Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Capacitat per analitzar, utilitzar i desenvolupar tecnologia en l’àmbit de les telecomunicacions. |
| FB2 |
Coneixements bàsics sobre l'ús i programació dels ordinadors, sistemes operatius, bases de dades i programes informàtics amb aplicació en enginyeria.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Coneixement de matèries bàsiques i tecnologies, que el capaciti per a l’aprenentatge de nous mètodes i tecnologies, així com que el doti d’una gran versatilitat per adaptar-se a noves situacions. |
| B3 |
Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses, comprenent la responsabilitat ètica i professional de l’activitat de l’Enginyer Tècnic de Telecomunicació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Comprèn el procés de generació d’un senyal digital
Entén el significat de la fórmula de capacitat de Shannon relativa a la transmissió de dades
Sap classificar el diferents mitjans (alàmbrics o no) per transmetre la informació
Sap classificar els diferents tipus de busos intel·ligents utilitzats a la indústria
Comprèn els conceptes bàsics de transmissió per fibra òptica i els diferents tipus de fibres
Entén els diversos tipus de etiquetes passives RFID
Comprèn els conceptes bàsic de modulacions en banda ampla
| | FB2 |
Entén els diversos tipus de modulació digital bàsics i les característiques de cadascuna
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Entén les peculiaritats de les xarxes de sensors com sistemes de comunicacions industrials futures
| | B3 |
Entén el concepte de piràmide d’automatització
Sap resoldre un radioenllaç d’un sistema d’identificació per radiofreqüència entre un lector i una etiqueta de tipus passiu
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
|
Tema |
Subtema |
Introducció als Sistemes de Telecomunicació Industrial (STI) |
• Sistemes electrònics de comunicació |
Repàs de modulacions digitals |
• Modulacions angulars i BER |
Busos de comunicació industrial |
• ASi, Profibus, Hart, etc |
STI basats en fibres òptiques |
• Conceptes de comunicacions òptiques |
STI basats en comunicacions inalàmbriques |
• Identificació per Radiofreqüència (RFID) |
L’ús de la banda ampla en comunicacions industrials |
• Comunicacions UWB (UltraWideBand) |
Aplicació de las xarxes de sensors a la indústria |
• Xarxes Zig-bee |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
11.5 |
31 |
42.5 |
Presentacions / exposicions |
|
5 |
10 |
15 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
30 |
45 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
7.5 |
25 |
32.5 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
8 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura i metodologies d’ensenyament i avaluació. |
Sessió Magistral |
Explicació dels conceptes amb presentacions que es lliuraran prèviament per facilitar el seguiment. |
Presentacions / exposicions |
Exposició per part de l'alumne del treball de investigació. |
Pràctiques a laboratoris |
Desenvolupament de diversos moduladors/desmoduladors digitals
Avaluació del paràmetres dels paràmetres d'un sistema RFID. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes. |
Descripció |
El professor resoldrà els dubtes dels alumnes durant el seu horari de consultes. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Desenvolupament i exposició d'un treball relacionat amb l'assignatura |
10% |
Pràctiques a laboratoris |
|
Realització de les pràctiques de l'assignatura |
20% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
10% |
Proves de desenvolupament |
|
Dos controls fets durant el curs |
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria constarà d'un examen de teoria de tota la assignatura. |
Bàsica |
|
- Wayne Tomasi, “Sistemas de comunicaciones electrónicas”, Ed. Prentice Hall. 4ª edició, 2003.
- Rodríguez Penín A., “Comunicaciones industriales”, Ed. Marcombo, 2008.
- Romeo Rech J.L., “Introducció a la transmissió de dades: Part I i II”, Document intern URV.
- Curs doctorat UPC, “Comunicacions mòbils multimèdia”, 2002
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE COMUNICACIONS/17224107 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|