Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A7 |
Capacitat per definir, avaluar i seleccionar plataformes hardware i software per al desenvolupament i l’execució de sistemes, serveis i aplicacions informàtiques. |
| CM8 |
Capacitat per analitzar, dissenyar, construir i mantenir aplicacions de forma robusta, segura i eficient, triant el paradigma i els llenguatges de programació més adequats.
|
| IS3 |
Capacitat de donar solució a problemes d'integració en funció de les estratègies, estàndards i tecnologies disponibles.
|
| CP5 |
Capacitat per adquirir, obtenir, formalitzar i representar el coneixement humà en una forma computable per resoldre problemes mitjançant un sistema informàtic en qualsevol àmbit d'aplicació, particularment els relacionats amb aspectes de computació, percepció i actuació en ambients o entorns intel ligents.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A7 |
Defineix la interacció entre els diferents sistemes a integrar
Integra sistemes de maquinari i programari per desenvolupar el projecte robòtic
Coneix les tecnologies existents, i les adapta a les necessitats de l’aplicació
Analitza i desenvolupa programari de temps real en sistemes robòtics
| | CM8 |
Coneix els llenguatges de programació de robots industrials, i les tendències futures
Dissenya e implementa tasques robotitzades en llenguatge de robot
| | IS3 |
Coneix els estàndards de programació a la Industria
Analitza les restriccions dels sistema amb els condicionants d’un entorn industrial
Coneix els conceptes bàsics i els sistemes sensorials relacionats amb la robòtica industrial
Coneix l’aplicació de sensors, motors i control de sistemes, als robots industrials i a les seves aplicacions
| | CP5 |
Compren les tècniques de Servo visual 2D i 3D
Compren les tècniques de planificació de moviments fins i moviments lliures de col·lisió amb un o més robots
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Robots y Manipuladors |
Concepte i evolució
- Tipus de robots
- Estructura de los robots
- Camps d'aplicació |
Característiques mecàniques bàsiques i accionaments |
Precisió, repetibilitat i velocitat
- Graus de llibertat i accessibilitat
- Tipus de accionaments
- Elements terminals i aplicacions |
Sensors |
- Definició i tipus de sensors
- Sensors interns.
- Sensors externs.
- Integració multi sensorial |
Sistemes de control |
- Conceptes bàsics de un sistema de control
- Anàlisis del control d'un braç industrial
- Arquitectures de la Unitat de Control |
Llenguatge de Programació de Robots |
- Mètodes de programació de robots
- Característiques dels llenguatges actuals
- Tendències futures |
Cinemàtica dels Manipuladors |
- Conceptes bàsics de cinemàtica.Definició de frames. Transformació entre frames.Matrius de transformació del moviment
- Aplicació Cinemàtica als Manipuladors. Problemes Cinemàtic Directe e Invers.Singularitats |
Programació Assistida Sensorialment |
- Servovisual (Visió)
- Planificació Fina de Moviments (Força) |
Estandars Industrials: Casos pràctics |
-Instal·lar un robot en un entorn industrial: consideracions
-Casos pràctics:Industria de l'automòbil |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
15 |
45 |
60 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
22 |
46 |
68 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
4 |
8 |
Proves de desenvolupament |
|
2 |
8 |
10 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentacions de material multimèdia referent al curs i a la materia |
Sessió Magistral |
Ponències amb material visual e interactiu. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Utilització de diferents entorns de programari i maquinari per desenvolupar pràctiques al laboratori amb robots industrials. |
Atenció personalitzada |
Hores de consultes personalitzada al despatx. |
Descripció |
Atenció a l'alumne en els horaris de consultes predefinits dels professors. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Pràctiques al laboratori fetes en grups. Notes individuals |
50 |
Proves de desenvolupament |
|
Prova de desenvolupament Teòric |
20 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Proves de test dels temes tractats a clase de teoria. |
30 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Segona convocatòria: Examen teòric i/o recuperació de practiques |
Bàsica |
John J. Craig, Robótica, Prentice Hall,
Domingo García i Elvira Guardia, Elementos de mecánica aplicada a la robótica”, Ed. UPC- Colecció AULA Teòrica,
Fu, González & LeeEd. , Robótica, control, detección, visión e Inteligencia”, McGraw-Hill,
|
Tota la informació que estarà penjada al Moodle corresponent de la assignatura. |
Complementària |
|
Tota la informació que estarà penjada al Moodle corresponent de la assignatura. |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ÀLGEBRA LINEAL/17234007 | VISIÓ PER COMPUTADOR/17234130 | TÈCNIQUES AVANÇADES DE PROGRAMACIÓ/17234117 |
|
|
Altres comentaris |
La assignatura es molt descriptiva. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|