Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | RT3 |
Capacitat per utilitzar eines informàtiques de recerca de recursos bibliogràfics o d'informació relacionada amb les telecomunicacions i l'electrònica.
|
| RT4 |
Capacitat d'analitzar i especificar els paràmetres fonamentals d'un sistema de comunicacions.
|
| RT7 |
Coneixement i utilització dels fonaments de la programació en xarxes, sistemes i serveis de telecomunicació.
|
| RT12 |
Coneixement i utilització dels conceptes d'arquitectura de xarxa, protocols i interfícies de comunicacions.
|
| RT13 |
Capacitat de diferenciar els conceptes de xarxes d'accés i transport, xarxes de commutació de circuits i de paquets, xarxes fixes i mòbils, així com els sistemes i les aplicacions de xarxa distribuïts, serveis de veu, dades, àudio, vídeo i serveis interactius i multimèdia.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
|
| CT5 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses.
|
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| RT3 |
Utilitza recursos d'informació sobre tecnologies i protocols
| | RT4 |
Utilitza un analitzador de protocols
| | RT7 |
Dissenya i implementa un protocol de comunicacions sobre una xarxa de dades
| | RT12 |
Coneix l'organització dels protocols de les xarxes de dades i Internet
Distingeix els elements d'una xarxa de dades
| | RT13 |
Distingeix les tecnologies de xarxa d'accés de les de xarxa troncal
Comprèn el funcionament dels protocols d'Internet
Comprèn el funcionament dels serveis d'Internet
Comprèn el mecanisme de transmissió d'informació sobre Internet
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT4 |
Identifica el propi rol dins del grup i coneix els objectius i tasques del grup
Comunica i actua dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Es compromet amb les tasques i l’agenda del grup
Col·labora dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes
| | CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Elabora un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu
Utilitza els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Produeix un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactua de manera efectiva amb l’auditori
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Fonaments de les xarxes de dades
|
Introducció
Models de referència, protocols i reguladors
Mètriques de xarxa
Internet i tendències actuals |
2. Capa d'enllaç
|
Introducció
Trames i control de flux
Control d'accés múltiple
Fonaments de les xarxes d'àrea local
Altres tecnologies de la capa d'enllaç |
3. Capa de xarxa
|
Introducció
Xarxes troncals i interconnexió
IP
Encaminament i NAT
Altres protocols relacionats |
4. Capa de transport
|
Introducció
UDP
TCP
Congestió i TCP
|
5. Aplicacions sobre les xarxes de dades i Internet
|
Introducció
Noms de domini
Web i HTTP
Correu electrònic
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
29 |
26 |
55 |
Pràctiques a laboratoris |
|
28 |
60 |
88 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
0 |
1 |
Proves objectives de tipus test |
|
0 |
2 |
2 |
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
S'introduirà l'assignatura, el seu programa i la forma d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Es combinarà l'exposició amb la projecció de presentacions amb l'ordinador i la pissarra. |
Pràctiques a laboratoris |
Es realitzaran vàries pràctiques als laboratoris, en funció del calendari. Algunes de les pràctiques es desenvoluparan en més d'una sessió. |
Atenció personalitzada |
Els alumnes poden assistir a les hores de consulta per dubtes sobre els exàmens i sobre les pràctiques. |
Descripció |
Els alumnes poden assistir a les hores de consulta per dubtes sobre els exàmens i sobre les pràctiques.
També es realitzaran consultes a través d'email. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Es farà una prova globalitzadora a final de curs. |
40% |
Proves objectives de tipus test |
|
Es faran tests via Moodle de cada tema de teoria. |
20% |
Proves pràctiques |
|
Es valoraran les pràctiques i els treballs, per mitjà d'entrevistes o prova sobre les pràctiques. |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per aprovar l'avaluació contínua cal superar la prova global, la qual conté tres punts de preguntes clau que s'han de superar (obtenir entre un 2 i un 3). A segona convocatòria es pregunta pels mateixos aspectes que en aquesta prova global. Pel que fa les pràctiques s'han de lliurar totes per poder aprovar l'assignatura. En segona convocatòria es demanarà requisits extra per les pràctiques. |
Bàsica |
James F. Kurose, Keith w. Ross, Redes de Computadores, Un enfoque descendente basado en Internet, 5a, Ed Pearson, 2010
|
|
Complementària |
William Stallings, Foundations of modern networking : SDN, NFV, QoE, IoT, and Cloud, última, Ed Pearson, 2016
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|