Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Capacitat per resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, autonomia i creativitat. Capacitat per saber comunicar i transmetre els coneixements, habilitats i destreses de la professió d’enginyer tècnic en informàtica. |
| B8 |
Capacitat de treballar en grup i en un entorn multilingüe i multidisciplinar., |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Complementa i consolida mitjançant la pràctica els coneixements de la titulació d’Enginyeria Informàtica
Detecta mancances formatives.
Posa en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tot un seguit de competències específiques, transversals i nuclears
Integra els coneixements teòrics amb les realitats de l’Enginyeria Informàtica a les quals es poden aplicar
Coneix i utilitzar els mitjans tècnics més freqüentment utilitzats pels professionals l’Enginyeria Informàtica
Es capaç d'aplicar les tècniques apreses en contextos concrets de l’Enginyeria Informàtica.
| | B8 |
Aconsegueix un primer contacte amb una empresa del sector lligat a l’Enginyeria Informàtica
Adquireix experiència de treball en un entorn professional.
Coneix institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l’Enginyeria Informàtica.
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
| | C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
| | C6 |
Identifica necessitats de formació
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral
|
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
Cada titulació té assignats un o diversos tutors interns que són
els que tutoritzen als estudiants durant la seva estada de pràctiques. Per la
seva banda, l'empresa o institució pública es l'encarregada d'assignar la
persona o persones que realitzaran les funcions de tutor extern de l'alumne. Pel que fa al procediment de selecció i assignació dels alumnes
per realitzar les pràctiques aquest es fa mitjançant l'acord entre l'empresa
i l'alumne. Les empreses presenten les seves ofertes d'estades en pràctiques
i els alumnes interessats s'inscriuen a les ofertes adjuntant el seu
currículum. Un cop finalitzat el període d'inscripció l'Oficina de Suport a
la Direcció de l'Escola fa arribar els currículums a l'empresa, que contacta
amb els estudiants per realitzar una entrevista de selecció. Un cop l'empresa
té seleccionat l'alumne acorden els termes de l'estada en pràctiques i es
formalitza el conveni en pràctiques. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
2 |
2.5 |
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
|
0.5 |
0.5 |
1 |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
|
2.5 |
3 |
5.5 |
Presentació i defensa dels treballs de pràctiques externes |
|
1 |
5 |
6 |
Estada de pràctiques |
|
0 |
129 |
129 |
Memòria |
|
0 |
6 |
6 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentación de la asignatura . Elaboración del curriculum |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
Entrega de tareas via campus virtual |
Presentació i defensa dels treballs de pràctiques externes |
Exposición pública del informe final |
Estada de pràctiques |
Desarrollo de las tareas en la empresa |
Memòria |
Informe enumerando y describiendo las tareas realizadas durante las prácticas externas |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques). |
Descripció
|
La coordinació i seguiment de l'alumnat es realitzarà a través del tutor de la universitat i del tutor de l'empresa o institució pública. Ambdós tutors esresponsabilitzaran de fixar el pla de treball de cada estudiant, fer unseguiment de les pràctiques efectuades i participar en la valoració de lespràctiques de l'estudiant per determinar finalment la seva avaluació. Es convenient que l'alumne s'adreci al seu tutor abans d'iniciar les pràctiques que atendrà consultes individualitzades d'aquells alumnes que requereixin orientació, i també per a que validi l'annex 2, els Objectius del programa de pràctiques i tasques a desenvolupar emplenat prèviament pel tutor de l'empresa. També és convenient que l'estudiant contacti amb el seu tutor abans de finalitzar les pràctiques per tal d'orientar el treball i defensa del mateix.
|
Criteris i procediments d'avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant). |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
|
El tutor de prácticas en la empresa o institución dónde se han realizado las prácticas realiza un informe de lo que el alumno ha hecho , y propone una calificación |
30% |
|
Presentació i defensa dels treballs de pràctiques externes |
|
El alumno realiza una exposición pública del trabajo realizado durante las prácticas ante un tribunal y responde a sus preguntas |
30% |
|
Memòria |
|
El alumno realiza un informe dónde expone las tareas desarrolladas durante las prácticas y la consecución de los objetivos |
40% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La presentación oral públicaes obligatoria para hacer la media de las notas |
Bàsica |
, Web al moodle , campus virtual , cada curso , ,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|