Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Capacitat per concebre, redactar, organitzar, planificar, desenvolupar i signar projectes en l’àmbit de l’enginyeria en informàtica que tinguin per objecte la concepció, el desenvolupament o l’explotació de sistemes, serveis i aplicacions informàtiques. |
| A2 |
Coneixements per la realització de mesuraments, càlculs, valoracions, taxacions, peritatges, estudis, informes, planificació de tasques i altres treballs anàlegs d’informàtica. |
| A3 |
Capacitat per conèixer, comprendre i aplicar la legislació necessària durant el desenvolupament de la professió d’enginyer tècnic en Informàtica. |
| CM1 |
Capacitat per dissenyar, desenvolupar, seleccionar i avaluar aplicacions i sistemes informàtics, assegurant-ne la fiabilitat, seguretat i qualitat, d'acord amb principis ètics i la legislació i normativa vigent.
|
| CM2 |
Capacitat per planificar, concebre, desplegar i dirigir projectes, serveis i sistemes informàtics en tots els àmbits, liderant-ne la posada en marxa i la millora contínua i valorant-ne l'impacte econòmic i social.
|
| CM3 |
Capacitat per comprendre la importància de la negociació, els hàbits de treball efectius, el lideratge i les habilitats de comunicació en tots els entorns de desenvolupament de programari.
|
| CM4 |
Capacitat per elaborar el plec de condicions tècniques d'una instal·lació informàtica que compleixi els estàndards i les normatives vigents.
|
| CM18 |
Coneixement de la normativa i la regulació de la informàtica en els àmbits nacional, europeu i internacional.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Capacitat per dirigir les activitats objecte dels projectes de l’àmbit de la informàtica. |
| B6 |
Capacitat per aplicar els principis i mètodes de qualitat. |
| B8 |
Capacitat de treballar en grup i en un entorn multilingüe i multidisciplinar., |
| CT5 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Defineix el projecte i el diferencia de les operacions
Descriu en que consisteix la gestió de projectes
Llista i descriu les etapes de gestió d'un projecte.
Identifica els participants clau en un projecte i explica quines són les seves funcions
Diferencia entre metodologies predictives y metodologies àgils a la gestió de projectes
Redacta un Project Charter per documentar formalment el projecte
Identifica i descriu les activitats que calen per a planificar un projecte
Entén la relació entre l’abast del projecte, temps de execució i costo de projecte.
Identifica els riscos, construeix matrius de probabilitat d’impacte i formula les contramesures adients
Realitza el seguiment d'un projecte, informes de seguiment i gestió de canvis.
Gestiona la etapa de tancament d’un projecte i redacta l’informe de tancament.
| | A2 |
Llista i descriu les etapes de gestió d’un projecte.
Redacta un Project Charter per documentar formalment el projecte
Identifica i descriu les activitats que calen per a planificar un projecte.
Entén la relació entre l’abast del projecte, temps de execució i costo de projecte.
Coneix la normativa i/o regulació informática en l’àmbit internacional.
Especifica la legislació aplicable al projecte.
| | A3 |
Coneix la normativa i/o regulació informàtica en l’àmbit internacional
Especifica la legislació aplicable al projecte
| | CM1 |
Coneix la normativa i/o regulació informática en l’àmbit internacional.
Especifica la legislació aplicable al projecte.
| | CM2 |
Defineix el projecte i el diferencia de les operacions
Descriu en que consisteix la gestió de projectes
Llista i descriu les etapes de gestió d’un projecte.
Identifica els participants clau en un projecte i explica quines són les seves funcions
Diferencia entre metodologies predictives y metodologies àgils a la gestió de projectes
Redacta un Project Charter per documentar formalment el projecte
Identifica i descriu les activitats que calen per a planificar un projecte
Entén la relació entre l’abast del projecte, temps de execució i costo de projecte.
Identifica els riscos, construeix matrius de probabilitat d’impacte i formula les contramesures adients
Realitza el seguiment d’un projecte, informes de seguiment i gestió de canvis.
