Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC.
|
| CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
|
| CT5 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses.
|
| CT6 |
Identificar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i professional.
|
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC.
| | CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
| | CT5 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses.
| | CT6 |
Identificar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i professional.
| | CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. Serveis de l'escola i la universitat |
- Eines per a l'aprenentatge acadèmic (Pla acció tutorial, Servei lingüític, CRAI,...)
- Serveis d'Orientació (ocupació, mobilitat, pràctiques,..)
- Eines per al desenvolupament personal (URV solidària,...) |
Tema 2. Sortides professionals |
Sortides del professional de l'enginyeria explicades a través de conferències a l'aula |
Tema 3. Competències acadèmiques i professionals |
- Ciutadania digital
- Comunicació escrita
- Êtica (evitar el plagi)
- Comunicació oral |
Tema 4. Gestió de la carrera professional |
- Entendre el mercat laboral
- El CV basat en competències i l'empleabilitat
- Autoavaluació de competències, interessos i motivacions
- Planificació: Networking, imatge i desenvolupament professional
- Acció: CV, carta de presentació, entrevista i referències |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
11 |
19 |
30 |
Seminaris |
|
22 |
71 |
93 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
4 |
8 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura: Contingut, pla de treball, funcionament de les classes magistrals i seminaris i sistema d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Conferències que tenen com a objectiu oferir orientació professional i acadèmica als estudiants, dictades per representants dels serveis que ofereix la Universitat, docents especialitzat en temàtiques específiques (igualtat de gènere i ciutadania digital), de representants d'empreses que desenvolupen la seva activitat professional dins del camp laboral de l'enginyeria, i representants dels col·legis professionals. |
Seminaris |
El desenvolupament dels seminaris es divideix en dues parts. En la primera part, de caràcter presencial, es tracten i avaluen temes relacionats amb les competències acadèmiques i professionals. En la segona, de caràcter virtual, s'estudien el temes relacionats amb la gestió de la carrera professional. |
Presentacions / exposicions |
Els estudiants realitzaran l'exposició oral d'un treball en equip, seguint les pautes específiques establertes en quant a estructuració i format de l'informe, i les guies sobre "com fer una presentació efectiva". |
Atenció personalitzada |
S'atendran les consultes dels estudiants personalment a través de tutories presencials. Es recomana l'estudiant resoldre els dubtes de manera presencial per tal de millorar l'eficàcia de l'atenció personalitzada. |
Descripció |
S'atendran les consultes dels estudiants personalment a través de tutories presencials. Es recomana l'estudiant resoldre els dubtes de manera presencial per tal de millorar l'eficàcia de l'atenció personalitzada. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
L'estudiant haurà de respondre els qüestionaris en línia (entorn Moodle) corresponents a cada sessió dins del termini establert. |
15% |
Seminaris |
|
L'estudiant durà a terme diferents activitats -de manera individual- realicionades el desenvolupament de competències acàdemiques i professionals, i amb el seu projecte acadèmic i professional, seguint les pautes establertes. Aquestes activitats avaluen els continguts de la part presencial del curs. |
40% |
Presentacions / exposicions |
|
L'estudiant realitzarà una exposició oral (en equip) seguint les pautes establertes. |
15% |
Proves mixtes |
|
Proves mixtes. Proves avaluatives amb preguntes tipus test i exercicis pràctics que avalua el contingut teòric-pràctic de la part virtual del curs |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
EXAMEN DE SEGONA CONVOCATÒRIA. S'avaluarà de manera extensiva, amb una prova mixta, els continguts teòric-pràctics de l'assignatura corresponents als seminaris (100% de la nota). No es valora en aquesta convocatòria: els treballs individuals (pla de carrera), el treball en equip i la corresponent presentació oral, els quals únicament es tindran en compte en el període d'avaluació contínua. Important. Durant la realització de les proves d'avaluació (exàmens) l'estudiant no podrà fer servir cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades. |
Bàsica |
Hoschette, J. A, The Engineer's Career Guide, John Wiley and Sons., 2010
Torres Cororonas, T., Orientació Professional i Acadèmica per a estudiants d’enginyeria, Publicacions URV, 2013
CAE, Guia d’orientació per a l’ocupació, Publicacions URV, 2013
|
Descàrrega gratuita del llibre d'Orientació professional i acadèmica via: http://www.publicacionsurv.cat/llibres-digitals/eina-e/item/370-orientaci%C3%B3-professional-i-acad%C3%A8mica-per-a-estudiants-d%E2%80%99enginyeria Descàrega gratuïta de la Guia d’orientació per a l’ocupació, Publicaciones URV http://www.urv.cat/media/upload//arxius/CAE/oprofessional/orientacioe.pdf |
Complementària |
Torres-Coronas, T., Vidal-Blasco, M.A., i Monclus. R. , Los MOOC en los procesos mixtos de aprendizaje: equilibrando tecnología y clases magistrales , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), 2016
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|