DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) MODELITZACIÓ I VISUALITZACIÓ Codi 17234213
Ensenyament
Grau d'Enginyeria Informàtica (2010)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
FERRÉ BERGADÀ, MARIA
Adreça electrònica jordi.duch@urv.cat
maria.ferre@urv.cat
Professors/es
DUCH GAVALDÀ, JORDI
FERRÉ BERGADÀ, MARIA
Web http://moodle.urv.cat/
Descripció general i informació rellevant Proporcionar a l’alumne el coneixement de les eines i els algorismes per a generar gràfics mitjançant un computador i poder interaccionar amb ells. L'assignatura té un enfoc pràctic.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A6 Capacitat per dissenyar, desenvolupar, avaluar i assegurar l’accessibilitat, ergonomia, usabilitat i seguretat dels sistemes, serveis i aplicacions informàtiques, així com de la informació que gestionen.
 CP6 Capacitat per desenvolupar i avaluar sistemes interactius i de presentació d'informació complexa i l'aplicació aper resoldre problemes de disseny d'interacció persona-ordinador.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A6 Dissenya aplicacions que integrin la representació d'informació gràfica amb la interacció de l'usuari
 CP6 Coneix els elements que integren un sistema gràfic
Coneix i utilitza els diferents esquemes de modelització i representació de la informació en 2 i 3 dimensions
Sap utilitzar una llibreria gràfica per a la generació d'imatges per computador realistes
Dissenya aplicacions que integrin la representació d'informació gràfica amb la interacció de l'usuari
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C4 Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa

Continguts
Tema Subtema
Introducció als Sistemes Gràfics Interactius El món de la informàtica gràfica i la visualització de dades
Representació d'informació 2D
Representació d'informació 3D
Visualització d'informació Arquitectura del procés de visualització
Sistemes de modelatge
Càlcul de visibilitat
Realisme i animació Il.luminació. Transparències. Textures
Introducció a l'animació
Creació de mons virtuals Estructura de les aplicacions gràfiques
Gestió de recursos gràfics

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A6
CP6
12 12 24
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
A6
CP6
19 47 66
Pràctiques a través de TIC
A6
CP6
6 30 36
Presentacions / exposicions
C4
2 8 10
Atenció personalitzada
3 0 3
 
Proves objectives de preguntes curtes
A6
CP6
2 8 10
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Es dona una visió global de l'assignatura i es presenta l'entorn de treball en l'assignatura
Sessió Magistral Es presenten els conceptes de cada un dels temes. S'acompanya de material de suport, presentacions i bibliografia específica.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Es treballen els temes tractats i es proposen diferents exercicis que formaran part de l'avaluació contínua.
Pràctiques a través de TIC L'alumne haurà de resoldre una pràctica global de l'assignatura.
Presentacions / exposicions Aquesta pràctica global serà presentada al grup classe.
Atenció personalitzada L'alumne disposa d'hores d'atenció per part dels professors per a resoldre els dubtes que puguin anar sorgint.

Atenció personalitzada
Descripció
Al llarg del curs es fa el seguiment del treball de l'alumne i aquest pot accedir a les hores de consulta amb els professors que necessiti.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
A6
CP6
Exercicis que es van desenvolupant al llarg del curs a les sessions de laboratori 35%
Pràctiques a través de TIC
A6
CP6
Desenvolupament de pràctica global de l'assignatura 25%
Presentacions / exposicions
C4
Presentació de la pràctica global del curs 10%
Proves objectives de preguntes curtes
A6
CP6
Prova escrita sobre els conceptes treballats al llarg de l'assignatura 30%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La segona convocatòria suposa acabar i superar les parts pendents en la primera.


Fonts d'informació

Bàsica Donald Hearn, M. Pauline Baker, Gráficos por computadora con OpenGL, 3ª, Madrid, (etc.) : Pearson Educación, cop. 2006
F. S. Hill, Computer graphics : using OpenGL, 2ª, Upper Saddle River : Prentice Hall, cop. 2001
Edward Angel, Interactive computer graphics : a top-down approach with OpenGL, 5ª, London [etc.] : Addison-Wesley, cop. 2009

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
PROGRAMACIÓ/17234114
ESTRUCTURES DE DADES/17234115
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent