprovar l'assignatura es demanarà una nota mínima de 4 de la mitjana de tots els ítems relacionals amb la part pràctica de l'assignatura. |
25 |
Proves objectives de tipus test |
|
Vàries proves objectives de preguntes curtes i/o tipus test. |
30 |
Proves pràctiques |
|
Consisteix en la realització de dos exàmens que contindrien exercicis de desenvolupament i/o problemes.
|
35 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per a poder aprovar l'assignatura es demanarà una nota mínima de 4 de la mitjana de tots els ítems relacionals amb la part pràctica de l'assignatura. En 2a convocatòria l'avaluació consistirà en un examen de teoria/problemes. En segona convocatòria no es podrà recuperar la pert corresponent a les pràctiques. |
Bàsica |
Frank Vahid, Digital Design, 2E, 978-0-470-53108-2, Wiley
Andrew Rushton, VHDL for Logic Synthesis, 3rd Edition, ISBN: 978-0-470-68847-2, wiley
Iñiguez, B.; Marsal, L.F.; Cañellas, N., Introducció als Sistemes Digitals, ISBN 84-9791-39-7, Cossetània Edicions
|
|
Complementària |
, , ,
Frank Vahid, Roman Lysecky , VHDL for Digital Design, ISBN: 978-0-470-60470-0, Wiley
ALCUBILLA, R.; PONS, J.; BARDES, D., Diseño digital: una perspectiva VLSI-CMOS, , Edicions UPC.
|
|
|
Altres comentaris |
Per obtenir una informació més acurada, detallada i actualitzada, consulteu freqüentment el campus virtual (Moodle).
Portar l'assignatura al dia per a poder seguir les explicacions i resoldre els dubtes amb el professor abans que aquests s'acumulin. Això és especialment important en les pràctiques de laboratori, doncs després no hi ha l'opció de recuperar les pràtiques suspeses
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|