Gestiona la etapa de tancament d’un projecte i redacta l’informe de tancament.
| | CM3 |
Assumeix el seu rol de treball, dins de l’equip, pro- activament
Manté una comunicació efectiva dins de l’equip
| | CM4 |
Redacta un plec de condicions per una instal·lació informàtica
| | CM18 |
Coneix la normativa i/o regulació informàtica en l’àmbit internacional
Especifica la legislació aplicable al projecte
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Assumeix el seu rol de treball, dins de l’equip, pro- activament
Manté una comunicació efectiva dins de l’equip
| | B6 |
Defineix els processos de garantia de la qualitat del projecte
| | B8 |
Assumeix el seu rol de treball, dins de l’equip, pro- activament
Manté una comunicació efectiva dins de l’equip
| | CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Elabora un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Projectes Informàtics |
|
Gestió de Projectes |
|
Legislació i altres |
|
Eines per a la gestió de projectes
|
|
Direcció i Gestió en el Desenvolupament d'un Projecte Informàtic |
|
Lideratge i treball en equip
|
|
Metodologies
|
|
Avaluació de la qualitat |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
11.5 |
33.5 |
45 |
Seminaris |
|
6 |
18 |
24 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
12 |
24 |
36 |
Treballs |
|
10 |
25 |
35 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
1 |
6 |
7 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de la assignatura |
Sessió Magistral |
Presentació dels principis teòrics en classes magistrals |
Seminaris |
Seminaris específics per desenvolupar actituds i coneixements específics |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicació pràctica de eines de suport al desenvolupament de projectes informàtics |
Treballs |
Desenvolupament practic dels conceptes teòrics |
Atenció personalitzada |
Tutories orientatives i consultes
|
Descripció |
Atenció personalitzada en les hores de consulta, per mail o la sala de Teams institucional de l'assignatura |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Entregable |
25% |
Treballs |
|
Treballs diversos associats a un projecte informàtic |
50% |
Proves mixtes |
|
|
25% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
El detall complert d'avaluació de l'assignatura, el tindran els alumnes al repositori d'informació de l'assignatura, i seràn informats a les primeres sessions de teoria. Els elements d'avaluació de l'assignatura són: Teoria, Plan de Projecte, Eines de Gestió, Legislació i Treball en Equip. Cal obtenir una nota mínima en cadascun dels elements d'avaluació per poder aprovar l'assignatura. Si algun element d'avaluació no arriba a la nota mínima, la nota final de la convocatòria serà suspès. La nota mínima és la mateixa en 1a i 2a convocatòria. En 2a convocatòria només caldrà examinar-se dels elements d'avaluació que no hagin obtingut la nota mínima en 1a convocatòria. La segona convocatòria s'avaluarà amb els mateixos paràmetres que la primera convocatòria. En cas que la prova de treball en equip no tingui nota mínima en la 1ª Convocatòria, no es tindrà en conte a la nota final de la segona convocatòria. La segona convocatòria quedarà penalitzada en el percentatge corresponent. En cas de presentar-se a 2a convocatòria, la nota serà la de 2a convocatòria (tant si és superior com inferior a la de 1a convocatòria). Durant la realització de les proves escrites, no es permet la utilització de cap tipus de dispositiu electrònic (calculadores, ordinadors, tauletes, telèfons, rellotges, etc). En cas de detectar còpia en alguna activitat d'avaluació, la nota global d'aquella convocatòria serà 0, i caldrà tornar a realitzar totes les proves avaluatives a la següent convocatòria. |
Bàsica |
Pablo Lledo, Director de Proyectos Como aprobar el Examen PMP® sin morir en el intento, ,
Scott Berkum, Making things happend. Mastering Project Management, ,
Project Management Institute, A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK® Guide) - Fourth Edition, ,
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
TREBALL DE FI DE GRAU/17234301 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
TÈCNIQUES AVANÇADES DE PROGRAMACIÓ/17234117 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|