Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A7 |
Capacitat per definir, avaluar i seleccionar plataformes hardware i software per al desenvolupament i l’execució de sistemes, serveis i aplicacions informàtiques. |
| CP3 |
Capacitat per avaluar la complexitat computacional d'un problema, conèixer estratègies algorísmiques que puguin conduir-ne a la resolució i recomanar, desenvolupar i implementar la que garanteixi el millor rendiment d'acord amb els requisits establerts.
|
| CP5 |
Capacitat per adquirir, obtenir, formalitzar i representar el coneixement humà en una forma computable per resoldre problemes mitjançant un sistema informàtic en qualsevol àmbit d'aplicació, particularment els relacionats amb aspectes de computació, percepció i actuació en ambients o entorns intel ligents.
|
| CP7 |
Capacitat per conèixer i desenvolupar tècniques d'aprenentatge computacional i dissenyar i implementar aplicacions i sistemes que les utilitzin, incloent-hi les dedicades a extracció automàtica d'informació i coneixement a partir de grans volums de dades.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A7 |
Dissenya aplicacions orientades a inspecció i control de qualitat
| | CP3 |
Coneix i sap utilitzar les tècniques de preprocessament, segmentació i classificació d'imatges
Dissenya aplicacions orientades a inspecció i control de qualitat
| | CP5 |
Coneix les etapes que integren un sistema de visió per computador
Coneix el procés de formació de la imatge
| | CP7 |
Sap aplicar els mètodes bàsics de la Visió per computador per a la resolució de problemes específics
Dissenya aplicacions orientades a inspecció i control de qualitat
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
Tema 1.- Introducció. |
Concepte i objectius de la Visió per Computador. Adquisició d'imatges. Nivells de processat. |
Tema 2.- Formació de la imatge. |
Fonaments geomètrics: representació matemàtica d'una imatge, transformacions geomètriques bàsiques, transformació perspectiva, transformació ortogràfica. Tècniques d'il.luminació. Color. Càmeres d'estat sòlid: model de la càmera, lents, enfocament i percepció, visió estereoscòpica. |
Tema 3.- Tècniques de preprocessament. |
Relacions bàsiques entre pixels. Domini espacial. Domini freqüèncial. Tècniques de filtratge: rehistogramació, equalització, suavitzat, detecció de contorns. |
Tema 4.- Tècniques de representació. |
Segmentació: detecció de fronteres, thresholding, region growing, divisió i fusió. Extracció de característiques. |
Tema 5.- Tècniques de descripció i reconeixement. |
Descripció: descriptors de frontera, descriptors de regió. Reconeixement. Interpretació. |
Tema 6.- Aplicacions del tractament d'imatges. |
Aplicacions industrials: inspecció, control de qualitat. Aplicacions mèdiques. Aplicacions en ofimàtica. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
15 |
30 |
45 |
Treballs |
|
0 |
13 |
13 |
Sessió Magistral |
|
9 |
33 |
42 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
29 |
44 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripció global de l'assignatura, els seus continguts, avaluació, etc. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Realització d'exercicis pràctics relacionats amb els conceptes teòrics explicats a les sessions magistrals usant software habitual en visió per computador. |
Treballs |
Realització treballs relacionats amb els conceptes teòrics explicats a les sessions magistrals: els treballs podran tenir un caire teòric o bé pràctic. |
Sessió Magistral |
Explicació per part del professor/a dels conceptes, tècniques, metodologies, etc., de visió per computador relacionats amb els continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes sota la supervisió del professor/a. |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada per part dels professors de l'assignatura. Inclou atenció dedicada a l'avaluació personalitzada d'alguns treballs i exercicis pràctics. |
Descripció |
Atenció personalitzada per part dels professors de l'assignatura. Inclou atenció dedicada a l'avaluació personalitzada d'alguns treballs i exercicis pràctics. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Realització d'exercicis pràctics relacionats amb els conceptes teòrics explicats a les sessions magistrals usant software habitual en visió per computador. |
50% |
Treballs |
|
Realització treballs relacionats amb els conceptes teòrics explicats a les sessions magistrals: els treballs podran tenir un caire teòric o bé pràctic. |
25% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Resolució de problemes sota la supervisió del professor/a. |
15% |
Proves objectives de tipus test |
|
Resoldre qüestionaris objectius relacionats amb els continguts teòrics de l'assignatura. |
10% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la segona convocatòria s'hauran de tornar a realitzar les proves parcials d'avaluació continua que l'alumne no hagi aconseguit una nota minima. La nota mitjana ponderada de totes les proves parcials ha de ser com a mínim de 5. |
Bàsica |
Escalera, A. de la, Visión por Computador, Prentice Hall, 2001
Ajenjo, A.D, Tratamiento Digital de Imágenes, Anaya Multimedia, 1994
Forsyth, D.A.; Ponce, J., Computer vision a modern approach, Prentice Hall, 2011
Pajares Martinsanz, Gonzalo, Visión por computador: imágenes digitales y aplicaciones , Ra-Ma, 2007
|
|
Complementària |
Vitrià, J., Visió per Computador, Servei Publicacions U.A.B., 1995
Fu, K.S.; Gonzalez, R.C.; Lee, C.S.G, Robótica: Control, Detección, Visión e Inteligencia, McGraw Hill, 1990
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|