IDENTIFYING DATA 2014_15
Subject (*) ELECTRONIC COMMERCE SYSTEMS Code 17234121
Study programme
Degree of Computer engineering (2010)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
6 Compulsory Fourth 2Q
Language
Castellà
Department Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinator
VIEJO GALICIA, LUIS ALEXANDRE
E-mail alexandre.viejo@urv.cat
roger.jardi@urv.cat
Lecturers
VIEJO GALICIA, LUIS ALEXANDRE
JARDI CEDÓ, ROGER
Web http://moodle.urv.cat
General description and relevant information Aquesta assignatura té com a objectiu introduir a l’alumne en el comerç electrònic ensenyant les bases necessàries per poder realitzar amb èxit un treball pràctic d’implantació de venda electrònica relacionat amb l’entorn socioeconòmic. L’alumne coneixerà cóm es gestiona la informació als comerços electrònics. Aprendrà cóm funcionen els mecanismes de transacció electrònica actualment en ús. Finalment, se li explicaran diverses tècniques enfocades a la protecció del copyright electrònic.

Competences
Type A Code Competences Specific
 A4 Capacitat per concebre, desenvolupar i mantenir sistemes, serveis i aplicacions informàtiques emprant els mètodes de l’enginyeria del software com a instrument per a l’assegurament de la qualitat.
 A6 Capacitat per dissenyar, desenvolupar, avaluar i assegurar l’accessibilitat, ergonomia, usabilitat i seguretat dels sistemes, serveis i aplicacions informàtiques, així com de la informació que gestionen.
 IS1 Capacitat per desenvolupar, mantenir i avaluar serveis i sistemes de programari que satisfacin tots els requisits de l'usuari i es comportin de forma fiable i eficient, siguin assequibles de desenvolupar i mantenir, i compleixin normes de qualitat, aplicant les teories, principis, mètodes i pràctiques de l'enginyeria de programari.
 IS5 Capacitat d'identificar, avaluar i gestionar els riscos potencials associats que puguin presentar-se.
 IS6 Capacitat per dissenyar solucions apropiades en un o més dominis d'aplicació utilitzant mètodes de l'enginyeria de programari que integrin aspectes ètics, socials, legals i econòmics.
Type B Code Competences Transversal
Type C Code Competences Nuclear
 C4 Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A4 Dissenya i implementa una botiga electrònica.
 A6 Coneix els mètodes per proporcionar confiança i seguretat en l'àmbit del comerç electrònic.
Coneix els fonaments de la gestió del coneixement en el comerç electrònic.
Entén la importància de la protecció del copyright i coneix els diferents mètodes utilitzats en aquest camp.
Dissenya i implementa una botiga electrònica.
 IS1 Coneix les característiques i el funcionament dels sistemes de pagament electrònic
Entén la importància de la protecció del copyright i coneix els diferents mètodes utilitzats en aquest camp.
Dissenya i implementa una botiga electrònica.
 IS5 Entén els problemes de seguretat del comerç electrònic.
Entén la importància de la protecció del copyright i coneix els diferents mètodes utilitzats en aquest camp.
 IS6 Coneix els principals aspectes legals referents al comerç electrònic.
Type B Code Learning outcomes
Type C Code Learning outcomes
 C4 Produce grammatically correct oral texts.
Produce well structured, clear and effective oral texts.
Produce oral texts that are appropriate to the communicative situation.
Produce grammatically correct written texts
Produce well-structured, clear and rich written texts
Produce written texts that are appropriate to the communicative situation

Contents
Topic Sub-topic
1. Introduction to E-Commerce Concept and types of e-commerce
Legal Aspects
Exploiting data
Introduction to marketing
Security in electronic commerce
2. Information management Operational database
Strategic Database (Data warehouse)
Introduction to Data Mining
3. Electronic payment systems Payment systems supported by banks
Payment systems supported by alternative entities
Pay by phone
Other payment methods

4. Protection of intellectual property Copyright and Copyleft
Digital Rights Management (DRM)
Steganography: watermarking and fingerprinting

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
1 1 2
Lecture
A6
IS1
IS5
IS6
12 12 24
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms
A4
A6
IS1
IS6
C4
20 70 90
Seminars
C4
10 10 20
Personal tuition
0 0 0
 
Objective short-answer tests
A6
IS1
IS5
IS6
2 12 14
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Es farà una presentació dels objectius i de les aplicacions de l'assignatura.
Lecture Explicació dels continguts teòrics de l'assignatura.
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms Per grups de 2 o 3, els alumnes implementen una botiga electrónica per vendre per Internet continguts en format digital. Per fer-ho hauran de combinar tots els coneixements adquirits a l'assignatura (disseny sistema d'informació, implementació mètode pagament, protecció del copyright dels continguts, etc.).
Seminars Per grups de 2 o 3, els alumnes preparen fora de classe una presentació d'un tema relacionat amb un dels capítols. Posterioment, fan la presentació a classe.
Personal tuition Consultes de forma presencial al despatx 147 o mitjançant correu electrònic.

Personalized attention
Description
Consultes de forma presencial al despatx 147 o mitjançant correu electrònic.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms
A4
A6
IS1
IS6
C4
Design and implementation of an electronic commerce. 40%
Seminars
C4
Oral presentation related to the contents of the subject. 10%
Objective short-answer tests
A6
IS1
IS5
IS6
Two written exams related to the contents of the subject. 50%
Others  
 
Other comments and second exam session

The 2nd call evaluation involves a written exam (50% of the final grade), design and implementation of an electronic commerce (40% of the final grade) and an oral presentation related to the contents of the subject (10% of the final grade).


Sources of information

Basic O. Alavedra, J. Domingo, J. Herrera, M.A. Rius, F. Sebé i M. Soriano , “Tecnologia per al comerç electrònic”, EdiUOC, 2003
, http://crises-deim.urv.cat , ,

Complementary J. Domingo Ferrer i J. Herrera Joancomartí , Criptografia per als serveis telemàtics i el comerç electrònic, EdiUOC, 1999

Recommendations


Subjects that it is recommended to have taken before
DATABASES/17234103
PROGRAMMING/17234114
OPEN SYSTEMS/17234123
NETWORK SAFETY/17234120
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.