Type A
|
Code |
Competences Specific | | A4 |
Capacitat per concebre, desenvolupar i mantenir sistemes, serveis i aplicacions informàtiques emprant els mètodes de l’enginyeria del software com a instrument per a l’assegurament de la qualitat. |
| A6 |
Capacitat per dissenyar, desenvolupar, avaluar i assegurar l’accessibilitat, ergonomia, usabilitat i seguretat dels sistemes, serveis i aplicacions informàtiques, així com de la informació que gestionen. |
| IS1 |
Capacitat per desenvolupar, mantenir i avaluar serveis i sistemes de programari que satisfacin tots els requisits de l'usuari i es comportin de forma fiable i eficient, siguin assequibles de desenvolupar i mantenir, i compleixin normes de qualitat, aplicant les teories, principis, mètodes i pràctiques de l'enginyeria de programari.
|
| IS5 |
Capacitat d'identificar, avaluar i gestionar els riscos potencials associats que puguin presentar-se.
|
| IS6 |
Capacitat per dissenyar solucions apropiades en un o més dominis d'aplicació utilitzant mètodes de l'enginyeria de programari que integrin aspectes ètics, socials, legals i econòmics.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A4 |
Dissenya i implementa una botiga electrònica.
| | A6 |
Coneix els mètodes per proporcionar confiança i seguretat en l'àmbit del comerç electrònic.
Coneix els fonaments de la gestió del coneixement en el comerç electrònic.
Entén la importància de la protecció del copyright i coneix els diferents mètodes utilitzats en aquest camp.
Dissenya i implementa una botiga electrònica.
| | IS1 |
Coneix les característiques i el funcionament dels sistemes de pagament electrònic
Entén la importància de la protecció del copyright i coneix els diferents mètodes utilitzats en aquest camp.
Dissenya i implementa una botiga electrònica.
| | IS5 |
Entén els problemes de seguretat del comerç electrònic.
Entén la importància de la protecció del copyright i coneix els diferents mètodes utilitzats en aquest camp.
| | IS6 |
Coneix els principals aspectes legals referents al comerç electrònic.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C4 |
Produce grammatically correct oral texts.
Produce well structured, clear and effective oral texts.
Produce oral texts that are appropriate to the communicative situation.
Produce grammatically correct written texts
Produce well-structured, clear and rich written texts
Produce written texts that are appropriate to the communicative situation
|
Topic |
Sub-topic |
1. Introduction to E-Commerce |
Concept and types of e-commerce
Legal Aspects
Exploiting data
Introduction to Marketing
Security in Electronic Commerce
|
2. Information management |
Operational database
Strategic Database (Data warehouse)
Introduction to Data Mining
|
3. Electronic payment systems |
Payment systems supported by banks
Payment systems supported by alternative entities
Pay by phone
Other payment methods
|
4. Protection of intellectual property |
Copyright and Copyleft
Digital Rights Management (DRM)
Steganography: watermarking and fingerprinting
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
1 |
2 |
Lecture |
|
12 |
12 |
24 |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
|
20 |
70 |
90 |
Seminars |
|
10 |
10 |
20 |
Personal tuition |
|
0 |
0 |
0 |
|
Objective short-answer tests |
|
2 |
12 |
14 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Es farà una presentació dels objectius i de les aplicacions de l'assignatura.
|
Lecture |
Explicació dels continguts teòrics de l'assignatura. |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
Per grups de 2 o 3, els alumnes implementen una botiga electrónica per vendre per Internet continguts en format digital. Per fer-ho hauran de combinar tots els coneixements adquirits a l'assignatura (disseny sistema d'informació, implementació mètode pagament, protecció del copyright dels continguts, etc.).
|
Seminars |
Per grups de 2 o 3, els alumnes preparen fora de classe una presentació d'un tema relacionat amb un dels capítols. Posterioment, fan la presentació a classe. |
Personal tuition |
Consultes de forma presencial al despatx 147 o mitjançant correu electrònic. |
Description |
Consultes de forma presencial al despatx 147 o mitjançant correu electrònic. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
|
Design and implementation of an electronic commerce. |
40% |
Seminars |
|
Oral presentation related to the contents of the subject. |
10% |
Objective short-answer tests |
|
Two written exams related to the contents of the subject |
50% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
The 2nd call evaluation involves a written exam (50% of the final grade), design and implementation of an electronic commerce (40% of the final grade) and an oral presentation related to the contents of the subject (10% of the final grade). |
Basic |
O. Alavedra, J. Domingo, J. Herrera, M.A. Rius, F. Sebé i M. Soriano , “Tecnologia per al comerç electrònic”, EdiUOC, 2003
, http://crises-deim.urv.cat , ,
|
|
Complementary |
J. Domingo Ferrer i J. Herrera Joancomartí , Criptografia per als serveis telemàtics i el comerç electrònic, EdiUOC, 1999
|
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
DATABASES/17234103 | PROGRAMMING/17234114 | NETWORK SAFETY/17234120 | OPEN SYSTEMS/17234208 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|