Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Capacitat per concebre, redactar, organitzar, planificar, desenvolupar i signar projectes en l’àmbit de l’enginyeria en informàtica que tinguin per objecte la concepció, el desenvolupament o l’explotació de sistemes, serveis i aplicacions informàtiques. |
| A2 |
Coneixements per la realització de mesuraments, càlculs, valoracions, taxacions, peritatges, estudis, informes, planificació de tasques i altres treballs anàlegs d’informàtica. |
| A3 |
Capacitat per conèixer, comprendre i aplicar la legislació necessària durant el desenvolupament de la professió d’enginyer tècnic en Informàtica. |
| CM1 |
Capacitat per dissenyar, desenvolupar, seleccionar i avaluar aplicacions i sistemes informàtics, assegurant-ne la fiabilitat, seguretat i qualitat, d'acord amb principis ètics i la legislació i normativa vigent.
|
| CM2 |
Capacitat per planificar, concebre, desplegar i dirigir projectes, serveis i sistemes informàtics en tots els àmbits, liderant-ne la posada en marxa i la millora contínua i valorant-ne l'impacte econòmic i social.
|
| CM3 |
Capacitat per comprendre la importància de la negociació, els hàbits de treball efectius, el lideratge i les habilitats de comunicació en tots els entorns de desenvolupament de programari.
|
| CM4 |
Capacitat per elaborar el plec de condicions tècniques d'una instal·lació informàtica que compleixi els estàndards i les normatives vigents.
|
| CM18 |
Coneixement de la normativa i la regulació de la informàtica en els àmbits nacional, europeu i internacional.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Capacitat per dirigir les activitats objecte dels projectes de l’àmbit de la informàtica. |
| B6 |
Capacitat per aplicar els principis i mètodes de qualitat. |
| B8 |
Capacitat de treballar en grup i en un entorn multilingüe i multidisciplinar., |
| CT5 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Defineix el projecte i el diferencia de les operacions
Descriu en que consisteix la gestió de projectes
Llista i descriu les etapes de gestió d'un projecte.
Identifica els participants clau en un projecte i explica quines són les seves funcions
Diferencia entre metodologies predictives y metodologies àgils a la gestió de projectes
Redacta un Project Charter per documentar formalment el projecte
Identifica i descriu les activitats que calen per a planificar un projecte
Entén la relació entre l’abast del projecte, temps de execució i costo de projecte.
Identifica els riscos, construeix matrius de probabilitat d’impacte i formula les contramesures adients
Realitza el seguiment d'un projecte, informes de seguiment i gestió de canvis.
Gestiona la etapa de tancament d’un projecte i redacta l’informe de tancament.
| | A2 |
Llista i descriu les etapes de gestió d’un projecte.
Redacta un Project Charter per documentar formalment el projecte
Identifica i descriu les activitats que calen per a planificar un projecte.
Entén la relació entre l’abast del projecte, temps de execució i costo de projecte.
Coneix la normativa i/o regulació informática en l’àmbit internacional.
Especifica la legislació aplicable al projecte.
| | A3 |
Coneix la normativa i/o regulació informàtica en l’àmbit internacional
Especifica la legislació aplicable al projecte
| | CM1 |
Coneix la normativa i/o regulació informática en l’àmbit internacional.
Especifica la legislació aplicable al projecte.
| | CM2 |
Defineix el projecte i el diferencia de les operacions
Descriu en que consisteix la gestió de projectes
Llista i descriu les etapes de gestió d’un projecte.
Identifica els participants clau en un projecte i explica quines són les seves funcions
Diferencia entre metodologies predictives y metodologies àgils a la gestió de projectes
Redacta un Project Charter per documentar formalment el projecte
Identifica i descriu les activitats que calen per a planificar un projecte
Entén la relació entre l’abast del projecte, temps de execució i costo de projecte.
Identifica els riscos, construeix matrius de probabilitat d’impacte i formula les contramesures adients
Realitza el seguiment d’un projecte, informes de seguiment i gestió de canvis.
Gestiona la etapa de tancament d’un projecte i redacta l’informe de tancament.
| | CM3 |
Assumeix el seu rol de treball, dins de l’equip, pro- activament
Manté una comunicació efectiva dins de l’equip
| | CM4 |
Redacta un plec de condicions per una instal·lació informàtica
| | CM18 |
Coneix la normativa i/o regulació informàtica en l’àmbit internacional
Especifica la legislació aplicable al projecte
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Assumeix el seu rol de treball, dins de l’equip, pro- activament
Manté una comunicació efectiva dins de l’equip
| | B6 |
Defineix els processos de garantia de la qualitat del projecte
| | B8 |
Assumeix el seu rol de treball, dins de l’equip, pro- activament
Manté una comunicació efectiva dins de l’equip
| | CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Elabora un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Projectes Informàtics |
|
Gestió de Projectes |
|
Legislació i altres |
|
Eines per a la gestió de projectes
|
|
Direcció i Gestió en el Desenvolupament d'un Projecte Informàtic |
|
Lideratge i treball en equip
|
|
Metodologies
|
|
Avaluació de la qualitat |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
11.5 |
33.5 |
45 |
Seminaris |
|
6 |
18 |
24 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
12 |
24 |
36 |
Treballs |
|
10 |
25 |
35 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
1 |
6 |
7 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de la assignatura |
Sessió Magistral |
Presentació dels principis teòrics en classes magistrals |
Seminaris |
Seminaris específics per desenvolupar actituds i coneixements específics |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicació pràctica de eines de suport al desenvolupament de projectes informàtics |
Treballs |
Desenvolupament practic dels conceptes teòrics |
Atenció personalitzada |
Tutories orientatives i consultes
|
Descripció |
Atenció personalitzada en les hores de consulta |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Entregable |
25 |
Treballs |
|
Treballs diversos associats a un projecte informàtic |
50 |
Proves mixtes |
|
|
25 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
El detall complert d'avaluació de l'assignatura, el tindran els alumnes al repositori d'informació de l'assignatura, i seràn informats a les primeres sessions de teoria. La segona convocatoria s'avaluarà amb els mateixos paràmetres que la primera convocatoria, menys la prova tel treball en equip. |
Bàsica |
Pablo Lledo, Director de Proyectos Como aprobar el Examen PMP® sin morir en el intento, ,
Project Management Institute, A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK® Guide) - Fourth Edition, ,
Angel Medinilla, Agile Management. Leadership in an Agile Environment, ,
Robert C. Martin, Clean Code. A handbook of Agile Software Craftsmanship, ,
Angel Medinilla, Agile Management. Leadership in an Agile Environment, ,
Scott Berkum, Making things happend. Mastering Project Management, ,
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
TREBALL DE FI DE GRAU/17234301 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
TÈCNIQUES AVANÇADES DE PROGRAMACIÓ/17234117 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|