DADES IDENTIFICATIVES 2023_24
Assignatura (*) MODELITZACIÓ I VISUALITZACIÓ Codi 17234213
Ensenyament
Grau en Enginyeria Informàtica (2010)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa Quart 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
SANTACRUZ MUÑOZ, JOSÉ LUIS
Adreça electrònica joseluis.santacruz@urv.cat
Professors/es
SANTACRUZ MUÑOZ, JOSÉ LUIS
Web http://moodle.urv.cat/
Descripció general i informació rellevant <div><p>DESCRIPCIÓ GENERAL DE L'ASSIGNATURA: Proporcionar a l’alumne el coneixement de les eines i els algorismes per a generar gràfics i poder interaccionar amb ells. L'assignatura té un enfoc pràctic.&nbsp;</p></div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 CP6 Capacitat per desenvolupar i avaluar sistemes interactius i de presentació d'informació complexa i l'aplicació aper resoldre problemes de disseny d'interacció persona-ordinador.
 CP7 Capacitat per conèixer i desenvolupar tècniques d'aprenentatge computacional i dissenyar i implementar aplicacions i sistemes que les utilitzin, incloent-hi les dedicades a extracció automàtica d'informació i coneixement a partir de grans volums de dades.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 CP6 Coneix els elements que integren un sistema gràfic
Coneix i utilitza els diferents esquemes de modelització i representació de la informació en 2 i 3 dimensions
Sap utilitzar una llibreria gràfica per a la generació d'imatges per computador realistes
Dissenya aplicacions que integrin la representació d'informació gràfica amb la interacció de l'usuari
 CP7 Coneix i utilitza els diferents esquemes de modelització i representació de la informació en 2 i 3 dimensions.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Visualització de dades Conceptes i principis bàsics de la visualització
Introducció a la generació de figures basades en dades
Eines per desenvolupar i parametritzar figures
Introducció als sistemes gràfics interactius El món de la informàtica gràfica i la visualització de dades
Representació d'informació 2D
Representació d'informació 3D i Procés de Visualització.
Programació de gràfics per computador Creació d'escenes amb OpenGL.
Sistemes de modelatge.
Càlcul de visibilitat.
Il.luminació. Transparències. Textures
Introducció a l'animació
Sistemes gràfics avançats Estructura de les aplicacions gràfiques
Gestió de recursos gràfics
Creació de mons virtuals
Desenvolupament de projectes de Realitat Virtual (VR) i Realitat Augmentada (AR)

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
CP6
CP7
12 12 24
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
CP6
CP7
19 47 66
Pràctiques a través de TIC
CP6
6 30 36
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves objectives de preguntes curtes
CP6
CP7
2 19 21
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Es dona una visió global de l'assignatura i es presenta l'entorn de treball en l'assignatura
Sessió Magistral Es presenten els conceptes de cada un dels temes. S'acompanya de material de suport, presentacions i bibliografia específica.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Es treballen els temes tractats i es proposen diferents exercicis que formaran part de l'avaluació contínua.
Pràctiques a través de TIC L'alumne haurà de resoldre una pràctica global de l'assignatura.
Atenció personalitzada L'alumne disposa d'hores d'atenció per part dels professors per a resoldre els dubtes que puguin anar sorgint.

Atenció personalitzada
Descripció

Es podeu posar en contacte amb els professors a través del correu electrònic per a solicitar una reunió presencial o per Teams.


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
CP6
CP7
Exercicis que es van desenvolupant al llarg del curs a les sessions de laboratori 50%
Pràctiques a través de TIC
CP6
Desenvolupament de pràctica global de l'assignatura . Presentació dels resultats obtinguts. 30%
Proves objectives de preguntes curtes
CP6
CP7
Prova escrita sobre els conceptes treballats al llarg de l'assignatura. 20%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Per aprovar cal entregar totes les activitats que es proposin a classe, tenir una nota mínima de 4 en cadascuna de les 3 parts, i tenir una nota final superior a 5.

Una activitat que no cumpleixi amb els requisits de l'enunciat, no funcioni correctament o estigui incompleta comptarà com un 0.

La segona convocatòria suposa acabar i superar les parts pendents en la primera.

Durant els exàmens no es podrà fer ús de cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades. El no compliment d'aquest punt suposa automàticament la no superació de l'examen.


Fonts d'informació

Bàsica Donald Hearn, M. Pauline Baker, Gráficos por computadora con OpenGL, última edició disponible, Madrid, (etc.) : Pearson Educación, cop. 2006
Edward Angel, Interactive computer graphics : a top-down approach with Shader-Based OpenGL, última edició disponible, London [etc.] : Addison-Wesley, cop. 2009

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
PROGRAMACIÓ/17234114
ESTRUCTURES DE DADES/17234115
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent