Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | FB6 |
Coneixement adequat del concepte d'empresa, marc institucional i jurídic de l'empresa. Organització i gestió d'empreses.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Capacitat per resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, autonomia i creativitat. Capacitat per saber comunicar i transmetre els coneixements, habilitats i destreses de la professió d’enginyer tècnic en informàtica. |
| B7 |
Coneixement i aplicació d’elements bàsics d’economia i de gestió de recursos humans, organització i planificació de projectes, així com la legislació, regulació i normalització en l’àmbit dels projectes informàtics. |
| CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC |
| CT5 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| FB6 |
Coneix adequadament el concepte d'empresa, marc institucional i jurídic de l'empresa.
Analitza l'entorn econòmic i valorar les seves implicacions des del punt de vista de l'empresa.
Adquireix nocions bàsiques de microeconomia.
Analitza el comportament i el funcionament de les unitats econòmiques elementals com els consumidors, les empreses i els mercats.
Coneix el marc en què les empreses desenvolupen la seva activitat.
Es capaç de buscar informació sobre l'entorn econòmic i els seus indicadors per a la presa de decisions en el si d'una empresa.
Analitza la realitat econòmica des d'una perspectiva macroeconòmica.
Analitza els factors que afecten la competitivitat empresarial mitjançant la recerca i l'anàlisi d'informació sobre indicadors de competitivitat.
Analitza el funcionament d'una empresa com un sistema obert per a entendre la seva relació amb l'entorn.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Analitza l'entorn econòmic i valorar les seves implicacions des del punt de vista de l'empresa.
Adquireix nocions bàsiques de microeconomia.
Coneix el marc en què les empreses desenvolupen la seva activitat.
Es capaç de buscar informació sobre l'entorn econòmic i els seus indicadors per a la presa de decisions en el si d'una empresa.
Analitza la realitat econòmica des d'una perspectiva macroeconòmica.
Analitza els factors que afecten la competitivitat empresarial mitjançant la recerca i l'anàlisi d'informació sobre indicadors de competitivitat.
Analitza el funcionament d'una empresa com un sistema obert per a entendre la seva relació amb l'entorn.
Comprèn el funcionament del sistema econòmic per trobar solucions més eficients als problemes empresarials.
Coneix els factors que condicionen les possibilitats de les empreses com el creixement econòmic i el comerç internacional.
| | B7 |
Coneix adequadament el concepte d'empresa, marc institucional i jurídic de l'empresa.
Analitza l'entorn econòmic i valorar les seves implicacions des del punt de vista de l'empresa.
Adquireix nocions bàsiques de microeconomia.
Analitza el comportament i el funcionament de les unitats econòmiques elementals com els consumidors, les empreses i els mercats.
Coneix el marc en què les empreses desenvolupen la seva activitat.
Es capaç de buscar informació sobre l'entorn econòmic i els seus indicadors per a la presa de decisions en el si d'una empresa.
Analitza la realitat econòmica des d'una perspectiva macroeconòmica.
Analitza els factors que afecten la competitivitat empresarial mitjançant la recerca i l'anàlisi d'informació sobre indicadors de competitivitat.
Coneix els factors que condicionen les possibilitats de les empreses com el creixement econòmic i el comerç internacional.
| | CT2 |
Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques
Elabora informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i ho fa de manera honesta
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar informació
| | CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Elabora un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu
Utilitza els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Produeix un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactua de manera efectiva amb l’auditori
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Mòdul 1.
Nocions generals de d'administració empresarial. |
1.1 Rols, funcions i qualitats directives
1.2 Responsabilitat social de les empreses
1.3 Planificació empresarial
1.4 Competitivitat empresarial
1.5 Recursos humans: motivació i lideratge |
Mòdul 2. Màrqueting. |
2.1. Objectius de l'àrea de màrqueting
2.2. Les quatre variables del màrqueting:
2.2.1. Producte
2.2.2. Preu
2.2.3. Publicitat i promoció
2.2.4. Distribució
|
Mòdul 3.
Operacions
|
3.1 Objectius del sistema d'operacions.
3.2 Tipus de processos de producció.
3.3 Disseny del sistema de producció.
3.4 Proveïment i gestió d'existències.
3.5 Anàlisi dels costos de producció. El punt mort.
3.6 Localització.
3.7 Productivitat i factor humà en la producció |
Mòdul 4.
Inversió i finançament. |
4.1. Objectius de l'àrea d'inversió i finançament
4.2. Finançament
4.2.1. Tipus de finançament
4.2.2. Cost de finançament
4.2.3. Anàlisi de l'estructura financera
4.3. Inversió
4.3.1. Tipus d'inversió
4.3.2. Mètodes de selecció d'inversions: Pay-back, VAN i TRI.
4.4. Equilibri entre inversió i finançament
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
40 |
65 |
105 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
13 |
20 |
33 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
5 |
6 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació dels objectius proposats i dels continguts del programa |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts per part del professor. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Assimilar conceptes mitjançant lectures i exercicis proposats. Exposició individual o en grup dels treballs. |
Atenció personalitzada |
Temps dedicat a atendre individualment o en petits grups per resoldre qüestions relacionades amb al matèria i les activitats. |
Descripció |
Temps dedicat als alumnes per a resoldre dubtes, fora de l'aula |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Treballs i activitats que l'alumne, treballant en grup, haurà de presentar al professor fent com a mínim una presentació oral a l'aula. |
25% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Es realitzaran dos exàmens parcials amb preguntes de tipus test i exercicis. |
65% |
Altres |
|
Assistència a les classes pràctiques i participació de l'alumne/a a classe |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació en segona convocatòria de l'assignatura, consistirà en la superació d'un examen teòric i pràctic que permetrà recuperar el 100% de la qualificació de l'assignatura. |
Bàsica |
Bueno Campos, Eduardo, Curso básico de Economía de la Empresa. Un enfoque de organización, ,
|
|
Complementària |
García del Junco, Julio et al, Fundamentos de gestión empresarial, ,
Luque de la Torre, María Ángeles et al, Curso pràctico de Economia de la Empresa. Un enfoque de organización., ,
, Lectures de textos d'actualitat relacionats amb el món empresarial, ,
, Materials elaborats pel professorat i disponible a través de l'entorn virtual Moodle, ,
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
ORIENTACIÓ PROFESSIONAL I ACADÈMICA/17234101 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|