Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Capacitat per concebre, desenvolupar i mantenir sistemes, serveis i aplicacions informàtiques emprant els mètodes de l’enginyeria del software com a instrument per a l’assegurament de la qualitat. |
| CM8 |
Capacitat per analitzar, dissenyar, construir i mantenir aplicacions de forma robusta, segura i eficient, triant el paradigma i els llenguatges de programació més adequats.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Dissenya una aplicació basada en components utilitzant un marc de treball de programari estàndard.
Aplica tècniques de qualitat del programari com els test unitaris, la integració de codi i el control d’errors.
| | CM8 |
Coneix els principals paradigmes de programació.
Aplica tècniques de refactoring i patrons de disseny en la creació de programari.
Aplica conceptes generals de metaprogramació I intercepció de programari.
Dissenya una aplicació basada en components utilitzant un marc de treball de programari estàndard.
Aplica tècniques de qualitat del programari com els test unitaris, la integració de codi i el control d’errors.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Introducció i conceptes generals |
Qualitat del Software
Paradigmes de programació
Arquitectura del Software |
Sistemes de tipus i polimorfisme |
Tipat estàtic i dinàmic
Polimorfisme de sobrecàrrega
Polimorfisme paramètric
Polimorfisme de herència |
Patrons de disseny i refactoring |
Patrons de creacío, estructurals i de comportament
Millora del codi i refactoring
Documentació del software i APIs
Mètriques d'avaluació de codi |
Arquitectura del Software |
Agile Programming
Validació del software i tests unitaris
Programació reflectiva
Components software i Marcs de treball
|
Casos d'us |
Middleware i Objectes distribuïts
Arquitectures orientades a serveis
Servidors d'aplicacions
Eines de depuració i profiling de codi |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
8 |
12 |
Sessió Magistral |
|
20 |
35 |
55 |
Pràctiques a laboratoris |
|
25 |
25 |
50 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
8 |
12 |
|
Proves de desenvolupament |
|
7 |
14 |
21 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Repás de conceptes d'orientació a objectes
Exemples de laboratori
|
Sessió Magistral |
Explicació de conceptes de teoria
Interacció amb preguntes i respostes amb els alumnes |
Pràctiques a laboratoris |
Introducció de tecnologies i eines
Treball en grup |
Atenció personalitzada |
Entrevistes individuals en horari de tutories.
Seguiment de resultats parcials. |
Descripció |
Entrevistes individuals en horari de tutories.
Seguiment de resultats parcials.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Examen de laboratori sense Internet (setmana 6): conceptes de polimorfisme i patrons en Java
|
30 |
Proves de desenvolupament |
|
Pràctica final: pràctica a resoldre en grup publicada la cinquena setmana. A lliurar incrementalment fins la setmana 16.
Examen teòric final |
70 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació de l'assignatura tindrà tres components fonamentals: 1) Examen de laboratori sense Internet (setmana 6): conceptes de polimorfisme i patrons en Java 2) Examen de teoria (setmana 15) 3) Pràctica final: pràctica a resoldre en grup publicada la cinquena setmana. A lliurar incrementalment fins la setmana 16. La segona convocatoria consistirà en un examen de laboratatori de dos hores (1), un examen de teoria de dos hores (2) i el lliurament de la pràctica final (3). |
Bàsica |
Bertrand Meyer , Construcción de Software Orientado a Objetos , Prentice Hall , 2003
Paul Deitel, Como programar en Java, Pearson Education, 2012
Gamma et al, Design Patterns, Addison-Wesley, 1994
Martin Fowler, Refactoring: Improving the Design of Existing Code, Addison-Wesley, 1999
C. Szyperski , Component Software, Beyond Object-Oriented Programming, Addison-Wesley, 2000
Kent Beck, Test Driven Development, Addison-Wesley , 2002
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
SISTEMES DISTRIBUÏTS/17234106 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE PROGRAMACIÓ/17234001 | METODOLOGIES DE LA PROGRAMACIÓ/17234116 | ESTRUCTURES DE DADES/17234115 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|