Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CM3 |
Capacitat per comprendre la importància de la negociació, els hàbits de treball efectius, el lideratge i les habilitats de comunicació en tots els entorns de desenvolupament de programari.
|
| CM7 |
Coneixement, disseny i utilització de forma eficient dels tipus i les estructures de dades més adequats per resoldre un problema.
|
| CM8 |
Capacitat per analitzar, dissenyar, construir i mantenir aplicacions de forma robusta, segura i eficient, triant el paradigma i els llenguatges de programació més adequats.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B8 |
Capacitat de treballar en grup i en un entorn multilingüe i multidisciplinar., |
| CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa |
| CT5 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CM3 |
Participa i col·labora activament en les tasques de l'equip, porta a terme la seva aportació individual en el temps previst, té en compte l'aportació dels altres i retroalimenta de forma constructiva.
| | CM7 |
Coneix els conceptes bàsics de programació orientada a objectes.
Implementa estructures de dades lineals en memòria estàtica.
| | CM8 |
És capaç d’implementar una aplicació basada en el paradigma orientat a objectes usant el llenguatge Java.
Dissenya aplicacions orientades a objectes i representa usant el llenguatge UML.
Dissenya una interfície gràfica senzilla, i implementa usant les eines SWING proporcionades pel llenguatge Java.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B8 |
Participa i col·labora activament en les tasques de l'equip, porta a terme la seva aportació individual en el temps previst, té en compte l'aportació dels altres i retroalimenta de forma constructiva.
| | CT4 |
Identifica el propi rol dins del grup i coneix els objectius i tasques del grup
Comunica i actua dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment
Es compromet amb les tasques i l’agenda del grup
Col·labora dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes
| | CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Elabora un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Programació orientada a objectes (POO): Encapsulació de la informació. |
1.1 Classes, objectes, mètodes i variables d'instància. Constructors.
1.2 Modificadors de Classe (public, private, static, ...).
1.3 Composició de classes. Enumerats.
1.4 Introducció a les estructures de dades. |
2. Programació orientada a objectes (POO): Herència i Polimorfisme. |
2.1 Herència: superclasses i subclasses. Modificador protected.
2.2 Jerarquia de classes. La classe Object.
2.3 Polimorfisme.
2.4 Classes i mètodes abstractes
2.5 Classes i mètodes final
2.6 Creació i ús d'interfaces. |
3. Introducció al disseny d'aplicacions utilitzant POO. |
3.1 Packages.
3.2 Manegament d'excepcions.
3.3 Fluxos d'informació: arxius.
3.4 Disseny de la interfície gràfica de l'aplicació.
3.5 Introducció a UML. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
16 |
16 |
32 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
8 |
16 |
24 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
26 |
26 |
52 |
Pràctiques a través de TIC |
|
2 |
26 |
28 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
6 |
10 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació dels professors i de l'assignatura (continguts, metodologies, resultats d'aprenentatge, competències, material bibliogràfic i recomanacions generals). |
Sessió Magistral |
Classes teòriques del professor. Es presentaran els conceptes amb exemples.
Les classes del matí es faran en català i les classes de la tarda en anglès.
|
Resolució de problemes, exercicis |
Sessions de classe on els estudiants hauran de resoldre un problema, individualment o en grup.
També inclou sessions de classe on els estudiants hauran de portar la solució feta a uns problemes que s'els haurà plantejat a la sessió anterior. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Classes pràctiques als laboratoris, on els estudiants hauran de resoldre de forma individual uns exercicis a l'ordinador usant el llenguatge Java.
|
Pràctiques a través de TIC |
Es demanarà la realització de diverses pràctiques (individuals i/o en equip) que el professor explicarà en horari de classe, però s'hauran de fer a casa.
En l’última pràctica, a mes del codi font en Java, es demanarà una documentació escrita.
|
Atenció personalitzada |
Consultes realitzades al despatx del professor en l'horari pre-establert o hores concertades. |
Descripció |
Us podeu posar en contacte amb les professores a través del correu electrònic i/o en les hores de consulta que podeu consultar a la web de l'ETSE. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC |
|
Es demanaran diverses pràctiques a resoldre individualment o en equip.
Es puntuarà el disseny, implementació i també la documentació escrita requerida. Per a poder superar l'assignatura caldrà haver entregat totes les pràctiques i obtenir una nota mitjana de 5. |
40% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Es faran dues o tres proves durant el curs, que no alliberen matèria. Per a poder superar l'assignatura caldrà obtenir una nota mitjana de 5 i un mínim de 4 en l'última prova escrita. |
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En el cas de que l'alumne no superi l'avaluació en 1ª convocatòria disposa de mecanismes per a recuperar la/les parts pendents: - La recuperació de la part de proves escrites se fa mitjançant un examen escrit (60%). Cal una nota mínima de 5 per aprovar.
- La recuperació de pràctiques se fa amb una pràctica global (40%). Cal una nota mínima de 5 per aprovar.
Durant els exàmens no es podrà fer ús de cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades. No es permet cap contacte amb altres persones durant un examen, ni la còpia de material disponible online. El no compliment d'aquests punts suposa automàticament la no superació de l'examen. |
Bàsica |
Blasco, F., Programación orientada a objetos en Java, última edició disponible,
Jimenez Marin A, Pérez Montes FM, Aprende a programar con Java: un enfoque práctico partiendo de cero, última, Paranimfo
|
|
Complementària |
David Camacho, Jose M Valls, Jesus Garcia i altres, Programación, Algoritmos y ejercicios resueltos en JAVA, última edició disponible,
Schildt H, Java: the complete reference, última, McGraw-Hill
Deitel PJ, Deitel HM, Java for programmers, última, Prentice Hall
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
ESTRUCTURES DE DADES/17234115 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE PROGRAMACIÓ I/17234001 | FONAMENTS DE PROGRAMACIÓ II/17234131 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|