Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CM3 |
Capacitat per comprendre la importància de la negociació, els hàbits de treball efectius, el lideratge i les habilitats de comunicació en tots els entorns de desenvolupament de programari.
|
| CM7 |
Coneixement, disseny i utilització de forma eficient dels tipus i les estructures de dades més adequats per resoldre un problema.
|
| CM8 |
Capacitat per analitzar, dissenyar, construir i mantenir aplicacions de forma robusta, segura i eficient, triant el paradigma i els llenguatges de programació més adequats.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B8 |
Capacitat de treballar en grup i en un entorn multilingüe i multidisciplinar., |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CM3 |
Participa i col·labora activament en les tasques de l'equip, porta a terme la seva aportació individual en el temps previst, té en compte l'aportació dels altres i retroalimenta de forma constructiva.
| | CM7 |
Coneix els conceptes bàsics de programació orientada a objectes.
Implementa estructures de dades lineals en memòria estàtica.
| | CM8 |
És capaç d’implementar una aplicació basada en el paradigma orientat a objectes usant el llenguatge Java.
Dissenya aplicacions orientades a objectes i representa usant el llenguatge UML.
Dissenya una interfície gràfica senzilla, i implementa usant les eines SWING proporcionades pel llenguatge Java.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B8 |
Participa i col·labora activament en les tasques de l'equip, porta a terme la seva aportació individual en el temps previst, té en compte l'aportació dels altres i retroalimenta de forma constructiva.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
1. Programació orientada a objectes (POO): Encapsulació de la informació. |
1.1 Classes, objectes, mètodes i variables d'instància. Constructors.
1.2 Modificadors de Classe (public, private, static, ...).
1.3 Composició de classes. Enumerats.
1.4 Introducció a les estructures de dades. |
2. Programació orientada a objectes (POO): Herència i Polimorfisme. |
2.1 Herència: superclasses i subclasses. Modificador protected.
2.2 Jerarquia de classes. La classe Object.
2.3 Polimorfisme.
2.4 Classes i mètodes abstractes
2.5 Classes i mètodes final
2.6 Creació i ús d'interfaces. |
3. Introducció al disseny d'aplicacions utilitzant POO. |
3.1 Packages.
3.2 Manegament d'excepcions.
3.3 Fluxos d'informació: arxius.
3.4 Disseny de la interfície gràfica de l'aplicació.
3.5 Introducció a UML. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
16 |
16 |
32 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
8 |
16 |
24 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
26 |
26 |
52 |
Pràctiques a través de TIC |
|
2 |
26 |
28 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
6 |
10 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació dels professors i de l'assignatura (continguts, metodologies, resultats d'aprenentatge, competències, material bibliogràfic i recomanacions generals). |
Sessió Magistral |
Classes teòriques del professor. Es presentaran els conceptes amb exemples.
Les classes del matí es faran en català i les classes de la tarda en anglès.
|
Resolució de problemes, exercicis |
Sessions de classe on els estudiants hauran de resoldre un problema, individualment o en grup.
També inclou sessions de classe on els estudiants hauran de portar la solució feta a uns problemes que s'els haurà plantejat a la sessió anterior. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Classes pràctiques als laboratoris, on els estudiants hauran de resoldre de forma individual uns exercicis a l'ordinador usant el llenguatge Java i l'entorn Eclipse.
|
Pràctiques a través de TIC |
Es demanarà la realització de diverses pràctiques (individuals i/o en equip) que es presentaran en horari de classe, però s'hauran de fer a casa.
Totes les pràctiques s'avaluaran i d'algunes d'elles es requerirà una documentació escrita que també es puntuarà.
L'última pràctica s'emmarca en un projecte de treball conjunt amb alumnes de quart del GEI. |
Atenció personalitzada |
Consultes realitzades al despatx del professor en l'horari pre-establert. |
Descripció |
Us podeu posar en contacte amb els professors a través del correu electrònic i/o en les hores de consulta que podeu consultar a la web de l'ETSE. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC |
|
Es demanaran diverses pràctiques a resoldre individualment o en equip.
Es punturà el disseny, implementació i també la documentació escrita requerida. Per a poder superar l'assignatura caldrà obtenir una nota mitjana de 5. |
40 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Es faran dues proves durant el curs, que no alliberen matèria. Per a poder superar l'assignatura caldrà obtenir una nota mitjana de 5. |
60 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En el cas de que l'alumne no superi l'avaluació en 1ª convocatòria disposa de mecanismes per a recuperar la/les parts pendents: - La recuperació de la part de proves escrites se fa mitjançant un examen escrit (60%)
- La recuperació de pràctiques se fa amb una pràctica global (40%).
Durant els exàmens no es podrà fer ús de cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades. El no compliment d'aquest punt suposa automàticament la no superació de l'examen. |
Bàsica |
Herbert Schildt, Java 7, última edició disponible,
Paul Deitel, Harvey Deitel, Java. Cómo programar., última edició disponible,
|
|
Complementària |
J.Cohoon, J. Davidson, Programación en Java 5.0, última edició disponible,
Rogers CadenHead, Programación Java 7, última edició disponible,
David Camacho, Jose M Valls, Jesus Garcia i altres, Programación, Algoritmos y ejercicios resueltos en JAVA, última edició disponible,
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
ESTRUCTURES DE DADES/17234115 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
METODOLOGIES DE LA PROGRAMACIÓ/17234116 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE PROGRAMACIÓ/17234001 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|