Type A
|
Code |
Competences Specific | | FB2 |
Coneixements bàsics sobre l'ús i programació dels ordinadors, sistemes operatius, bases de dades i programes informàtics amb aplicació en enginyeria.
|
| RT7 |
Coneixement i utilització dels fonaments de la programació en xarxes, sistemes i serveis de telecomunicació.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
|
| CT5 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses.
|
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| FB2 |
Dissenya una aplicació conforme l'orientació a objectes
Implementa estructures de dades lineals
| | RT7 |
Implementa una aplicació basada en el paradigma orientat a objectes usant el llenguatge Java
Implementa una interfície gràfic senzill
Descriu una aplicació mitjançant tècniques bàsiques d'enginyeria del programari
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT4 |
Identifica el propi rol dins del grup i coneix els objectius i tasques del grup
Comunica i actua dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Es compromet amb les tasques i l’agenda del grup
Col·labora dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes
| | CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Elabora un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
1. Programació orientada a objectes (POO): Encapsulació de la informació. |
1.1 Classes, objectes, mètodes i variables d'instància. Constructors.
1.2 Modificadors de Classe (public, private, static, ...).
1.3 Composició de classes. Enumerats.
|
2. Programació orientada a objectes (POO): Herència i Polimorfisme. |
2.1 Herència: superclasses i subclasses. Modificador protected.
2.2 Jerarquia de classes. La classe Object.
2.3 Polimorfisme.
2.4 Classes i mètodes abstractes
2.5 Classes i mètodes final
2.6 Creació i ús d'interfaces. |
3. Introducció al disseny d'aplicacions utilitzant POO. |
3.1 Packages.
3.2 Manegament d'excepcions.
3.3 Fluxos d'informació: arxius.
3.4 Disseny de la interfície gràfica de l'aplicació.
3.5 Introducció a UML. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
16 |
16 |
32 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
8 |
16 |
24 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
26 |
26 |
52 |
Pràctiques a través de TIC |
|
2 |
26 |
28 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
6 |
10 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Presentació dels professors i de l'assignatura (continguts, metodologies, resultats d'aprenentatge, competències, material bibliogràfic i recomanacions generals). |
Sessió Magistral |
Classes teòriques del professor. Es presentaran els conceptes amb exemples.
Les classes del matí es faran en català i les classes de la tarda en anglès.
|
Resolució de problemes, exercicis |
Sessions de classe on els estudiants hauran de resoldre un problema, individualment o en grup.
També inclou sessions de classe on els estudiants hauran de portar la solució feta a uns problemes que s'els haurà plantejat a la sessió anterior. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Classes pràctiques als laboratoris, on els estudiants hauran de resoldre de forma individual uns exercicis a l'ordinador usant el llenguatge Java i l'entorn Eclipse.
|
Pràctiques a través de TIC |
Es demanarà la realització de diverses pràctiques (individuals i en equip) que el professor explicarà en horari de classe, però s'hauran de fer a casa.
En l’última pràctica, a mes del codi font en Java, es demanarà una documentació escrita.
|
Atenció personalitzada |
Consultes realitzades al despatx del professor en l'horari pre-establert o hores concertades. |
Description |
Us podeu posar en contacte amb els professors a través del correu electrònic i/o en les hores de consulta que podeu consultar a la web de l'ETSE.
Degut a la situació de COVID-19 no es pot garantir assistència a l'horari de consultes que es publica a l'ETSE, sobretot si s'ha de fer online.Per tant, es recomana contactar prèviament per email amb la professora que vulgueu que us atengui en les consultes.
|
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC |
|
Es demanaran diverses pràctiques a resoldre individualment o en equip.
Es puntuarà el disseny, implementació i també la documentació escrita requerida. Per a poder superar l'assignatura caldrà haver entregat totes les pràctiques i obtenir una nota mitjana de 5. |
40 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Es faran dues proves durant el curs, que no alliberen matèria. Per a poder superar l'assignatura caldrà obtenir una nota mitjana de 5 i un mínim de 4 en la segona prova escrita. |
60 |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
En el cas de que l'alumne no superi l'avaluació en 1ª convocatòria disposa de mecanismes per a recuperar la/les parts pendents: - La recuperació de la part de proves escrites se fa mitjançant un examen escrit (60%). Nota mínima de 5 per aprovar.
- La recuperació de pràctiques se fa amb una pràctica global (40%).Nota minima de 5 per aprovar.
Durant els exàmens no es podrà fer ús de cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades. No es permet cap contacte amb altres persones durant un examen, ni la còpia de material disponible online. El no compliment d'aquests punts suposa automàticament la no superació de l'examen. El no compliment d'aquests punts suposa automàticament la no superació de l'examen. |
Bàsica |
Herbert Schildt, Java 8, última edició disponible,
Paul Deitel, Harvey Deitel, Java. Cómo programar., última edició disponible,
Jesús Sanchez Allende et al, Programación en Java, 3a, https://urv.on.worldcat.org/oclc/904669894
|
|
Complementària |
Rogers CadenHead, Programación Java 7, última edició disponible,
David Camacho, Jose M Valls, Jesus Garcia i altres, Programación, Algoritmos y ejercicios resueltos en JAVA, última edició disponible,
|
|
Subjects that continue the syllabus |
INFRAESTRUCTURES PER AL BIG DATA/17244106 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
FONAMENTS DE PROGRAMACIÓ/17244001 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|