Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Capacitat per concebre, desenvolupar i mantenir sistemes, serveis i aplicacions informàtiques emprant els mètodes de l’enginyeria del software com a instrument per a l’assegurament de la qualitat. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Coneix els conceptes bàsics de programació orientada a objectes.
És capaç d’implementar una aplicació basada en el paradigma orientat a objectes usant el llenguatge Java.
Dissenya aplicacions orientades a objectes i representa usant el llenguatge UML.
Implementa estructures de dades lineals en memòria estàtica.
Dissenya una interfície gràfica senzilla, i implementa usant les eines SWING proporcionades pel llenguatge Java.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
1. Fonaments de la Programació orientada a objectes (POO) |
1.1 Classes, objectes, mètodes i atributs
1.2 Modificadors de Classe
1.3 Composició de classes |
2. Introducció a les estructures de dades |
2.1 Piles i cues
2.2 Llistes |
3. Introducció a l'herència i polimorfisme |
3.1 Extensió de classes i polimorfisme
3.2 Classes abstractes i d'interficie
3.3 Excepcions
3.4 Gestió de fluxos de dades des de fitxers |
4. Principis de disseny d'una aplicació usant el paradigma orientat a objectes |
4.1 Introducció al llenguatge UML
4.2 Diagrames bàsics en UML |
5. Iniciació al disseny i implementació d'una interfície gràfica |
5.1 Elements bàsics per dissenyar interfícies gràfiques
5.2 Eines SWING de Java |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
16 |
16 |
32 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
8 |
16 |
24 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
26 |
26 |
52 |
Pràctiques a través de TIC |
|
2 |
26 |
28 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
6 |
10 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació dels professors i de l'assignatura (continguts, metodologies, resultats d'aprenentatge, competències, material bibliogràfic i recomanacions generals). |
Sessió Magistral |
Classes teòriques del professor. Es presentaran els conceptes amb exemples. |
Resolució de problemes, exercicis |
Sessions de classe on els estudiants hauran de resoldre un problema, individualment o en grup.
També inclou sessions de classe on els estudiants hauran de portar la solució feta a uns problemes que s'els haurà plantejat a la sessió anterior. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Classes pràctiques als laboratoris, on els estudiants hauran de resoldre de forma individual uns exercicis a l'ordinador usant el llenguatge Java i l'entorn Eclipse.
|
Pràctiques a través de TIC |
Es demanarà la realització de diverses pràctiques (individuals i/o en grup) que es presentaran en horari de classe, però s'hauran de fer a casa.
Totes les pràctiques s'avaluaran i d'algunes d'elles es requerirà una documentació escrita que també es puntuarà.
L'última pràctica s'emmarca en un projecte de treball conjunt amb alumnes de quart del GEI. |
Atenció personalitzada |
Consultes realitzades al despatx del professor en l'horari per-establert. |
Descripció |
Els professors de teoria i de pràctiques habilitaran un horari i despatx per atendre les consultes dels estudiants. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Durant les hores de classe es demanarà als estudiants que resolguin exercicis. |
5 |
Pràctiques a través de TIC |
|
Es demanaran diverses pràctiques a resoldre individualment o en grup.
Es punturà el disseny, implementació i també la documentació escrita requerida. Per a poder superar l'assignatura caldrà obtenir una nota mitjana de 5. |
35 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Es faran dues proves durant el curs, que no alliberen matèria. Per a poder superar l'assignatura caldrà obtenir una nota mitjana de 5. |
60 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En segona convocatòria els estudiants hauran d'aprovar un examen final amb pes de 60% i superar una pràctica global amb pes de 40%. Durant els exàmens no es podrà fer ús de cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades. El no compliment d'aquest punt suposa automàticament la no superació de l'examen. |
Bàsica |
Herbert Schildt, Java 7, última edició,
David Camacho, Jose M Valls, Jesus Garcia i altres , Programación, Algoritmos y ejercicios resueltos en JAVA , Prentice Hall, 2003
|
|
Complementària |
J.Cohoon, J. Davidson, Programación en Java 5.0, última edició disponible,
Rogers CadenHead, Programación Java 7, última edició disponible,
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
ESTRUCTURES DE DADES/17234115 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
METODOLOGIES DE LA PROGRAMACIÓ/17234116 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE PROGRAMACIÓ/17234001 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|