Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | RT6 |
Capacitat de concebre, desplegar, organitzar i gestionar xarxes, sistemes, serveis i infraestructures de telecomunicació en contextos residencials (llar, ciutat i comunitats digitals), empresarials o institucionals responsabilitzant-se de la posada en marxa i millora contínua, així com conèixer-ne l'impacte econòmic i social.
|
| RT7 |
Coneixement i utilització dels fonaments de la programació en xarxes, sistemes i serveis de telecomunicació.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera clara i eficaç en llengua estrangera.
|
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| RT6 |
Comprèn l'arquitectura dels telèfons intel·ligents i altres dispositius mòbils
Coneix els fonaments de les plataformes mòbils.
Comprèn com les plataformes mòbils gestionen les aplicacions.
| | RT7 |
Implementa programari per accedir als diferents components dels dispositius mòbils i utilitzar-los
Coneix els components bàsics utilitzats per a desenvolupar aplicacions per a dispositius mòbils.
Implementa aplicacions bàsiques per a dispositius mòbils.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera clara i eficaç
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Llenguatge Kotlin |
|
Interfície gràfica |
|
Arquitectura d'apps Android |
|
Persistència de dades |
|
Accés a internet |
|
Aspectes finals i complementaris |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
28 |
58 |
86 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
28 |
58 |
86 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
2 |
3 |
Proves pràctiques |
|
0.5 |
1.5 |
2 |
Proves orals |
|
0.5 |
0.5 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Classes de teoria per presentar els diferents elements i conceptes que formen l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Pràctiques en laboratori, de programació de dispositius Android. |
Atenció personalitzada |
Consultes als professors per resoldre problemes i dificultats d'aprenentatge. |
Descripció |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Els professors atendran l'alumne/a per resoldre els problemes i dificultats d'aprenentatge de les matèries i competències de l'assignatura. L’atenció a l’estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions online, en horaris concertats prèviament per correu electrònic, o mitjançant altres eines virtuals. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 qüestionaris Moodle sobre conceptes de teoria (10%+20%) |
30% |
Proves pràctiques |
|
3 pràctiques (15%+15%+20%) |
50% |
Proves orals |
|
Assistència i participació a classe/laboratori |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Cal realitzar dues proves tipus test sobre conceptes de teoria. La 2a prova inclou el temari complet de tota l'assignatura. No es poden consultar apunts, llibres, ni cap dispositiu electrònic. Als laboratoris cal completar 3 exercicis pràctics de programació Android en Kotlin. Cal obtenir una nota mínima de 5 sobre 10 a la part (final) de teoria i a cadascun dels 3 exercicis pràctics. En 2a convocatòria les activitats avaluatives són les equivalents de 1a convocatòria: un test de tota la teoria i un únic exercici pràctic. Els exàmens es realitzaran de forma presencial. Es realitzaran entrevistes de les pràctiques. Les pràctiques es realitzen en equip, però la nota és individual per a cada membre de l'equip. |
Bàsica |
Google, Android Developers, Online, https://developer.android.com/
Antonio Javier Gallego Sánchez, Miguel Ángel Lozano Ortega, Curso de Programación. Android con Kotlin, Anaya Multimedia, 2021
José Dimas Luján Castillo, Android Studio. Aprende a desarrollar aplicaciones, RC Libros, 2017
|
|
Complementària |
Udacity, Udacity Android, Online, Udacity
Jesús Tomás Gironés, Beatriz Tirado Gil, El gran libro de Android, Marcombo, 2020
Nazim Benbourahla, Android 7: principios del desarrollo de aplicaciones Java, Ediciones ENI, 2017
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
LABORATORI D'APLICACIONS I SERVEIS MÒBILS/17244137 | PROGRAMACIÓ AVANÇADA DE DISPOSITIUS MÒBILS/17244138 | LABORATORI D'APLICACIONS I SERVEIS MÒBILS/17244228 | TREBALL DE FI DE GRAU/17244301 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
|
|
Altres comentaris |
És IMPRESCINDIBLE haber superat l'assignatura "Programació" per tenir una base suficient per al desenvolupament d'Apps Android en Kotlin.
És important tenir un cert nivell d'anglès per entendre la documentació oficial d'Android/Kotlin.
És recomanable disposar d'un dispositiu Android per poder treballar fora del laboratori.
És molt important el treball dia a dia i no deixar-ho tot per al final.
És molt recomanable assistir a classe per entendre millor la documentació i informació facilitada pels professors, i poder resoldre els dubtes que es plantegin. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|