DADES IDENTIFICATIVES 2016_17
Assignatura (*) ORIENTACIÓ PROFESSIONAL I ACADÈMICA Codi 17244101
Ensenyament
Grau d'Enginyeria de Sistemes i Serveis de Telecomunicacions (2016)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Primer 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Eng. Electrònica, Elèctrica i Automàtica
Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Gestió d'Empreses
Coordinador/a
TORRES CORONAS, MARIA TERESA
FABREGAT RODRÍGUEZ, MARIA VICTORIA
Adreça electrònica carme.olive@urv.cat
teresa.torres@urv.cat
domenec.puig@urv.cat
victoria.fabregat@urv.cat
xavier.vilanova@urv.cat
maria.ferre@urv.cat
angel.cid@urv.cat
Professors/es
OLIVÉ FARRÉ, MARIA DEL CARME
TORRES CORONAS, MARIA TERESA
PUIG VALLS, DOMÈNEC SAVI
FABREGAT RODRÍGUEZ, MARIA VICTORIA
VILANOVA SALAS, JAVIER
FERRÉ BERGADÀ, MARIA
CID PASTOR, ANGEL
Web
Descripció general i informació rellevant L'assignatura pretén aprofundir en els coneixements teòrics bàsics relacionats amb l'orientació de l'estudiant davant la seva formació acadèmica i la seva inserció laboral, acompanyant aquests coneixements d'experiències pràctiques,

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT2 Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC.
 CT4 Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
 CT5 Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses.
 CT6 Identificar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i professional.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT2 Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC.
 CT4 Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
 CT5 Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses.
 CT6 Identificar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i professional.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Tema 1. Serveis de l'escola i la universitat - Eines per a l'aprenentatge acadèmic (Pla acció tutorial, Servei lingüític, CRAI,...)
- Serveis d'Orientació (ocupació, mobilitat, pràctiques,..)
- Eines per al desenvolupament personal (URV solidària,...)
Tema 2. Sortides professionals Sortides del professional de l'enginyeria explicades a través de conferències a l'aula
Tema 3. Competències acadèmiques i professionals - Ciutadania digital
- Comunicació escrita
- Êtica (evitar el plagi)
- Comunicació oral
Tema 4. Gestió de la carrera professional - Entendre el mercat laboral
- El CV basat en competències i l'empleabilitat
- Autoavaluació de competències, interessos i motivacions
- Planificació: Networking, imatge i desenvolupament professional
- Acció: CV, carta de presentació, entrevista i referències

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1 2
Sessió Magistral
CT6
CT7
11 19 30
Seminaris
CT2
CT4
CT5
CT6
CT7
22 71 93
Presentacions / exposicions
CT4
CT5
4 4 8
Atenció personalitzada
5 0 5
 
Proves mixtes
CT2
CT4
CT5
CT6
CT7
2 10 12
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura: Contingut, pla de treball, funcionament de les classes magistrals i seminaris i sistema d'avaluació.
Sessió Magistral Conferències que tenen com a objectiu oferir orientació professional i acadèmica als estudiants, dictades per representants dels serveis que ofereix la Universitat, docents especialitzat en temàtiques específiques (igualtat de gènere i ciutadania digital), de representants d'empreses que desenvolupen la seva activitat professional dins del camp laboral de l'enginyeria, i representants dels col·legis professionals.
Seminaris El desenvolupament dels seminaris es divideix en dues parts. En la primera part, de caràcter presencial, es tracten i avaluen temes relacionats amb les competències acadèmiques i professionals. En la segona, de caràcter virtual, s'estudien el temes relacionats amb la gestió de la carrera professional.
Presentacions / exposicions Els estudiants realitzaran l'exposició oral d'un treball en equip, seguint les pautes específiques establertes en quant a estructuració i format de l'informe, i les guies sobre "com fer una presentació efectiva".
Atenció personalitzada S'atendran les consultes dels estudiants personalment a través de tutories presencials. Es recomana l'estudiant resoldre els dubtes de manera presencial per tal de millorar l'eficàcia de l'atenció personalitzada.

Atenció personalitzada
Descripció
S'atendran les consultes dels estudiants personalment a través de tutories presencials. Es recomana l'estudiant resoldre els dubtes de manera presencial per tal de millorar l'eficàcia de l'atenció personalitzada.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Sessió Magistral
CT6
CT7
L'estudiant haurà de respondre els qüestionaris en línia (entorn Moodle) corresponents a cada sessió dins del termini establert. 15%
Seminaris
CT2
CT4
CT5
CT6
CT7
L'estudiant durà a terme diferents activitats -de manera individual- realicionades el desenvolupament de competències acàdemiques i professionals, i amb el seu projecte acadèmic i professional, seguint les pautes establertes. Aquestes activitats avaluen els continguts de la part presencial del curs. 40%
Presentacions / exposicions
CT4
CT5
L'estudiant realitzarà una exposició oral (en equip) seguint les pautes establertes. 15%
Proves mixtes
CT2
CT4
CT5
CT6
CT7
Proves mixtes. Proves avaluatives amb preguntes tipus test i exercicis pràctics que avalua el contingut teòric-pràctic de la part virtual del curs 30%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

EXAMEN DE SEGONA CONVOCATÒRIA. S'avaluarà de manera extensiva, amb una prova mixta, els continguts teòric-pràctics de l'assignatura corresponents als seminaris (100% de la nota). No es valora en aquesta convocatòria: els treballs individuals (pla de carrera), el treball en equip i la corresponent presentació oral, els quals únicament es tindran en compte en el període d'avaluació contínua.

Important. Durant la realització de les proves d'avaluació (exàmens) l'estudiant no podrà fer servir cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades.


Fonts d'informació

Bàsica Hoschette, J. A, The Engineer's Career Guide, John Wiley and Sons., 2010
Torres Cororonas, T., Orientació Professional i Acadèmica per a estudiants d’enginyeria, Publicacions URV, 2013
CAE, Guia d’orientació per a l’ocupació, Publicacions URV, 2013

Descàrrega gratuita del llibre d'Orientació professional i acadèmica via: 

http://www.publicacionsurv.cat/llibres-digitals/eina-e/item/370-orientaci%C3%B3-professional-i-acad%C3%A8mica-per-a-estudiants-d%E2%80%99enginyeria

Descàrega gratuïta de la Guia d’orientació per a l’ocupació, Publicaciones URV

http://www.urv.cat/media/upload//arxius/CAE/oprofessional/orientacioe.pdf

Complementària Torres-Coronas, T., Vidal-Blasco, M.A., i Monclus. R. , Los MOOC en los procesos mixtos de aprendizaje: equilibrando tecnología y clases magistrales , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), 2016

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent