Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Capacitat per analitzar, utilitzar i desenvolupar tecnologia en l’àmbit de les telecomunicacions. |
| A5 |
Capacitat per utilitzar la instrumentació necessària per a sistemes de telecomunicacions. |
| RT4 |
Capacitat d'analitzar i especificar els paràmetres fonamentals d'un sistema de comunicacions.
|
| RT8 |
Capacitat per comprendre els mecanismes de propagació i transmissió d'ones electromagnètiques i acústiques, i els corresponents dispositius emissors i receptors.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Coneix el soroll en dispositius passius
Coneix el funcionament i característiques principals dels diferents tipus d’amplificadors (Baix soroll, potència i de banda ampla)
Coneix el funcionament i sap especificar un filtre en un sistema de comunicacions
Coneix el funcionament, us de mescladors i tipus més habituals
Coneix els components d’un sistema PLL
Coneix el concepte de circuit integrats monolítics de microones (RFIC)
Coneix les diferents tecnologies per dispositius actius (CMOS, SiGe, GaAs, HBT)
Coneix les diferents tecnologies per dispositius passius (SAW, FBAR, MEMS)
| | A5 |
Coneix el mètode de mesura de factor de soroll utilitzant el mètode del factor Y
Coneix la mesura de la distorsió. Test de 2 tons. AM-AM, AM-PM. ACPR, EVM
| | RT4 |
Entén el concepte de soroll en sistemes de comunicacions
Coneix el concepte de temperatura equivalent de soroll i factor de soroll
Sap calcular el factor de soroll de quadripols en cascada utilitzant la fórmula de Friis
Coneix els paràmetres de soroll
Coneix el concepte de distorsió lineal i no lineal, tant harmònica com d’intermodulació
Coneix els efectes de distorsió amb N tons i amb senyals digitals
Entén el concepte d’oscil·lador i soroll de fase
Entén el concepte de síntesi directa i indirecta de freqüència
Coneix el funcionament d’un sistema de control automàtic de guany
Entén l’ús de duplexors i diplexors en capçals de RF
Coneix conceptes de receptor integrats per diferents sistemes de comunicacions
| | RT8 |
Coneix les topologies de sistemes receptors i emissors i les seves especificacions bàsiques
Coneix els diferents sistemes d’ accés al medi (FDMA, TDMA, CDMA)
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció als sistemes de comunicació |
|
Soroll en sistemes de comunicació |
|
Processos de distorsió en sistemes de comunicació |
|
Elements dels capçals d'RF |
|
Tecnologies de sistemes d'alta freqüència |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Sessió Magistral |
|
25 |
37.5 |
62.5 |
Pràctiques a laboratoris |
|
12 |
18 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
22.5 |
37.5 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
3 |
4.5 |
7.5 |
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Proves pràctiques |
|
2 |
3 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció al curs |
Sessió Magistral |
Explicació a classe dels conceptes teòrics que formen part dels continguts de l'assignatura |
Pràctiques a laboratoris |
Treball al laboratori per posar en pràctica i consolidar els conceptes explicats en les sessions magistrals |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Exercicis per resoltre a classe i a casa relacionats amb els continguts explicats en les sessions magistrals |
Atenció personalitzada |
Atenció als alumnes al despatx o via e-mail |
Descripció |
Atenció als alumnes al despatx en hores de consulta o via e-mail |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
- Exercicis realitzats a classe i a casa |
10 |
Proves de desenvolupament |
|
- Avaluació dels conceptes explicats a les classes magistrals i a les sessions de problemes.
- Avaluació dels exercicis entregats. |
50 |
Proves objectives de tipus test |
|
- Avaluació dels conceptes explicats a les classes magristrals. |
20 |
Proves pràctiques |
|
- Avaluació dels conceptes treballats a les sessions de pràctiques |
20 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Comentaris primera convocatòria: - Per tal de fer mitja en el càlcul final de la nota de l'assignatura cal que les diferents proves tinguin una nota igual o superior a 4. - En les diferents proves (de 1a i 2a convocatòria) no es podrà portar cap tipus de dispositiu electrònic, només una calculadora CIENTÍFICA (no programable). La segona convocatòria s'avaluarà de la següent forma: - S'hauran de realitzar de nou, i de forma independent, les proves de desenvolupament, tipus test i prova final al laboratori que en primera convocatòria tinguin una nota inferior a 4. - Per aprovar caldrà que totes les proves tinguin una nota igual o superior a 4 i la nota global de l'assignatura sigui igual o superior a 5 . |
Bàsica |
Bruce Carlson, Communication Systems. An introduction to signals and noise in Electrical Communication, , Mc Graw Hill
D. Girbau, Sistemes d'Alta Freqüència, , Moodle
|
|
Complementària |
M. Sierra Pérez, Electrónica de Comunicaciones, , Prentice Hall
R.C. Dixon, Radio receiver design, , Marcel Dekker, Ic
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
SISTEMES DE COMUNICACIONS/17224116 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
ANTENES I RADIOPROPAGACIÓ/17224117 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE COMUNICACIONS/17224107 | COMUNICACIONS DIGITALS/17224108 | TECNOLOGIA DE RADIOFREQÜÈNCIA/17224122 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|