Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CM6 |
Coneixement i aplicació dels procediments algorísmics bàsics de les tecnologies informàtiques per dissenyar solucions a problemes, analitzant la idoneïtat i complexitat dels algorismes proposats.
|
| CM7 |
Coneixement, disseny i utilització de forma eficient dels tipus i les estructures de dades més adequats per resoldre un problema.
|
| CM8 |
Capacitat per analitzar, dissenyar, construir i mantenir aplicacions de forma robusta, segura i eficient, triant el paradigma i els llenguatges de programació més adequats.
|
| CP3 |
Capacitat per avaluar la complexitat computacional d'un problema, conèixer estratègies algorísmiques que puguin conduir-ne a la resolució i recomanar, desenvolupar i implementar la que garanteixi el millor rendiment d'acord amb els requisits establerts.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CM6 |
Utilització pràctica d’aquests conceptes en el disseny i la construcció de programes.
Coneix els conceptes bàsics del càlcul de complexitat algorísmica
Entén el concepte i el disseny recursiu d'algoritmes.
Utilització pràctica de paradigmes de disseny algorítmic al desenvolupament d'aplicacions informàtiques.
| | CM7 |
És capaç de solucionar problemes mitjançant la creació i manipulació d'estructures de dades
| | CM8 |
Utilització pràctica d’aquests conceptes en el disseny i la construcció de programes.
| | CP3 |
Comprèn els conceptes bàsics de calculabilitat i complexitat.
Utilització pràctica de paradigmes de disseny algorítmic al desenvolupament d'aplicacions informàtiques.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Anàlisi del cost algorísmic |
Eficiència
Temps d'execució
Notació asimptòtica |
Algorismes recursius
|
Recursivitat
Disseny recursiu
Cost d'algorismes recursius
Transformació a iteratiu |
Cerca i ordenació |
Cerca
Cerca dicotòmica
Ordenació (selecció, bombolla, inserció)
Mergesort |
Disseny descendent |
Disseny descendent i procediments
Tipus de dades i procediments
Implementació d'un conjunt |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
25 |
20 |
45 |
Pràctiques a laboratoris |
|
30 |
60 |
90 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
8 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presentarà als estudiants el funcionament de l'assignatura. Es recomanarà als estudiants que dediquin una hora a revisar quins són els conceptes de Fonaments de Programació I que els van resultar més complexes. |
Sessió Magistral |
Es combinarà l'ús de les transparències (publicades al campus Virtual) amb exemples pràctics utilitzant la pissarra. |
Pràctiques a laboratoris |
Es duran a terme diferents pràctiques de laboratori, algunes d'elles puntuaran en l'avaluació de l'assignatura. Es faran en grup. |
Atenció personalitzada |
El professorat atendrà els dubtes sobre l'assignatura en hores de consulta. |
Descripció |
L'atenció a l’estudiant es podrà realitzar per correu electrònic, o bé mitjançant reunions en línia, mitjançant les eines virtuals adients. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Es demanaran diverses pràctiques a resoldre en equip, típicament tres pràctiques en grups de tres alumnes. |
40% |
Proves de desenvolupament |
|
Hi ha dos exàmens parcials, un dels temes 1, 2 i 3 i un segon del tema 4. Aquests exàmens contindran preguntes breus de caire teòric i desenvolupament pràctic (escriure codi). |
30% + 30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per aprovar l'assignatura cal superar els dos exàmens parcials i que la nota mitjana de les pràctiques sigui 5. Si no s'aprova la teoria, l'estudiant es podrà presentar en segona convocatòria a recuperar aquella/es part/s que hagi suspès. Pel que fa les pràctiques, si no s'han aprovat en primera convocatòria es podran lliurar en segona convocatòria (les que no hagin arribat a la nota de 5). En aquest cas, una pràctica presentada a segona convocatòria tindrà una puntuació màxima de 7. |
Bàsica |
Jesús Bisbal Riera, Manual de algorítmica: Recursividad, complejidad y diseño de algoritmos, Última, Edicions UOC
Félix García Carballeira i altres, Problemas resueltos de programación en lenguaje C, Última, Thomson
|
|
Complementària |
José R. García-Bermejo Giner, Programación estructurada en C, Última, Pearson (Prentice Hall)
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE PROGRAMACIÓ I/17234001 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|